پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سوراخ کنار دوربین آیفون برای چه کاری ساخته شده است؟

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

سوراخ کنار دوربین آیفون برای چه کاری ساخته شده است؟

یکی از سه میکروفون گوشی آیفون، همین سوراخ کنار دوربین است. این سوراخ ربطی به دوربین گوشی شما ندارد. مهمترین کاری که این میکروفون کوچک انجام میدهد، آنالیز کردن صداهای مزاحم و زائد از پس زمینه صدای اصلی است و وظیفه حذف صداهای مزاحم را برعهده دارد تا شما صدای واضح و رسایی هنگام مکالمه و یا ضبط صدا بشنوید.

فرض کنید در در جای شلوغی هستید و می خواهید با دستیار صوتی اپل که سیری (Siri) نام دارد، صحبت و دستوراتی دهید، اینجاست که این میکروفون کوچک به کار می آید و با حذف صدای مزاحم که در اطراف است، صدایی شفاف و رسایی به سیری میدهد.

حالا از خودتان می پرسید دو میکروفون دیگر کجا هستند و چه کاربردی دارند. اولی، میکروفون اصلی گوشی است که در لبه پایینی گوشی قرار داده شده است. این میکروفون اصلی ترین کار را برای شما انجام میدهد. هنگام مکالمه صدای شما را به مخاطب انتقال میدهد و صدایتان را ضبط می کند. میکروفون دوم، میکروفون مخفی گوشی است که در زیر قسمت شبکه ای گوشی قرار داده شده است. هنگام برقراری تماس و مکالمه، بصورت اتوماتیک غیرفعال میشود. مهمترین کارکرد این میکروفون تقویت و استریو کردن صدای محیط در هنگام ضبط ویدیو با دوربین است.

در شکل زیر می توانید محل قرار گیری میکروفون های گوشی آیفون را ببینید.


 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.