پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

در جدیدترین محصول Google چه روی داده است؟

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

در جدیدترین محصول Google چه روی داده است؟

در جدیدترین محصول Google چه روی داده است؟
گوگل دیروز در مراسمی از Google Pixel 4 رونمایی کرد. این آخرین و جدیدترین گوشی پرچمدار Google است و تقریبا  Google Pixel 3 را که در سال 2018 معرفی  شده است را ، به روزرسانی کرده است البته بسیاری از این به روزرسانی ها در بخش دوربین هستند.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

 

 

همچنین گوگل درست همزمان بعد از معرفی Huawei P30 Proبرای رقابت و کنار زدن این برند چینی درست مثل سال قبل ، زمان معرفی محصول خود را به بعد از معرفی رقیب خود موکول کرد.

اما چه چیزی جدید در Google Pixel 4 در مقایسه با پیکسل 3 وجود دارد؟ در واقع ، خیلی زیاد در زیر شما را با آنچه در پیکسل 4 جدید روی داده است ، و نحوه مقایسه آن با سلف خود بررسی خواهیم کرد.

مقایسه قیمت Google Pixel 4 با  Pixel 3
قیمت  گوگل پیکسل 3 با حافظه  64 گیگابایتی 799 دلار  در بازار عرضه  گردید،در حالی که  قیمت Google Pixel 4 در واقع با امکانات  و به روز شده هم قیمت وحتی  در برخی  مناطق پایین تر  است. قیمت این محصول در مدل 64 گیگابایتی 799 دلار و برای 128 گیگابایت 899 دلار است.برای سری XL پیکسل3 899 دلار / برای 64 گیگابایت و 999 دلار برای مدل 128 گیگابایتی بود.

از طرف دیگر ، پیکسل 4 XL برای گزینه کوچکتر 64 گیگابایتی 899 دلار و برای 128 گیگابایت 999 دلار هزینه دارد.

بنابراین در قیمت های جهانی  هر دو گوشی در هنگام عرضه برابرهستند اما در مناطق دیگر پیکسل 4 با برچسب قیمت کمتری نسبت به پیکسل 3 عرضه می شود.

نمایشگر
هر دو سری Pixel 3 و Pixel 4 از نمایشگرهای OLED برخوردار هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما به اندازه AMOLED که توسط برخی رقبای خاص استفاده می شود ، از کیفیت کمتری برخوردارند.

یک تفاوت قابل توجه در این است که گوشی پیکسل 4 دارای سرعت باز نشانی 90 هرتز هستند ، این بدان معنی است که صفحه نمایش به جای 60 بار 90 بار در ثانیه به روز می شود ، که این استاندارد مناسبی  در گوشی های هوشمند است.

از نظر طراحی ، پیکسل 4 در واقع تقریباً شبیه به پیکسل 3 است ولی در پشت ، تفاوت عمده ای دارد.در حالی که پیکسل 3 دارای یک  تک دوربین عقب می باشد، پیکسل 4 دارای دو و یک فلاش است که در یک بلوک مربع کوچک واقع شده است. در واقع بسیار شبیه به آیفون 11 است.

تغییر دیگر این است که Pixel 4 یا 4 XL جک هدفون 3.5 میلی متری ندارند ، در حالی که Pixel 3 XL از این جک هدفون بهره می برد . هر دو گوشی از درگاه USB-C استاندارد برخوردارند.

یکی از ویژگی های نهایی که پیکسل 4 بر خلاف پیکسل 3 حذف کرده  این است که گوشی جدید دارای اسکنر اثر انگشت عقب نیست. در عوض، از تشخیص چهره استفاده می کند، که از نظر فناوری قطعاً بهتر  به نظر می رسد، اگرچه هنوز نسبت به این فناوری شک و شبهه وجود دارد.

