پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

لرزشگیر ترکیبی دوگانه در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ ال

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

لرزشگیر ترکیبی دوگانه در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ ال

گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال با بهره گیری از دو ترکیب لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر الکترونیکی (EIS) در کنار هم باعث شده است این محصولات گوگل در ثبت تصاویر یک قدم نسبت به رقبا پیشی بگیرند . با این فناوری تحت عنوان لرزشگیر ترکیبی دوگانه می‌توانید عکس ها و ویدیوهایی با تصاویر کاملا ثابت و بدون لرزش ضبط کنید؛ گویی در ثبت و خلق این تصاویر از سه‌پایه استفاده کرده اید؛ عصبانی باشید یا وحشت‌زده و دست شما بلرزد فرقی نمی کند؛ گوشی های پیکسل ۲ یا پیکسل ۲ ایکس‌ال را با خیال راحت در دست بگیرید و با لرزشگیر تلفیقی تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی ثبت و ضبط کنید.
 


علاوه‌ بر لرزیدن دوربین، عوامل دیگری نیز در کیفیت تصاویر گرفته شده تاثیر گذارند. حرکت دادن سریع دوربین می‌تواند تصویر را تار کند و حرکت به جلو و عقب باعث برهم خوردن فوکوس را منجر می شود. همچنین، حرکت سوژه به جلو و عقب باعث کم و زیاد شدن فاصله‌ی کانونی و تغییر نقطه‌ی فوکوس شده که در نتیجه تصاویر مدام تار و شفاف می‌شود.

دو فناوری لرزشگیر OIS یا EIS در گوشی‌های هوشمند امروزی، بسیاری از مشکلات ناشی از لرزش و حرکت در هنگام ضبط ویدیو را از بین می‌برند. اما تلفیق این دو فناوری مشکلات ذکر شده را به حداقل ممکن رسانده در نتیجه کیفیت تصاویر ضبط شده بی نظیر خواهند بود. در واقع لرزشگیر اپتیکال با حرکات فنری و الکترومغناطیسی خود مانع از لرزش لنز در ماژول خود شده و با واکنش سریع، لرزش‌های دست را تصحیح و خنثی می‌کند. لرزشگیر الکترونیکی با تجزیه تحلیل حرکات، قاب تصویر را متناسب با آن‌ها تنظیم می‌کند. لازم به ذکر استOIS  قطعه‌ای مکانیکی برای تصحیح لرزش‌ها است اما EIS نرم‌افزاری است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.