پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دوربین هواوی پی ۲۰ پرو، بهترین نمونه جهان

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

دوربین هواوی پی ۲۰ پرو، بهترین نمونه جهان

دوربین گوشی جدید هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) یکی از بهترین نمونه‌های سال جدید به‌شمار می‌رود. این دوربین به کمک سه سنور می‌تواند تصاویر 40 مگاپیکسلی ثبت کند. در ادامه به قابلیت‌های دوربین هواوی P20 پرو خواهیم پرداخت.

دوربین‌های دوگانه حالا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. چند سالی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند از دوربین‌های دوگانه با عملکرد بهتر در گوشی‌های خود بهره می‌برند. شرکت‌هایی همچون هواوی حتی از این ویژگی در گوشی‌های پایین‌رده خود استفاده کرده است. جدید‌ترین پرچمدار این شرکت یعنی گوشی هواوی پی 20 در قاب پشتی از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد.

اما هواوی پی 20 پرو با بهره گیری از سه سنسور در ابتدای سال 2018 سری جدیدی را وارد بازار کرد. در حال حاضر در ساخت دوربین‌های دوگانه از یک سنسور عادی و یک سنسور تله فوتو و یا سیاه و سفید استفاده می‌شود. اما هواوی در ساخت هواوی پی 20 پرو به حداکثر دو نمونه قانع نشده است و تصمیم گرفته است تا هر سه نسخه از سنسور‌های ذکر شده را با گوشی جدید خود همراه کند. با این تعاریف این محصول جدید ساخته شده توسط پرفروش‌ترین گوشی‌ساز چینی دارای منحصر‌به‌فرد‌ترین دوربین موبایل جهان می‌باشد.

در فرایند توسعه پی 9 هواوی همواره با شرکت لایکا در جهت ارتقا و مهندسی دوربین‌های دوگانه گوشی‌های هوشمند خود همکاری تأثیر‌گذاری داشته است. همیشه این دوربین‌های دوگانه از یک سنسور عادی و یک سنسور سیاه و سفید تشکیل می‌شدند.

در واقع کار سنسور سیاه و سفید دریافت نور و جزئیات بیشتر است. سنسور سیاه و سفید بر خلاف سنسور رنگی، نور بیشتری درون هر پیکسل دریافت می‌کند بدون اینکه رنگ آن اهمیتی برای آن داشته باشد و این امر موجب ثبت جزئیات بیشتر می‌شود. به علاوه حساسیت این دوربین به نور در مقایسه با سنسور رنگی حدودا 3 برابر افزایش می‌یابد که یک دوربین فوق‌العاده را به کاربران هدیه می‌کند. البته اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم سنسور‌های سیاه و سفید برای تمام شرایط و منظره‌ها مناسب نمی‌باشد و شاید در برخی از مواقع این سنسور تبدیل به یک نقطه ضعف شود.

هواوی با بهره‌گیری از یک سنسور سیاه و سفید دارای رزولوشن بالا به همراه سنسور اصلی سعی کرده است تا کیفیت تصاویر ثبت شده را بالاتر ببرد. این فرایند و استراتژی در ساخت دوربین‌های اصلی گوشی‌های هوشمند هواوی در میت 9، پی 10 و در ادامه در میت 10 نیز به کار برده شد. اما سیاست‌های شرکت هواوی اینبار در ساخت دوربین گوشی‌های هوشمند طی ارائه پی 20 پرو کاملا متفاوت است.

رکورد بزرگترین دوربین موبایل جهان در حال حاضر در دستان  نوکیا لومیا 1020 قرار دارد که رکورد عجیب و فوق‌العاده‌ای می‌باشد تا حدی که دیگر رقبا حتی نمی‌توانند به این رکورد نزدیک شوند. اما به نظر می‌رسد که رقیب تازه‌ای برای این گوشی نوکیا به نام هواوی 20 پرو پیدا شده است. این دوربین دارای اندازه “1/1.7 بوده و می‌تواند تصاویری 40 مگاپیکسلی ثبت کند. جالب است بدانید سنسور اصلی این گوشی دارای 22 درصد پیکسل‌های بزرگتر نسبت به گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس می‌باشد.

سنسور اصلی دوربین هواوی پی 20 پرو علاوه بر داشتن اندازه بزرگ و پیکسل‌های درشت تر، وضوح فوق‌العاده‌ای داشته و عملکردی عالی دارد.

به علاوه ناگفته نماند که این دوربین دارای قابلیت افزایش ISO تا 102400 می‌باشد که برای عکاسان حرفه‌ای و حتی تازه کار یک رویا به شمار می‌رود. این میزان برای یک دوربین موبایل کاملا باورنکردنی و عجیب است.

در زمان افزایش ISO تا این اندازه عکس‌های شفافی ثبت نخواهند شد ، اما اکنون هواوی حتما تمام تلاش خود را برای افزایش بهره‌وری و کاهش نویز کرده است. با صرف نظر از ISO سنسور بزرگ و پیکسل‌های این دوربین این اطمینان را به کاربران می‌دهند که پی 20 پرو بهترین انتخاب برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف می‌باشد.

البته از نظر برخی کاربران گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 سنسور اصلی دوربین هواوی پی 20 پرو با f/1.5 دوربین گلکسی اس 9 فاصله زیادی دارد، اما در هر صورت نباید اندازه بزرگ سنسور و پیکسل‌ها که موجب حساسیت بیشتر به نور می‌شوند را از یاد برد.

به علاوه بزرگنمایی در دوربین پی 20 پرو به کمک سنسور تله فوتوی 8 مگاپیکسلی و بزرگنمایی اپتیکال تا سه برابر امکان پذیر است. اما به لطف سه سنسور و پشتیبانی از زوم هیبریدی می‌توانیم منتظر بزرگنمایی 5 برابر باشیم.

دوربین گوشی هواوی P20 به صورت پیش فرض تصاویر 10 مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد اما با استفاده از تنظیمات می‌توانید این مقدار را تا 40 مگاپیکسل افزایش دهید. اما با این کار از یک طرف جزئیات بیشتری ثبت خواهند شد و از طرف دیگر کیفیت عکس نسبت به عکس‌های 10 مگاپیکسلی کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین در شرایط نور ضعیف و تاریکی هوا از رزولوشن پایین‌تر مناسب تر خواهد بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.