پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

قدرت مضاعف با GPU Turbo و استقبال پرچمداران از این فناوری

یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

قدرت مضاعف با GPU Turbo و استقبال پرچمداران از این فناوری

امروزه آوازه فناوری جدید شرکت آنر به نام GPU Turbo در بین شرکت‌های سازنده معروف‌‌ترین پرچمداران بازار پخش شده است. این فناوری باعث افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند و در عین حال کاهش مصرف باتری می‌شوند که برای هر پرچمدار یک امتیاز بسیار عالی به‌شمار می‌رود. اما به راستی چه چیزی این تکنولوژی را ایجاد کرده است که تمام پرچمداران باید از آن بهره‌مند باشند؟

آنر 10 اولین پرچمداری است که به فناوری GPU Turbo به لطف به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جدید مجهز خواهد شد. آنر 10 یکی از محبو‌‌ب‌ترین گوشی‌های رقابتی و اقتصادی بازار است. این گوشی هوشمند از یک دوربین دوگانه قدرتمند، هوش مصنوعی، قاب شیشه‌ای همراه با رنگ‌های منحصر‌به‌فرد بدنه و یک‌‌تراشه بسیار قدتمند به نام کایرین 970 بهره می‌برد. لازم است بدانید ‌‌تراشه مذکور در هواوی پی 20 پرو نیز به کاررفته و یکی از بهترین‌های عرصه خود می‌باشد. حالا با ورود فناوری GPU Turbo به این گوشی هوشمند دیگر می‌توان آنر 10 را از بهترین‌ها در زمینه اجرای بازی‌های سنگین و روز دنیا به‌شمار برد.

اما فناوری GPU Turbo چیست و چگونه قدرتی مضاعف به کالبد و جان گوشی‌های هوشمند تزریق می کند؟

به بیان ساده فناوری GPU Turbo یک سامان‌دهنده نرم‌افزاری است که به بهینه‌سازی و رفع موانع احتمالی بین سخت‌افزار پردازش محتوای گرافیکی و سیستم نرم‌افزاری می‌پردازد. این فناوری عملکرد پردازشگر گرافیکی را بهینه می‌کند و موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. به گفته آنر این فناوری جدید، فریم‌ورک پردازش گرافیکی را در لایه سیستمی ‌پایین‌تر بازسازی می‌کند؛ اما این یعنی چه؟

نرم‌افزار‌های گرافیکی را می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی کرد؛ سطح بالا و سطح پایین. نرم‌افزار‌های گرافیکی سطح بالا متعلق به اپلیکیشن‌ها و موتور‌های بازی است و در زیر آنها رابط‌های برنامه‌نویس همچون OpenGL و Vulkan قرار دارند، رابط‌هایی که عملکرد گرافیکی معمول را برای اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کنند. زیر این رابط‌های برنامه‌نویس، نرم افزار‌های رده‌پایین و سطح پایین و درایورها قرار دارند،همان کدهایی که سبب نگاشت رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی در سخت‌افزار گرافیکی حقیقی می‌شوند.

فریم‌ورک پردازشگر گرافیکی دقیقا همین بیت‌های آخر هستند که متخصصان آنر با کنترل و بهینه‌سازی آنها، عملکرد گوشی را بهتر می‌کنند. البته جزئیات این فناوری و عملکرد دقیق آن هنوز آشکار نشده است. اگر به یاد داشته باشد در زمان اندروید با ورود تغییرات نرم‌افزاری جاوا ، گام بزرگی در راستای عملکرد سیستم‌های مختلف گوشی‌های هوشمند برداشته شد، حالا نیز امید داریم با ورود این فناوری جدید و نوآورانه‌ی آنر شاهد پیشرفت و جهشی بزرگ در زمینه عملکرد پردازش گرافیکی گوشی‌های هوشمند باشیم.

جزئیات فنی همیشه خوب بوده‌اند، اما این موارد چگونه تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند؟ آنر می‌گوید فناوری GPU Turbo مزایای زیادی برای گوشی‌های هوشمند به همراه خواهد داشت و باعث بهبود عملکرد در زمینه انرژی و گرما می‌شود.

به ادعای آنر GPU Turbo عملکرد پردازشی گرافیکی را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تا 60 درصد افزایش می‌دهد، یعنی قدرت پردازشی افزایش یافته و نرخ فریم بالاتر و پایدار‌‌تر و در نتیجه کیفیت تصویر بهتر برای گوشی به ارمغان خواهد آمد. به‌علاوه به لطف این فناوری جدید بازی‌های سه بعدی بدون پشتیبانی از HDR نیز روان‌‌تر و بهتر اجرا خواهند شد.

نکته قابل توجه کاهش 30 درصدی مصرف انرژی با وجود افزایش قدرت پردازشگر گرافیکی است. یعنی بازی‌های سریع‌‌تر و روان‌‌تر اجرا خواهند شد و مصرف باتری کاهش پیدا خواهند کرد. این موضوع یعنی شما تجربه یک بازی عالی‌‌تر و طولانی‌تر از گذشته را در اختیار خواهید داشت. کاهش مصرف باتری فواید دیگر از جمله کاهش افزایش دمای دستگاه و افزایش طول عمر دستگاه را نیز به همراه خواهد داشت. یکی از علت‌های افزایش عملکرد دستگاه عدم افزایش دما است.

آنر 10 اولین گوشی هوشمندی است که این فناوری را برای اولین بار دریافت می‌کند. البته گوشی‌های زیادی از فناوری GPU Turbo استقبال کرده‌اند و صف طولانی برای دریافت این فناوری تشکیل داده‌اند. این آپدیت جنجالی قرار است اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد) در اختیار دارندگان آنر 10 در اروپا، روسیه، هند، اقیانوسیه و خاورمیانه قرار ‌گیرد.

در اوایل ماه آگوست نیز نوبت به آنر 9 لایت، آنر ویو 10 و آنر 7 ایکس می‌رسد تا این به‌روز‌رسانی را دریافت کنند. از نوامبر نیز دیگر گوشی‌های هوشمند هواوی به این فناوری مجهز خواهند شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.