پربازدیدترین مطالب

کسب و کار

داستان شروع تسلا، آشنایی با کمپانی بزرگ تسلا

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۱

داستان شروع تسلا، آشنایی با کمپانی بزرگ تسلا

داستان شروع تسلا، آشنایی با کمپانی بزرگ تسلا 

تسلا به عنوان یک شرکت بزرگ خودروساز آمریکایی در چند سال اخیر توانسته سر و صدای زیادی برای تولید خودروهای برقی ایجاد کند. این برند با بهره مندی از تکنسین و مهندسین حوزه تولید خودروهای مدرن توانسته پیشرفته ‌ترین قطعات را در خودروهای برقی خود به کار ببرد. با وجود اینکه پنج عضو را به عنوان موسسین تسلا می‌دانند، اما از ایلان ماسک و جی بی استرابل به عنوان مهم‌ترین موسسین این کمپانی قدرتمند نام می برند.

این شرکت خودروسازی که پیشتر آن را با نام تسلا موتور می‌شناختیم، امروزه توانسته علاوه بر تولید خودروهای برقی، در زمینه تولید پنل های خورشیدی، باتری های سنگین ذخیره انرژی و به طور کلی تکنولوژی های مبتنی بر سوخت آلترناتیو، عملکرد ایده آلی از خود نشان دهد. بد نیست بدانید که کمتر از سه دهه از آغاز فعالیت این کمپانی بزرگ می‌گذرد. فراموش نکنید نوع ساخت خودروهای برقی ارائه شده توسط تسلا، تفاوت فراوانی با ماشین های هیبریدی دارند. در میان برندهایی که توانسته اند تاکنون خودروهای برقی را روانه بازار کنند، هیوندای، جک، رنو و نیسان به خوبی توانسته اند در این زمینه عملکرد داشته باشند. با این وجود هیچ کدام از آن ها به پای شرکت تسلا به عنوان پرچمدار تولید ماشین های برقی شناخته نخواهد شد.

شروع موفقیت تسلا

پس از راه اندازی شرکت خودروسازی تسلا در مدت زمانی کوتاه این برند توانسته فعالیت های چشمگیری داشته باشد. مارتین ابرهارد که یکی از بنیانگذاران تسلا در کنار ایلان ماسک و جی بی استرابل شناخته می‌شود، به عنوان نخستین مدیرعامل، پس از گذشت چند سال تصمیم به استعفا گرفت. این شرایط موجب شد که در سال ۲۰۰۶، ایلان ‌ماسک فعالیت خود را به شکل گسترده تر در این شرکت آغاز کند. دیری نپایید که این برند پیشرو در زمینه تولید خودروهای برقی، مسیر طولانی را در کمترین زمان طی کرده و خود را در کنار کمپانی های بزرگی مانند فولکس واگن، جنرال موتورز و تویوتا قرار داد.

با توجه به اینکه همواره کارشناسان محیط زیست تاکید می‌کنند از تجهیزات و لوازمی استفاده شود که به خوبی بتوانند از ایجاد آلایندگی در محیط زیست جلوگیری کنند، مهندسین و سرمایه‌ گذاران تسلا این قابلیت را در نظر گرفته و سعی در به روزرسانی خودروهای خود با بالاترین کیفیت در این زمینه دارند.

نخستین خودروی ارائه شده توسط کمپانی تسلا

هنگامی که سرمایه ‌گذاران و مالکان تسلا تصمیم به تولید خودروهای برقی گرفتند، چند سالی برای طراحی نخستین خودروی خود منتظر ماند. سرانجام در سال ۲۰۰۴، نمونه اولیه خودرو ارائه شده توسط این کمپانی تست های اولیه را با موفقیت طی کرد. با این وجود مهندسین و مالکان کمپانی تسلا همواره تلاش کرده‌اند که به دور از هیاهوی خبرها، فعالیت خود را انجام دهند.

دو سال بعد و در ماه جولای سال ۲۰۰۶، تسلا تصمیم گرفت در آشیانه فرودگاه سانتا مونیکا خبرنگاران را دور هم جمع کرده و نخستین خودرو تمام برقی رودستر باطری دار را در معرض نمایش بگذارد. یک اتومبیل دو نفره که توانست نگاه بسیاری از سرمایه گذاران در این زمینه را به خود جلب کند. در این بد نیست بدانید که با ارائه نخستین خودرو، تسلا توانست گامی بلند در زمینه پیشرفت بردارد و به عنوان نخستین شرکت تولیدی خودرو شناخته می شود که به ارزش فوق العاده شگفت انگیز از یک تریلیون دلار رسیده است.

