پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

سونی گوشی پرچمدار خود با نمایشگر ۴K و با نام اکسپریا ۱ مارک ۵ را معرفی کرد

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۹

سونی گوشی پرچمدار خود با نمایشگر ۴K و با نام اکسپریا ۱ مارک ۵ را معرفی کرد

سونی گوشی پرچمدار خود با نمایشگر 4K و با نام اکسپریا ۱ مارک ۵ را معرفی کرد

گوشی اکسپریا 1 مارک 5 پرچمدار تازه‌ نفس سونی توسط این برند رونمایی شده و آماده رقابت با سایر گوشی های رده بالا است. گوشی سونی Xperia 1 Mark 5 با بهره مندی از امکانات فوق العاده و با مشخصات فنی یک بالارده شگفت انگیز روانه بازار می‌ شود. از این پرچمدار کمپانی مشهور دنیا به عنوان بهترین گوشی جهان با جک هدفون نام می برند. سونی Xperia 1 V دارای دوربین بسیار قدرتمندی بوده و در زمینه عکاسی می تواند نسبت به نسل قبلی محصولات این برند عملکرد به مراتب بهتری را ارائه دهد.
با توجه به اینکه گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 به سنسور Exmor T مجهز شده است، می توان این نوید را دریافت کرد که سطح جدیدی از عکاسی در نور کم را مشاهده خواهید نمود.

بررسی ساخت و مشخصات نمایشگر سونی اکسپریا 1 مارک 5

گوشی سونی Xperia 1 Mark 5 مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی بوده که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر با کیفیت گوشی Sony Xperia 1 V با رزولوشن 4K همچنین با نسبت تصویر بی نظیر از جدیدترین فناوری‌ ها بهره می برد.

گوشی اکسپریا 1 مارک 5 - گوشی Xperia 1 V

این صفحه نمایش با پنل OLED کیفیت بسیار بالایی داشته و سونی با هدف بهبود عملکرد آن از موتور تصویر X1 کمک گرفته است. قبلا بر روی گوشی اکسپریا ۱ مارک ۴ این فناوری به کار گرفته شده و به خوبی توانسته بود رضایت کاربران را جلب کند.
استفاده از محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 برای صفحه نمایش این اطمینان را به شما می دهد که یک گوشی مقاوم در برابر خط و خش در اختیار خواهید داشت.
نوع طراحی و ساخت گوشی سونی Xperia 1 Mark 5 به شکلی صورت گرفته که حالتی کلاسیک در قسمت فوقانی مشاهده می کنیم. حاشیه کاملی که سونی برای ساخت این گوشی پرچمدار خود در نظر گرفته است ظاهری منحصر به فرد بر روی آن ایجاد می کند.
پنل پشتی گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 نیز دارای پوشش منحصر به فرد گوریلا گلس ویکتوس 2 بوده که مشابه آن را تا کنون بر روی گوشی هوشمندی مشاهده نکرده اید. برجستگی هایی که در کنار این پوشش خاص مشاهده می کنید و در اطراف آن وجود دارند، موجب می‌ شوند که در دست گرفتن این گوشی بسیار خوش دست و پرچمدار حسی خاص را برای شما ایجاد نماید.
با توجه به بهره مندی از گواهینامه های IP68 و IP65 نیز لزومی ندارد که کاربر نگران نفوذ آب و رطوبت و گرد و غبار به درون گوشی خود باشد.

سخت افزار بی نظیر گوشی سونی Xperia 1 Mark 5

تراشه ای که برای گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 انتخاب شده نیز رضایت کاربران را جلب خواهد نمود. استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ نسل ۲ بر روی این پرچمدار از سونی نشان می‌ دهد که فرآیند پردازش با بالاترین قدرت انجام می شود.

گوشی اکسپریا 1 مارک 5 - گوشی Xperia 1 V

علاوه بر این سونی برای تجهیز این پرچمدار یک رم ۱۲ گیگابایتی انتخاب کرده است. حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت نیز بیان می کند که کاربر می تواند علاوه بر ذخیره سازی حجم زیادی از ویدیو و عکس ها از فضای کافی جهت ذخیره داده های حساس خود بهره ببرد. با وجود این که بخش زیادی از گوشی های پرچمدار ارائه شده توسط برندهای دیگر قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD را ندارند ولی کاربر قادر است بر روی این گوشی پرچمدار حافظه جانبی را نیز نصب کند.
پس از آنکه کاربران انتقادهای زیادی به گوشی های سونی در خصوص داغ شدن وارد کردند، این برند تصمیم گرفته بر روی این محصول خود یک سیستم خنک کننده مدرن را قرار دهد. علاوه بر این با توجه به اینکه یکی از مهمترین دلایل ایجاد گرما و داغ شدن گوشی بالا رفتن مصرف برق توسط دوربین به شمار می رود، سونی به خوبی توانسته است با قرار دادن یک ماژول دوربین بسیار کم مصرف این مشکل را برطرف نماید.

دوربین گوشی سونی Xperia 1 Mark 5 مورد علاقه عکاسان

بدون تردید یکی از جذاب ترین ویژگی های گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5، کیفیت شگفت انگیز عکاسی آن خواهد بود. سونی برای افزایش جذابیت این گوشی از سنسورهای قدرتمندی استفاده کرده است.