مقایسه دوربین Google Pixel 4 با Pixel 3
گوگل پیکسل 3 در هنگام انتشار، در صدر لیست بهترین دوربین گوشی ها قرار داشت و  پیکسل 4 با اضافه کردن یک دوربین اضافی به پشت دستگاه دوباره به صدر برگشت. لازم به یادآوری است که نقاط قوت دوربین Google در نرم افزار نه سخت افزاری نهفته است، بنابراین یک دوربین اضافی لزوماً به اندازه هوش مصنوعی و سیستم های پردازش در گوشی مهم نیست.

پیکسل 3 دارای دوربین عقب 12.2 مگاپیکسلی بود و پیکسل 4 همین کیفیت  اما با  لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی برای بهبود دامنه بزرگنمایی (و تصاویر بهتر حالت پرتره) اضافه کرده است . در حالی که گوشی های پیکسل 3 دارای دو دوربین سلفی جلوی 8 مگاپیکسلی بودند ، گوشی های پیکسل 4 تنها دارای یک واحد هستند ، بنابراین برای عکس های سلفی شاید تلفن های قدیمی در واقع بهتر باشند.

ستاره دوربین های گوگل که باعث برتری این محصول شده  نمایشگر پردازش گوگل است که به لطف تراشه پردازش Pixel Visual Core که برای بهبود تصاویر استفاده می کند و  می تواند تصاویر را با افزایش روشنایی، کنتراست و پاپ رنگی به نمایش درآورد. همچنین تعدادی از نرم افزارهایی مانند Night Sight برای عکسبرداری با نور کم در صنعت و Top Shot وجود داشت که چندین عکس را می گیرد و به شما این امکان را می دهد بهترین ها را انتخاب کنید.

همه این موارد در Google Pixel 4 بهبود یافته است ، زیرا تراشه Pixel Visual Core به روز رسانی شده و پردازش خودکار بهتر و طیف کاملی از ویژگی های جدید عکاسی این موارد شامل حالت Astro می باشد که به شما این امکان را می دهد عکس های دقیق و در معرض دید از آسمان شب و در معرض نور قرار دهید همچنین این قابلیت را به شما می دهد تا از روشنایی پیش زمینه و پس زمینه در عکس ها جدا شوید تا در معرض نور متعادل قرار بگیرید.

مقایسه  پردازنده و حافظه موقت Google Pixel 4 با Pixel 3
از نظر پردازنده ، گوگل پیکسل 4 دارای چیپست اسنپدراگون 855 است که با به روز رسانی نسبت به اسنپدراگون 845 در پیکسل 3 بهینه تر شده و خود را آماده بازی هایی با گرافیک سنگین تر کرده است ، اگرچه به تصاویر عکاسی شما نیز کمک شایانی می کند.

رم 6 گیگابایت در گوشی جدید نیز وجود دارد ، یک پله از 4 گیگابایت در پیکسل 3 ، که برای تمام پردازش های پیشرفته فن آوری های مورد نیاز شما مفید خواهد بود.

 امکانات انحصاری و جذاب گوشی های گوگل
Active Edge یکی از نقاط قوت و به این معنی که می توانید بایک تماس  به راحتی Google Assistant را احضار کنید ، همچنین Motion Sense نیز وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا از حرکات هندزفری برای انجام کارهای خاص روی گوشی بدون دست زدن به آن استفاده کنید ، مانند برای جستجوی آهنگ و یا قطع کردن تماسها.

Google Pixel 4 ویژگی های جدیدی را به خط Pixel اضافه کرده است، اما همچنان  از محصول سابق خود چند قدم عقب تر است، با ظرفیت باتری ضعیف تر، تنها یک دوربین جلو و حسگر اثر انگشتی که  وجود ندارد.

با گفتن این نکته، همیشه نقاط قوت دوربین گوگل به اندازه سخت افزار در نرم افزار آن نهفته است و ویژگی های بهبود یافته دوربین همچنین  Motion Sense و اندروید 10 ممکن است شما را برای خرید این محصول جدید متقاعد کند.

 

google pixel 4 قیمت google pixel 4 مشخصات google pixel 4 گوشی قیمت گوشی google pixel 4

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.