پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

شارژ باتری در عرض چند دقیقه با تکنولوژی جدید سامسونگ

یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

شارژ باتری در عرض چند دقیقه با تکنولوژی جدید سامسونگ

تکنولوژی که سامسونگ معرفی کرده است به خاطر دارا بودن یک لایه گرافن,این اجازه را به تلفن هوشمند شما میدهد تا تنها در مدت زمان 12 دقیقه شارژ شود. این تکنولوژی توسط موسسه پیشرفته فناوری سامسونگ (SAIT) توسعه پیدا کرده است.
 


موسسه پیشرفته فناوری سامسونگ که زیر نظر کمپانی مادر سامسونگ فعالیت میکند, خبر از توسعه تکنولوژی پیشرفته باتری خود داد که قادر است سریع تر از هر زمان دیگری گوشی های هوشمند و وسایل حمل نقل الکتریکی را شارژ کند.

باتری هایی که اکنون از تکنولوژی شارژ سریع بهره مند هستند معمولا یک ساعت زمان لازم دارند تا به شارژ کامل برسند.

اما با تکنولوژی معرفی شده توسط سامسونگ این زمان به 12 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد. این تکنولوژی در باتری های خود از یک لایه اتمی کربن که از گرافیت تشکیل شده است بهره میبرد که 100 برابر عملکرد بهتری نسبت به مس در عبور دادن جریان الکتریکی از خود را دارد همچنین 140 برابر سریع تر از سیلیکون مورد استفاده در باتری های لیتیومی فعلی است که به گفته کمپانی سامسونگ از ان به عنوان یک ماده ایده ال برای تکنولوژی شارژ سریع میتوان استفاده کرد.

با توجه به اینکه باتری هایی که از این تکنولوژی بهره خواهند برد قادر به افزایش ظرفیت هستند میتوان این حدس را هم زد که عمر باتری بیشتری در استفاده روزمره به کاربر ارائه دهند.در حال حاضر محققان قادر نیستند بفهمند که طول شارژ دهی این باتری ها با هر بار شارژ چقدر است اما با توجه به مدت زمان شارژ شدن این باتری، هر زمان که کاربر نیازمند شارژ کردن دستگاه خود باشد نباید انتظار زیادی را برای کامل شدن باتری خود متحمل شود.

این مفهوم بسیار نزدیک به تکنولوژی شارژ سریعی است که الان در باتری ها استفاده میشود با این تفاوت که تکنولوژی کنونی برای شارژ کردن 50 درصد از باتری خود باید 30 دقیقه انتظار بکشید یا به عبارتی برای کامل شدن شارژ باتری تلفن های همراه 2 ساعت زمان لازم است در حالی این زمان در تکنولوژی جدید بسیار کمتر در نظر گرفته شده است.

به هرحال آینده باتری های تلفن همراه با تغییرات مثبت زیادی همراه خواهد بود و سامسونگ نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این باتری های خود را با نازل ترین قیمت ممکن روانه بازار کند اما هنوز هیچ خبری از زمان ورود این باتری ها اعلام نشده اما بسیار بدیهی است که سامسونگ خود برای اولین بار از این تکنولوژی در محصولاتش استفاده خواهد کرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.