گوشی اکسپریا 1 مارک 5 - گوشی Xperia 1 V

بر روی پنل پشتی این پرچمدار از سونی می توان دوربین اصلی را با سنسور 52 مگاپیکسلی را مشاهده نمود. این سنسور با اندازه 1/1.35 اینچ و با دریچه دیافراگم F/1.9 عملکردی بی نظیر از خود به اجرا خواهد گذاشت. در خصوص این سنسور می‌ توان بیان کرد که نسبت به نسل قبلی گوشی های سونی اندازه ای بزرگتر داشته و تا ۷۰ درصد می توان ابعاد بیشتری از آن مشاهده کرد.
به لطف بهره گیری از ساختار منحصر به فرد و فناوری‌ های مدرن، به صورت قابل توجهی نور دریافتی هنگام تصویر برداری افزایش می یابد. در نتیجه کاربر متوجه می‌ شود که هنگام ثبت تصاویر نویز بسیار کمتری ایجاد خواهد شد. سونی ادعا کرده است که سنسور قرار شده بر روی این گوشی پرچمدار نسبت به نسل قبلی محصول ارائه شده می تواند تا دو برابر در محیط‌ های کم نور عملکردی بهینه تر نشان دهد. در کنار سنسور اصلی می توان یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو مشاهده نمود. این سنسور دارای زوم متغیر بوده که کاربر را برای ثبت تصاویر جذاب و عکاسان حرفه ای را نیز برای گرفتن تصاویر هنری یاری خواهد نمود. لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی نیز تکمیل کننده عملکرد دوربین گوشی سونی Xperia 1 Mark 5 خواهد بود.

گوشی اکسپریا 1 مارک 5 - گوشی Xperia 1 V

چیزی که دوربین گوشی Sony Xperia 1 V را منحصر به فرد کرده است نوع ساختار پیکسلی آن خواهد بود. دیگر بر روی این گوشی خبری از سنسور قدیمی FSI نوکیا نبوده و در عوض سونی توانسته است که یک سنسور مدرن برای تصویر برداری را به کار گیرد. نوع سنسوری که به کار رفته BSI Quad_Bayer بوده و با به وسیله بهره گیری از فناوری ادغام ۴ در 1 می تواند عملکردی بی نظیر به اجرا بگذارد.
سونی بالاخره تصمیم گرفته که بر روی گوشی پرچمدار خود حالت عکاسی شب را نیز اضافه نماید. به همین دلیل کاربر می تواند در محیط های فوق العاده تاریک نیز این فناوری را به کار گرفته و تصاویری با کمترین نویز را به ثبت برساند.
دوربین سلفی گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بوده که با دریچه دیافراگم F/2.0 و با قابلیت فیلمبرداری 4K عملکرد خارق العاده ای را به اجرا خواهد گذاشت. کاربر می‌ تواند از این دوربین سلفی ۲۴ میلیمتری Wide استفاده کرده و تصاویری خاص را ثبت نماید.
امکان ضبط فیلم 4K با استفاده از دوربین اصلی نیز فراهم شده است. می‌ توان بیان کرد که عملکرد دوربین گوشی Sony Xperia 1 V کاملا باب میل عکاسان حرفه‌ ای بوده و آن ها را قادر می سازد که تصاویر خارق العاده ای را ثبت کنند.

عملکرد عالی در بخش صدا

سونی در ساخت این گوشی پرچمدار خود همچنان از جک هدفون استفاده کرده است.

گوشی اکسپریا 1 مارک 5 - گوشی Xperia 1 V

بار دیگر یک گوشی شگفت انگیز از سونی با یک مشخصه بی نظیر روانه بازار می شود. علاوه بر این در بخش قابلیت های صوتی می توان به استفاده از بلندگوهای استریو اشاره نمود. بهره گیری از جدیدترین فناوری‌ ها کمک می‌ کند تا بلندگوهای پیشرفته‌ تری را بتوان با باس غنی تر و صدای بیشتر بر روی این گوشی مشاهده نمود. فراموش نکنید که سونی برای کاربرانی که همچنان به دنبال استفاده از هدفون های سیمی هستند نیز جک 3.5 میلیمتری را نیز قرار داده تا به هیچ عنوان در این زمینه کمبودی احساس نکنند.
علاقه مندان به موسیقی می‌ توانند با استفاده از گوشی سونی Xperia 1 Mark 5 نیازهای خود را برطرف نمایند. انواع استانداردهای صوتی برای این گوشی پرچمدار مدنظر قرار گرفته است.

باتری و شارژر گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5

یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی کار شارژی به گوشی Sony Xperia 1 V را برعهده می گیرد. علاوه بر این برای تامین انرژی این گوشی می‌ توان از شارژر سیمی ۳۰ واتی استفاده کرد. مدت زمانی که برای رسیدن مقدار شارژ دستگاه به ۵۰ درصد باید منتظر بمانید 30 دقیقه خواهد بود. در کنار این موارد گوشی ارائه شده توسط سونی با پشتیبانی از شارژ معکوس و شارژ بی سیم، قابلیت های کاملی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. طبق ادعای سونی باطری قرار گرفته شده بر روی این گوشی پرچمدار حداقل تا سه سال می تواند عملکرد ۸۰ درصدی خود را تضمین می کند.

قیمت و خرید گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5

سونی این محصول خود را در رنگ های سبز خاکستری، نقره‌ ای پلاتینیوم و مشکی روانه بازار می‌ کند. از اواخر ژوئن می توان برای خرید گوشی سونی Xperia 1 Mark 5 اقدام نمود. قیمت گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 نیز 1399 یورو انتخاب شده است. این قیمت برای اروپا بوده و به زودی برای ایالات متحده و نقاط مختلف جهان قیمت گذاری آن اعلام می شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.