پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی Xiaomi Mi Mix Alpha ، جذابترین ویژگی در میان گوشی ها

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی Xiaomi Mi Mix Alpha ، جذابترین ویژگی در میان گوشی ها

دوربین 108 مگاپیکسلی Xiaomi Mi Mix Alpha ، جذابترین ویژگی در میان گوشی ها
یکی از جذاب ترین ها میان گوشی های هوشمند دوربین گوشی Xiaomi Mi Mix Alpha می باشد. همچنین خلاقانه‌ترین گوشی دنیا از دید نمایشگر به نام شیائومی می میکس آلفا ثبت شده است. ولی شاید بعد از نمایشگر عجیب این گوشی مهمترین نکته دوربین 108 مگاپیکسلی آن باشد که در ادامه به معرفی دوربین قدرتمند این محصول جدید شیائومی خواهیم پرداخت .

 

برای مشاهده و خرید گوشیهای شیائومی  اینجا کلیک نمایید.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

 

در چند سال اخیر که دوربین‌ها گوشی های هوشمند بیشتر از 16 مگاپیکسلی نبود اکثر کاربران می‌گفتند که این اعداد و ارقام هیچگاه عملی نخواهند شد و شاید ظهور آنها را غیر باور می دانستند. اما امروزه گوشی هایی با وضوح دوربین بیش از 100 مگاپیکسل نیز معرفی شده است که این کیفیت دوربین ها دیگر دور از انتظار نیست.

پیشرفته‌ترین، خلاقانه‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین گوشی هوشمند شیائومی را باید  Xiaomi Mi Mix Alpha  2800 دلاری این شرکت دانست. در کنار همه ویژگی‌های عجیب این گوشی باید به دوربین قدرتنمند آن که از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی واید، سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و سنسور 20 مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل یافته است اشاره کرد.

در ادامه به ویژگی‌ های جالب این دوربین خواهیم پرداخت.

1. اولین گوشی دنیا با سنسور دوربین بیش از 100 مگاپیکسل
هنگامی که  تصور می‌شد رقابت بین افزایش مگاپیکسل‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند به پایان رسیده شرکت‌های سامسونگ و سونی میدان جنگ جدیدی را به پا کردند و قدم در وادی سنسورهای دوربین با ظرفیت‌های 48، 64 و بالای 100 مگاپیکسل نهادند.

سامسونگ با معرفی سنسور ISOCELL Bright HMX باز هم در این میدان جلوتر رفته و سنسور 108 مگاپیکسلی خود را بیش از یک ماه پیش معرفی کرد و حالا شاهد آن هستیم که گوشی جذاب شیائومی می میکس آلفا به عنوان اولین گوشی هوشمند در دنیا از آن بهره مند گردیده است .

2. همکاری شیائومی با سامسونگ در طراحی و ساخت این سنسور قدرتمند
سامسونگ و شیائومی از سال گذشته و برای تولید پروژه گوشی‌های با سنسورهای بزرگ همکاری خود را آغاز نموده اند و  اولین محصول حاصل همکاری این دو شرکت در  زمینه دوربین، گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو با سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی بوده است .

بنا بر گزارشات منتشر شده از سوی کمپانی شیائومی این شرکت به صورت ویژه سرمایه‌گذاری عظیمی را در بخش تحقیق و توسعه دوربین سامسونگ صورت داده است تا بتواند به کمک آن اولین سنسور دوربین با ظرفیت بیش از 100 مگاپیکسل را تولید نماید. همچنین  شیائومی اعلام نموده که قصد دارد چهار گوشی با ظرفیت دوربین 108 مگاپیکسلی را با همکاری سامسونگ تولید کند که به زودی از آنها نیز رونمایی خواهد کرد.

