پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دوربین دوگانه، هدیه فناوری Clear Sight کوالکام به تمام گوشی های هوشمند

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

دوربین دوگانه، هدیه فناوری Clear Sight کوالکام به تمام گوشی های هوشمند

شرکت کوالکام که صاحب فناوری Clear Sight است، بتازگی فناوری جدید خود را معرفی کرده است. این فناوری استاندار جدیدی در دوربین دوگانه گوشی‌ های هوشمند به حساب می آید. این فناوری دارای یک ماژول هست که قبلا شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند می بایست آن را در کنار دوربین دوگانه خود قرار دهند. در نهایت با پردازش های انجام گرفته بر روی تصاویر و همچنین الگوریتم های در نظر گرفته، کیفیت تصاویر ثبت شده افزایش خواهد یافت.

این فناوری باعث خواهد شد تا شرکتهایی که در حوزه تولید ساخت گوشی های هوشمند معمولی و رده پایین فعالیت می کنند، بتوانند فناوری دوربین های دوگانه را بدون هیچگونه زحمتی در گوشی های هوشمند خود قرار دهند. فناوری Clear Sight کوالکام و ساختار آن شباهت بسیار زیادی به طراحی دوربین های دوگانه گوشی پی 9 هواوی است؛ و البته کمترین شباهت را نیز با دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس اپل دارد.

در فناوری Clear Sight کوالکام، یکی از دوربین ها می‌بایست دارای حسگر رنگی بوده و دیگری سیاه و سفید باشد. حسگرهای سیاه و سفید به دلیل حذف لایه رنگی، نور بیشتری را می‌توانند از محیط اطراف خود جذب کرده و از این رو در محیط هایی با شرایط نوری ضعیف بسیار مناسب خواهند بود. در فناوری کوالکام، یک عکس از حسگر رنگی و تصویر دیگری نیز از طریق سنسور سیاه و سفید به ثبت خواهد رسید و سپس با یکپارچه سازی آنها، یک تصویر کامل باکیفیت و جزئیات دقیق ذخیره خواهد شد.

فناوری کوالکام به قدرت پردازشی تراشه های قدرتمند نیاز دارد. گوشی های هوشمند مجهز به دوربین های دوگانه که از فناوری کوالکام استفاده می کنند حتما می‌بایست به تراشه های قدرتمندی نظیر اسنپدراگون 820 یا 821 کوالکام مجهز باشند. بنابراین واضح است که فناوری Clear Sight کوالکام تننها بر روی گوشی های سطح بالا و حرفه ای استفاده خواهد شد. اما قطعا با پیشرفت تکنولوژی در آینده ای نزدیک شاهد قرارگیری این سیستم بر روی گوشی های هوشمند میان رده نیز خواهیم بود.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.