پربازدیدترین مطالب

کسب و کار

خرید سوغاتی از چابهار

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳

خرید سوغاتی از چابهار

خرید سوغاتی از چابهار

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای گردشگری ایران چابهار است. شهر چابهار جزو شهرهای جنوبی ایران بوده که زیبای منحصربه‌فردی دارد و می‌توانید سفری متفاوت را در آن تجربه کنید. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی از اهمیت بالایی برخورددار است و یکی از بهترین مقصدهای مسافرتی در همه فصل‌های سال محسوب می‌شود.

چابهار در هر فصلی با زیباهای به‌خصوص خود مسافران خود را شگفت‌زده می‌کند و به همین خاطر هرساله به مسافران این شهر افزوده می‌شود. جاهای دیدنی چابهار کم نیستند و برای کسانی که دوست دارند در مسافرت به جاذبه‌های گردشگری و باستانی بروند، یکی از بهترین مکان‌ها است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این شهر آشنا شوید.

ساحل مکران

ساحل مکران در امتداد دریای عمان واقع شده است. این ساحل علاوه‌بر زیبایی‌های منحصربه‌فرد از جاذبه‌های گردشگری چابهار محسوب می‌شود. ساحل مکران صخره‌ای، ماسه‌ای است و می‌توانید در آن قعله‌ای ماسه‌ای بسازید و تا ساعت‌ها خود را سرگرم کنید.

یکی از نکات جالب در مورد این ساحل آثار تاریخی و باستانی کنار آن است که فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری دریایی در این منطقه ایجاد می‌کند. دریای این ساحل به اقیانوس وصل می‌شود و شما می‌توانید کشتی‌هایی از کشورهای مجاور را ببینید. این منظره هنگام غروب آفتاب بی‌نظیر می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد این ساحل بکربودن آن بوده و زیاد دست‌خوش تغییرات زیادی نشده است.

چشمه گل افشان بندر تنگ

گل افشان تنگ یکی از جاذبه‌های گردشگری متفاوت چابهار است که در روستای تنگ در 95 کیلومتری بندر کنارک قرار دارد. مجموعه گل فشان دارای سه تپه بوده که یکی از این تپه‌ها هنوز فعال است.

عمل گل فشان با لرزش خاک همراه می‌شود و گاهی هنگام خروج گل، صدایی بلندی مانند شلیک تفنگ به گوش می‌رسد. این موضوع ممکن است شما را در لحظات اول بترساند. این اتفاق نادر در دوره 10 تا 15 دقیقه بوده و باید برای رسیدن به چشمه گل فشان در صف بایستید. فقط سعی کنید با شخصی بروید که راه و زمان مناسب را بلد باشد تا در بهترین موقعیت به این مکان برسید.

                                

قلعه تیس

قلعه تیس به قلعه پرتغالی‌ها هم معروف است. این قلعه قدمتی دوهزار ساله دارد و در دهانه خلیج چابهار جای گرفته؛ مصالح به کار رفته در ساخت قلعه، آجر، سنگ و گچ هستند. چیز زیادی از این قلعه باقی نمانده و یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب و متفاوت چابهار محسوب می‌شود که مسافران زیادی از این قلعه دیدن می‌کنند. متاسفانه سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از آثار ارزشمندی که این‌طور بدون توجه از بین می‌روند، آدم را ناراحت می‌کند. قلعه تیس در پنج کیلومتری شمال غربی چابهار، در روستای تیس قرار دارد. در تور چابهار رفتن به جاذبه‌های گردشگری تاریخی حائز اهمیت است.

بازار چابهار

یکی از ویژگی‌های خاص چابهار، خرید در بازارهای قدیمی و مدرن است. در منطقه آزاد چابهار پاساژهای بزرگ و مدرن زیادی وجود دارد. اگر اهل خرید هستید، حتما چند روزی را به خرید در بازارهای چابهار اختصاص دهید.

                        

مرکز تجاری ابریشم

یکی از بخش‌های جذاب سفر خرید است و هر شهری سوغات مخصوص خود را دارد. چابهار به صنایع‌دستی و لباس‌های محلی معروف است. خرید لباس‌های محلی و پوشیدن آن‌ها تجربه‌ای خاص و متفاوت است که باید آن را حس کنید. یکی از بهترین مراکز خرید برای صنایع‌دستی و لباس‌های محلی مرکز تجاری ابریشم است که از محوب‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید چابهار به‌شمار می‌رود. این مجموعه دو طبقه دارد که در طبقه اول 193 واحد تجاری و یک کافی‌شاپ فعال هستند.

دکه بازار چابهار

هر شهری برای خود بازار قدیمی دارد که می‌توانید سوغات آن شهر را در بازار قدیمی‌اش پیدا کنید. دکه بازار را به اسم‌های بازار فجر و بازار سنتی چابهار نیز می‌شناسند. این بازار را می‌توان جزو جاهای دیدنی چابهار دانست که محبوبیت خاصی میان مردم دارد. این بازار چابهار در خیابان برپا می‌شود و درواقع دستفروشان زیادی کنار هم جمع می‌شوند و این بازار را دایر می‌کنند. در این بازار انواع صنایع‌‌دستی و محلی سیستان از جمله زری‌دوزی، حصیر، حنا، زیورآلات سنتی، پارچه‌های رنگی و داروهای گیاهی یافت می‌شود.

مجتمع تجاری تیس

مجتمع تجاری تیس یکی از بزرگ‎ترین بازارهای چابهار است. این مجتمع تجاری را می‌توان از جاذبه‌های گردشگری چابهار و جایی برای بازارگردی به‌شمار آورد. مجتمع تجاری تیس دو طبقه دارد که در طبقه اول آن تاجران ایرانی فعالیت می‌کنند و در طبقه دوم فروشنده‌های چینی حضور دارند. شما می‌توانید در این مرکز خرید انواع کالاها را از برندهای مختلف تجاری تهیه کنید. مجتمع تجاری تیس از بهترین بازارهای چابهار است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.