پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

شیائومی می میکس ۲ اس مجهز به دوربین دوگانه و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

شیائومی می میکس ۲ اس مجهز به دوربین دوگانه و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

مشخصات فاش شده از می میکس 2 اس نشان می دهد این گوشی با دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی و هشت گیگابات رم عرضه خواهد شد.

شیائومی قصد دارد تا در نمایشگاه MWC 2018 از فبلت جدید خود یعنی می میکس 2 اس رو‌نمایی کند. این گوشی بدون حاشیه در اوایل اسفند ماه رونمایی می‌شود که در لیستی فاش شده، مشخصات طراحی این گوشی و قابلیت‌های رده بالا به نمایش گذاشته شده‌اند.

Full Screen 2نام طراحی شیائومی می میکس 2 بود که حاشیه نداشت و توسط شرکت چینی معرفی شد. با توجه به اطلاعات فاش شده نسخه ارتقا یافته این نمونه با طراحی Full Screen 3 است. یعنی انتظار می‌رود می میکس 2 اس با نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بیشتری روانه‌ی بازار شود. همچنین طبق تصاویر احتمالی به دست آمده از این محصول، این گوشی جدید با حاشیه‌ی باریک‌تر از مدل قبل ارائه خواهد شد.

در طراحی می میکس 2، دوربین سلفی پایین نمایشگر تعبیه شده بود که این بار با به کار‌گیری طراحی Full Screen 3.0 سنسور‌های دوربین می‌توانند به بالای گوشی و سمت راست نمایشگر انتقال پیدا کنند. یعنی در سمت راست نمایشگر بریدگی وجود دارد که جای سنسور دوربین سلفی دورن آن می‌باشد. بنابراین انتظار داریم تا این گوشی فاقد حاشیه نمایشگر باشد و بریدگی سمت راست آن مانند آیفون X است و آزار دهنده نخواهد بود.

حسگر اثر انگشت در این مدل با صفحه نمایش ادقام خواهد شد، البته اندازه‌ی دقیق نمایشگر هنوز فاش نشده است. سیناپتیکس، پیش‌تر سنسور Clear ID را معرفی کرده بود که ادغام حسگر اثرانگشت را با صفحه‌نمایش امکان‌پذیر خواهد کرد. همچنین طبق اطلاعات به دست آمده این گوشی بدنه‌ای از جنس سرامیک خواهد داشت و در چهار لبه‌ی این گوشی انحنا وجود دارد. طراحی جلو این گوشی هم مانند تصویر رندری است که قبلا منتشر شده بود.

این گوشی اولین گوشی بدون حاشیه است که از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌برد. رئیس شیائومی نیز در زمان رونمایی از جانشین اسنپدراگون 835  اعلام کرده بود که در گوشی‌های جدیدش از این تراشه‌های جدید استفاده خواهد کرد. این تراشه با 8 گیگابات رم از نوع LPDDR4X ترکیب خواهد شد و احتمال آن است که از حافظه‌های سریع UFS با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز استفاده شود. می میکس 2 اس از باند‌های اتباطی 4G LTE پشتیبانی خواهد کرد. دوربین 12 مگاپیکسلی این مجموعه از نوع دوگانه بوده و مجهز به زوم اپتیکال می‌باشد.

صحت این اطلاعات منتشر شده هنوز به طور حتمی مشخص نشده است. طبق پیشبینی‌های قبلی قرار بود حسگر اثر انگشت مانند می میکس 2 در زیر دوربین اصلی قرار بگیرد و حرفی از دوگانه بودن دوربین این مدل به میان نیامده بود. بنابر‌این باید به شایعات پخش شده با دیده شک و تردید نگاه کنیم.

یکی دیگر از شایعات پخش شده که به آن پرداخته نمی‌شود، بریدگی در قسمت میانی در بالای نمایشگر است. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که دوربین سلفی به بالای صفحه‌نمایش منتقل می‌شود تا مانند آیفون X باشد و حسگر اثر انگشت هم درون بریدگی بالای نمایشگر جای بگیرد.

به غیر از می میکس 2 اس، شیائومی از پرچمدار دیگر خود یعنی می 7 نیز در سه ماهه دوم سال 2018 رونمایی خواهد کرد. این مدل جانشین می 6 خواهد بود و در دو اندازه معمولی و پلاس عرضه خواهد شد. می 7 پلاس مجهز به نمایشگر 6 اینچی آمولد خواهد بود و هر دوی این مدل‌ها از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده می‌کنند و با 8 گیگابات رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود مدل پایه با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه شود و با قابلیت شارژ بی‌سیم عرضه شوند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.