3. بزرگترین سنسور دوربین گوشی هوشمند
از نکات دیگری که در طراحی دوربین های گوشی های  هوشمند باید در نظر داشت ابعاد و اندازه سنسور دوربین های آنهاست. در مورد دوربین قدرتمند شیائومی در واقع سامسونگ این سنسور را در اندازه 1/1.33 اینچی ساخته است که بزرگترین اندازه برای یک سنسور دوربین در دنیای موبایل تا به امروز خواهد بود.

باید اشاره کرد که بنا براستاندارد تعریف نشده‌ در دنیای موبایل ابعاد یک سنسور برای دوربین‌های حرفه‌ای را 1 اینچ اعلام می‌کند و بنابراین باید گفت که  سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ بیش از سه چهارم بزرگتر از یک سنسور استاندارد عکاسی خواهد بود و این روند نزدیک شدن هر چه بیشتر دوربین های موبایل به سنسور دوربین های عکاسی حرفه ای را بیان می کند.

4. فیلمبرداری 6K
از جذابیت های فوق‌العاده‌ای این دوربین می توان به توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 6K در نرخ استاندارد 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد . اما باید گفت که دو گوشی Red Magic 3S و Nubia Z20 شرکت ZTE توانایی فیلمبرداری 8K دارند که بنابراین نباید موفقیت چندانی محسوب گردد اما در این باره باید افزود این جذابیت در نرخ فریم نهفته است. هر دو گوشی ذکر شده بالا که توانایی فیلمبرداری 8K را دارند تنها قادر به ارائه 15 فریم از یک تصویر در هر ثانیه برای رزولوشن 8K هستند که عملاً تنها جنبه تبلیغاتی خواهد داشت و شاید چندان کاربردی هم نباشد. اما در مقابل شیائومی بستری را فراهم کرده که امکان  تهیه یک ویدئوی استاندارد و کامل در وضوح 6016 در 3384 پیکسل را داشته باشند که نرخ استاندارد 30 فریم بر ثانیه خواهد بود. این یعنی برای اولین بار شاهد عرضه یک وضوح بالاتر از 4K هستیم که می‌تواند مورد استفاده عملی قرار بگیرد و به لطف پردازنده قدرتمند و انبوه پیکسل‌های سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ به ارمغان رسیده است .

5. سنسور 27 مگاپیکسلی Super Bright Photo و Smart ISO
 و نهایتا باید به بهره مندی  از فناوری HMX در سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ  اشاره کرد. این فناوری از ترکیب Tetracell استفاده می‌کند که به معنای ترکیب هر چهار پیکسل به یک پیکسل برای ساخت یک پیکسل واحد بر مبنای تکنیک Pixel Binning می باشد.

در واقع  این حالت رزولوشن سنسور 27 مگاپیکسل خواهد بود که بالاترین وضوح در بین گوشی‌های هوشمند با ترکیب پیکسل‌ها خواهد بود و می‌تواند منجر به دسترسی به نور بسیار بیشتری از محیط گردد که مسلماً نتیجه آن تصویری بسیار  روشن‌تر، واضح‌تر و با خطا و نویز کمتر در محیط‌های با نور اندک خواهد بود.

همچنین با فناوری سامسونگ Smart ISO قابلت تنظیم خودکار سطح ISO را برای شرایط نوری که در آن قرار داریم فراهم می‌کند. این تنظیم هوشمند به صورت پایه با تغییر بین سطح بالای ISO در زمانی که نور محیط کم باشد به سطح پایین ISO در زمان وجود نور کافی در محیط انجام شده و فراتر از کلیه روش‌های قبلی است و  به صورت خودکار در درون دستگاه شروع به کار خواهد کرد.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم همکاری سامسونگ و شیائومی با استفاده فناوری جذاب سنسور 108 مگاپیکسلی پیشرفته‌ترین ساختار دوربین را در داخل دستگاه هیجان‌انگیز شیائومی می میکس آلفا جای داده‌اند. این فناوری یکی از جذابیت های شگفت انگیز در صنعت موبایل محسوب می گردد و گوشی های هوشمند را به دنیای جدیدی در عرصه کیفیت دوربین  ها خواهند برد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.