پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سیستم‌عامل کروم در تبلت‌های آینده گوگل

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

سیستم‌عامل کروم در تبلت‌های آینده گوگل

به تازگی توانایی اجرای اپلیکیشن های اندروید به سیستم عامل کروم اضافه شده و به نظر می رسد گوگل قصد دارد تبلت های آینده اش را به جای اندروید، با سیستم عامل کروم عرضه کند.

خبرهای زیادی این روزها در رابطه با سیستم عامل کروم شنیده می شود؛ از توقف تولید تبلت اندرویدی Pixel C گرفته تا کروم بوک 2 در 1 آینده ی سامسونگ همگی گواهی بر این مدعا هستند. بنابراین حضور سیستم عامل کروم در تبلت های آینده ی این شرکت را می توان حدس زد.

گوگل سال گذشته اجرای اپلیکیشن های اندروید بر روی سیستم عامل کروم را اعلام کرده بود؛ در روزهای ابتدایی اجرای برنامه ها در سیستم عامل کروم، بسیار پرخطا و ناخوشایند بود، با این حال به مرور زمان با توجه به بهبودهایی که این شرکت ایجاد کرد، تجربه ی استفاده از این دو سیستم عامل، بسیار یکپارچه تر شد.

در معرفی دستگاه پیکسل بوک، ردپای سیاست جدید گوگل به خوبی مشاهده می شود. این شرکت در تلاش است تا دستگاهی مشابه با عملکرد و پاسخگویی آیپدهای اپل تولید کند.

در حال حاضر اگر کسی قصد داشته باشد دستگاه تبلت مانندی که توانایی اجرای اپلیکیشن های اندروید را داشته باشد، تهیه کند، تنها انتخاب او پیکسل بوک گوگل است. گوگل به زودی برای نسخه نهایی سیستم عامل کروم، قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندروید در پس زمینه را فراهم می کند؛ چنین قابلیتی، بهبود محسوس در عملکرد کلی دستگاه های کروم او اس در اجرای برنامه های اندرویدی را به ارمغان می آورد.

در این میان یک تفاوت مهم وجود داشته که تبلت های اندروید و حتی آی او اس فاقد این ویژگی هستند. در دو سیستم عامل اشاره شده، با رفتن از اپلیکیشنی به یک اپلیکیشن دیگر، پردازش مربوطه کاملا متوقف شده و اصطلاحا برنامه به حالت خواب می رود. با اجرای برنامه‌ها در پس زمینه، کروم‌بوک‌های گوگل می‌توانند فرامین کاربر را در لحظه انجام دهند. این موضوع باعث می‌شود که عملکرد چندوظیفگی نیز به نحو محسوسی بهبود یابد.

در حوزه تکنولوژی هیچ چیز قطعی نیست و باید عملکرد سیستم‌عامل کروم در تبلت‌های آینده این شرکت را مشاهده کرد. اگرچه اضافه‌شدن زیرسیستم اندروید به کروم‌ او‌ اس نقطه‌ی‌ عطفی برای این سیستم‌عامل است اما، هنوز اندروید از حضور اپلیکیشن‌های قدرت‌مند در کلاس دسکتاپ بی‌بهره است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.