پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از هارد جامد جدید خود با ظرفیت ۳۰ ترابایت

پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

رونمایی سامسونگ از هارد جامد جدید خود با ظرفیت ۳۰ ترابایت

بزرگ‌ترین هارد جامد دنیا ارائه شد. سامسونگ از هارد جامد خود تحت نام PM1643 رونمایی کرد. این هارد جامد دارای 30.72 ترابایت ظرفیت می‌باشد و در فرمت 2.5 اینچی طراحی شده است.

این هارد جامد ظرفیتی معادل دو برابر ظرفیت بزرگ‌ترین هارد جامد سال 2016 دارد. رکورد بیشترین ظرفیت هارد جامد دنیا تا چند وقت پیش در دستان مدل قبلی هارد جامد سامسونگ بود، اما حالا PM1643 جای آن را پر کرده است. این هارد 30 ترابایتی برای مشتریان تجاری و کسانی که می‌خواهند از محصولات مکانیکی مدرن استفاده کند طراحی شده است. در ساخت این محصول از 32 پکیج 1 ترابایتی NAND استفاده شده است که هر کدام از آنها دارای 16 لایه از چیپ‌های 512 گیگابیتی V-NAND می‌باشند. چنین ظرفیتی می‌تواند در حدود 5700 فیلم فول‌اچ‌دی را در خود ذخیره کند. برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم اگر این هارد جامد جدید سامسونگ را در اختیار داشته باشید می‌توانید 500 روز فیلم بدون وقفه را در آن ذخیره کنید.

البته شرکت سیگیت پیش‌تر یک هارد جامد 60 ترابایتی را ارائه کرده بود. اما به دلیل فرمت کارخانه‌ای 3.5 اینچی، این محصول با واکنش‌های خوبی روبه‌رو نشد. در کل این هارد بیشتر برای به نمایش در آوردن فناوری و تکنولوژی روز دنیا ساخته شده بود.

سرعت این هارد جامد جدید سامسونگ باورنکردنی است. این هارد می‌تواند اطلاعات و داده ها را با سرعت 2100 مگابیت بر ثانیه بخواند و با سرعت 1700 مگابیت بر ثانیه آن‌ها را بنویسد. این موضوع به این معنی است که درایو SAS جدید سامسونگ یا همان هارد جامد PM1643 سرعتی معادل سه برابر سرعت هاردهای جامد SATA معمول در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی یا حتی خود هارد SSD 850 EVO سامسونگ دارد. این محصول هیجان‌انگیر همچنین برای اطمینان خاطر خریداران با ضمانت 5 ساله عرضه می‌شود.

هنوز اطلاعات مورد اطمینانی مبنی بر زمان عرضه SDD جدید سامسونگ و قیمت آن به دست نرسیده است. سامسونگ نیز اعلام کرده است که با تولید این محصول و در صورت موفقیت آن، سامسونگ هاردهای جامد مبتنی بر SAS خود را گسترش می‌دهد و نسخه‌هایی با ظرفیت‌های 16.36 ترابایت، 7.68 ترابایت، 3.84 ترابایت، 1.92 ترابایت، 960 گیگابایت و 480 گیگابایت را تا پایان سال جاری تولید خواهد کرد.

جائسو هان (Jaesoo Han) نیز که معاون اجرایی بخش فروش و بازاریابی چیپ‌های حافظه سامسونگ می‌باشد اعلام کرده است که سامسونگ همچنان در راستای تقاضای متغیر کاربران در جهت استفاده از هارد‌های جامدی با ظرفیت بالای 10 ترابایت تلاش خواهد کرد و به بهترین صورت ممکن این نیاز‌ها را برآورده خواهد کرد.

البته نباید به این زودی‌ها منتظر نصب این هارد‌های جامد با چنین ظرفیت بالایی بر روی لپ‌تاپ‌ها باشیم. اما به هر حال چنین محصولاتی همواره در حوزه خود پیشگام بوده و نیرویی رو به پایین روی قیمت‌ها در بازار مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند. با چنین پیشرفت بزرگی در زمینه هارد‌های جامد پیشبینی می‌کنیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ورود گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار با ظرفیتی بیش از 1 ترابایت خواهیم بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.