پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سامسونگ تراشه‌ اکسینوس ۹۸۱۰ را روانه بازار کرد

یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

سامسونگ تراشه‌ اکسینوس ۹۸۱۰ را روانه بازار کرد

نسل جدید تراشه ی پرچم دار سامسونگ با نام اکسینوس 9810 که به عنوان دومین نسل از تراشه های اکسینوس مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری شناخته می شود، رونمایی شد.

طبق وعده ای که از پیش داده شده بود، ساعتی قبل سامسونگ نسل جدید تراشه ی پرچمدارش با نام اکسینوس 9810 را از سری تراشه های اکسینوس 9 معرفی کرد. این تراشه، دومین تراشه ی مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری و فرآیند تولید FinFET می باشد که توسط سامسونگ توسعه یافته است. از ویژگی های این تراشه میتوان به نسل سوم هسته های پردازشی اختصاصی سامسونگ در کنار مودم LTE گیگابایتی با سرعت بیشتر و همینطور استفاده از الگوریتم های نرم افزاری سریعتر برای پردازش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کنار پردازش تصویر اشاره کرد.

بن هور، قائم مقام بازاریابی Samsung LSI، در این زمینه می گوید:
   تراشه ی اکسینوس 9810 سامسونگ را بایستی یکی از خلاقانه ترین تراشه های تولیدی توسط سامسونگ دانست. پردازنده ی این تراشه، سومین نسل از پردازنده های اختصاصی سامسونگ است که به مودم LTE با سرعت بسیار مجهز بوده و از پردازش تصویر با قدرت بهتر و همینطور پردازش های یادگیری ماشین پشتیبانی می کند. اکسینوس 9810 به سرعت پیشرفت پلتفرم ها در حوزه هایی نظیر گوشی های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و همچنین صنعت خودروسازی در دوره ی رشد هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.

بنابر اعلام سامسونگ، تراشه ی اکسینوس 9810 به هشت هسته ی پردازشی اختصاصی این شرکت مجهز می باشد که چهار هسته ی آن برای انجام پردازش های سنگین و چهار هسته ی دیگر برای انجام پردازش های سبک استفاده می شود. اطلاعات موجود حاکی از آن است که قدرت پردازشی این تراشه در مقایسه با نسل گذشته در حالت تک هسته ای بیش از دو برابر و در حالت چند هسته ای تقریبا 40 درصد بهبود یافته است.

با بهره گیری از ویژگی های یادگیری ماشین در تراشه ی اکسینوس 9810، تعامل کاربران با گجت های هوشمند وارد مرحله جدیدی خواهد شد. بعنوان نمونه با استفاده از فناوری پیشرفته ی توسعه یافته برای اکسینوس 9810 اشخاص و اشیا از طریق تصویر قابل شناسایی بوده و تصاویر را نیز میتوان در شاخه های مختلف دسته بندی کرد. علاوه بر این، امکان شناسایی عمق محیط پیرامون در کنار شناسایی چهره ی کاربران به صورت سه بعدی برای انجام تشخیص چهره با روش های ترکیبی نیز وجود دارد. سامسونگ ادعا کرده که فرآیند شناسایی چهره ی کاربران در تراشه ی جدیدش با استفاده از روش های جدید سخت افزاری و نرم افزاری، با دقت و امنیت بالاتری انجام خواهد شد.

مودم LTE به کار رفته در اکسینوس 9810 که از Cat.18 پشتیبانی می‌کند، اطلاعات را با نرخ 1.2 گیگابیت بر ثانیه ارسال و دریافت می کند. این مودم جدید پهنای باند دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه را در کنار پهنای باند آپلود 200 مگابیت بر ثانیه ای را برای کاربران فراهم می کند.

پردازنده ی تصویر جدید به کار رفته در این تراشه ی سامسونگ، علاوه بر بهبود کیفیت عکاسی، امکان پردازش بهتر تصاویر و ویدئوها را به صورت آنی بر روی گوشی فراهم می سازد. از جمله کدک های پشتیبانی شده توسط این تراشه¬ی جدید میتوان به HEVC ده بیتی و VP9 اشاره کرد. پردازنده¬ی تصویر جدید این تراشه، قادر به تولید 1024 تن رنگ برای هرکدام از سه رنگ اصلی خواهد بود که در نتیجه آن امکان انتخاب بین 1.07 میلیارد رنگ مختلف فراهم شده که تولید عکس ها و ویدئوهای پویاتری را به دنبال خواهد داشت.

پیش بینی می شود در نسل جدید پرچم داران سامسونگ شامل گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از تراشه ی اکسینوس 9810 استفاده شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.