پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سیر تحول گوشی شیائومی از ابتدا تا به الان

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸

سیر تحول گوشی شیائومی از ابتدا تا به الان

سیر تحول گوشی شیائومی از ابتدا تا به الان

یکی از برند های مشهور در دنیای دیجیتال امروز شیائومی می باشد، که فعالیت خود را در کشور چین آغاز کرد. شیائومی علاوه بر گوشی هوشمند، لوازم جانبی آن را نیز تولید می کند. یکی از دلایلی که باعث شد تا این برند در بازار گوشی هوشمند ایران غوغا به پا کند و سهم زیادی از بازار را در دست گیرد، قیمت مقرون به صرفه آن بود. اگر قصد خرید و یا آشنایی با گوشی شیائومی را دارید، همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این برند و محصولات آن کسب کنید.

تاریخچه برند شیائومی

سال 2010 میلادی بود، که این برند فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات الکترونیک آغاز کرد. هدف اصلی این برند عرضه خود در بازار جهانی به عنوان یکی از برند های مطرح دنیا بود. شیائومی گوشی هوشمند و لوازم الکترونیک خود را با به کارگیری فناوری های روز دنیا طراحی و تولید کرد، اما با این وجود کمترین قیمت را برای مشتریان خود در نظر گرفت.  این برند به دنبال ایجاد هیاهو تبلیغاتی نبود و تصمیم داشت تا مخاطب را در زمان خرید گوشی شیائومی با قیمت ارزان آن شگفت زده کند.

سیر تحول گوشی هوشمند شیائومی

این برند چینی که این روز ها به اپل چین مشهور شده است، به سرعت توانست بازار جهانی را در دستان خود بگیرد. طرفداران برند اپل و سامسونگ بعد از بررسی کیفیت این برند و قطعات به کار رفته در آن، ناگزیر به سمت شیائومی جذب می شدند.

البته در ابتدا افراد زیادی قیمت پایین آن را دلیلی بر عدم کیفیت آن دانستند. اما بعد ها مشخص شد، که این برند با کم کردن نیرو انسانی فعال در سازمان خود، هزینه ها را به حداقل رسانده است.

در ادامه به سیر تحول و پیشرفت گوشی شیائومی در طی این 10 سال خواهیم پرداخت:

اولین گوشی هوشمند شیائومی

این برند اولین گوشی هوشمند خود را با عنوان Mi 1 وارد بازار کرد. Mi 1 در بازار های آسیای شرقی با استقبال روبرو شد.

گوشی شیائومی مدل Mi 2

در سال 2012 میلادی شیائومی دومین گوشی هوشمند خود را به بازار عرضه کرد. Mi 2 نسخه آپدیت شده گوشی هوشمند قبلی این برند بود.

Redmi 1

بعد از آن که سری Mi این برند به خوبی دیده شد، شیائومی سری Redmi را وارد بازار کرد. در سال 2013 میلادی که Redmi 1 به بازار معرفی شد، این برند تنها بعد از سه سال فعالیت در کشور چین به رده پنجم در فروش گوشی هوشمند دست یافت.

Redmi Note

شیائومی در سال 2014 میلادی علاوه بر معرفی مدل Redmi Note، مچ بند های هوشمند خود را نیز به بازار عرضه کرد. این برند در همان سال شروع به گسترش برند خود در کشورهای آسیایی کرد.

گوشی هوشمند شیائومی سری پنجم Mi

شیائومی در سال 2015 میلادی موفق به ثبت برند خود در گینس شد، چرا که در کمتر از 24 ساعت، توانسته بود در یک سایت اینترنتی بیش از 2 میلیون گوشی هوشمند خود را به فروش برساند.

در سال 2016 میلادی شیائومی وارد کشور های اروپایی شد و در یک بازه زمانی کوتاه سری پنجم Mi و Mi Max را به بازار عرضه کرد.

Redmi Note 4

گوشی شیائومی با سرعت بالایی در حال فتح بازار های جهانی بود. این برند در سال 2017 میلادی  Redmi Note 4 را وارد بازار کرد. سپس با فاصله چند ماه سری ششم Mi را روانه بازار کرد و در ادامه به معرفی سری دوم مدل Mi Max پرداخت.

Mi A1

گوشی هوشمند شیائومی مدل Mi A1 بعد از معرفی در بازار جهانی، توانست توجه مشتریان را به خود جلب بکند، چرا امکانات این مدل به نسبت نمونه های مشابه موجود در بازار از امکانات بیشتری برخوردار بود.

گوشی شیائومی مدل Mi 9

اولین گوشی هوشمند برند شیائومی که دارای حسگر اثر انگشت بود، Mi 9 نام داشت. این مدل در سال 2019 میلادی به بازار جهانی عرضه شد.

فناوری 5G

در سال 2020 میلادی این برند توانست از اپل پیشی بگیرد و به سومین برند سازنده گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شد. شیائومی در آن سال گوشی هوشمند خود با نام Mi 10 را با استفاده از فناوری 5G روانه بازار کرد. کمی بعد نیز Mi 11 وارد بازار شد، که علاوه بر فناوری 5G، دارای دوربینی با کیفیت 108 مگاپیکسلی بود.

قیمت گوشی شیائومی

یکی از مهم ترین دلایلی که مشتریان به خرید گوشی شیائومی می پردازند، قیمت معقول آن می باشد. این برند در ابتدا با هدف سود کمتر و فروش بیشتر به بازار ورود کرد و همچنان در دسته گوشی های ارزان قیمت قرار دارد. این در حالی است که شیائومی گوشی هوشمند خود را با به کارگیری فناوری های روز دنیا به بازار عرضه می کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.