تفاوت خودروهای برقی و هیبریدی

خودروهای برقی ارائه شده توسط تسلا قابلیت عملکرد با موتور برقی را تنها خواهند داشت. با این وجود خودروهای هیبریدی به گونه ‌ای طراحی می‌شوند که علاوه بر موتورهای الکتریکی می توانند از بنزین نیز بهره ببرند. این نوع ماشین ها وابستگی به باتری داشته و با استفاده از موتور الکتریکی، نیروی مورد نیاز خود را تامین می کنند.

انرژی مورد نیاز برای راه اندازی خودروهای برقی ارائه شده توسط تسلا به وسیله باتری و موتور الکتریکی فراهم شده و به خوبی برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی عملکرد خود را نشان می دهند. از جمله تفاوت ها و مزایای برتری خودروهای برقی نسبت به هیبریدی می‌توان به قیمت پایین تر آن ها اشاره نمود. علاوه بر این، مهندسین تولید خودروهای برقی به گونه ‌ای عمل کرده‌اند که هیچ گونه سر و صدایی هنگام عملکرد ماشین های برقی نخواهید شنید. شرایطی که موجب می ‌شود در مکان های خاص به راحتی بتوان از این خودرو استفاده کرد.

ایراد خودروهای الکتریکی

با وجود عملکرد فوق‌العاده‌ای که خودروهای الکتریکی دارند ولی می‌توان نقطه ضعف‌هایی کماکان در آن‌ها مشاهده نمود. بد نیست بدانید که مالکان و مهندسین تسلا به دنبال راهکارهایی برای تولید خودروها بدون داشتن کوچکترین ایراد هستند. با این وجود می‌توان بزرگترین عیب خودروهای ارائه شده توسط تسلا را وابستگی کامل به باطری بیان نمود. باتری ها در مقایسه با سوخت های طبیعی، ظرفیت و چگالی بسیار کمتری دارند. بدون تردید در آینده نه چندان دور مهندسین و طراحان این خودروها با رفع ایرادات موجود، بازار جهان را در دست گرفته و این خودروها در معرض فروش به عموم قرار خواهد گرفت.

خود معرفی خودروهای کمپانی تسلا

پس از نمایش نخستین محصول خود، تسلا در چند مدل توانسته خودروهای خود را در اختیار کاربران قرار دهد. مدل S سدان برقی تسلا، یک ماشین فوق العاده کاربردی با شتاب اولیه مناسب شناخته می‌شود. این خودرو به گونه ای طراحی شده که با هر بار شارژ کردن، قابلیت طی کردن مسافت ۴۸۰ کیلومتری را خواهد داشت. تسلا محصول خود را با قیمت مناسب در بازار عرضه کرده است.

یکی دیگر از محصولات ارائه شده توسط تسلا نسل سوم خودروهای برقی بوده که از ایمن ترین خودروهای آمریکا شناخته می‌شود. این خودرو که در دسته بندی خودروهای سدان می ‌توان آن را قرار داد، به خوبی می تواند با هر بار شارژ شدن، مسافتی معادل ۸۳۰ کیلومتر را طی کند. جالب است بدانید که قیمت ‌گذاری فوق العاده پایین این محصول موجب شده که استقبال فراوانی از آن در بازارهای جهانی به عمل آورده شود.

خودروی تسلا مدل ایکس X یک شاسی بلند فوق العاده مدرن بوده که از لوکس ترین محصولات ارائه شده توسط تسلا موتورز شناخته می شود. امکانات مهمی که تسلا در این خودرو خود قرار داده این امکان را فراهم می کند که از یک خودرو برقی با فول امکانات بتوانید استفاده کنید. جالب است در مورد این خودرو بدانید که تنها در ۴.۷ ثانیه، به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

از دیگر محصولاتی که می‌تواند یک کراس اوور مناسب برای خودرو سواران شناخته شود، مدل Y بوده که با خودروی تسلا مدل S شباهت‌های فراوانی دارد.

چشم اندازی که تسلا در نظر گرفته به خوبی می‌تواند تا چند سال آینده با گسترش محصولات خود، طیف گسترده‌ ای از خودرو سواران را راضی به خرید محصولات خود نماید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.