پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

حلقه هوشمند چیست؟ مزایا و معایب خرید انگشتر هوشمند

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱

حلقه هوشمند چیست؟ مزایا و معایب خرید انگشتر هوشمند

وقتی در مورد فناوری پوشیدنی صحبت می کنیم، معمولاً لوازم جانبی رایج مانند ساعت های هوشمند، هدفون و موارد مشابه را در نظر می گیریم. با این حال، ابزارهای پوشیدنی هوشمند فراوانی در اطراف ما وجود دارد و حلقه‌ هوشمند از جمله آنها هستند.  اگرچه حلقه های هوشمند هنوز در مرحله ابتدایی هستند، اما امروزه گزینه های مختلفی در بازار وجود دارد. با این حال، مصرف کنندگان به اندازه ساعت های هوشمند و مچ بندهای تناسب اندام از آنها استفاده نمی کنند. در این مقاله با آترامارت همراه باشید تا در مورد کارهایی که حلقه های هوشمند انجام می دهند، برای چه استفاده می شوند، مکانیسم عملکرد آنها و همچنین مزایا و معایب آنها بیشتر بدانیم.

انگشتر هوشمند چیست؟

حلقه هوشمند همچون یک حلقه معمولی به نظر می رسد، با این تفاوت که دارای ویژگی های الکترونیکی است که به حرکات خاصی پاسخ می دهد. این نسل نسبتاً جدید پوشیدنی ها سبک تر و کوچکتر از ساعت ها و دستبندها هستند. به علاوه، آنها مانند جواهرات معمولی به نظر می رسند. بنابراین احتمالاً یکی از آنها دیده باشید ولی متوجه نشده اید که یک دستگاه هوشمند است.

برای درک موضوع، می توانید به یک کامپیوتر کوچک روی انگشت خود فکر کنید که اندازه کوچکی دارد، اما به بدنه پیشرفته‌ ای از حسگرها مجهز شده‌ است و می‌ تواند بسیاری از کارها را انجام دهند.

این حسگرها انواع داده‌ ها از جمله ضربان قلب و الگوهای خواب را جمع‌ آوری می‌ کنند. سپس با استفاده از بلوتوث، Wi-Fi یا NFC به برنامه‌ ای در دستگاه جفت‌ شده شما، مانند گوشی موبایل تان، منتقل می‌ شوند. مانند این است که یک پیک اطلاعات شخصی روی انگشت خود داشته باشید.

این مفهوم جدید نیست؛ در گذشته برخی از استارت‌ آپ‌ ها و شرکت‌ هایی مانند Fin، SmartyRing و Altruis ادعا کردند که حلقه‌ های هوشمندی ایجاد خواهند کرد که می‌ توانند نحوه کار و بازی ما را تغییر دهند. اما پس از تامین بودجه و ایجاد نمونه‌ های اولیه، برخی از ایده‌ های حلقه هوشمند این شرکت‌ ها به دلیل مشکلات متعددی از جمله طراحی، فناوری و اختلافات قانونی شکست خوردند.

شاید ساختن آن‌ ها در آن زمان دشوار بود، اما امروزه، برندهایی مانند اپل و آمازون ثابت کرده اند که ساخت حلقه‌ های هوشمند امکان‌ پذیر است و می‌ توانند گجت بزرگ بعدی در بازار فناوری پوشیدنی هوشمند باشند.

حلقه هوشمند چیست

یک حلقه هوشمند چه کاری می تواند انجام دهد؟

حلقه های هوشمند عملکردهایی شبیه به ساعت هوشمند و مچ بندهای تناسب اندام دارند.

به عنوان مثال، می‌ توانید یک حلقه هوشمند با صفحه‌ نمایش میکروسکوپی دریافت کنید که اعلان‌ هایی مانند پیام‌ های متنی دریافتی، تماس‌ های از دست رفته یا هشدارهای رسانه‌ های اجتماعی را از تلفن هوشمندتان نمایش می‌ دهد. برخی از حلقه‌ های هوشمند می‌ توانند قفل گوشی هوشمند یا قفل‌ های هوشمند شما را باز کنند، رمزهای عبور را ذخیره کنند و به شما امکان پرداخت را نیز بدهند.

  • سلامتی و تندرستی: بسیاری از حلقه‌ های هوشمند می‌ توانند فعالیت‌های بدنی، ضربان قلب، الگوهای خواب و موارد دیگر را ردیابی کنند. درست همانطور که ساعت یا مچ بند هوشمند شما انجام می دهد. 
  • پرداخت های دیجیتال: خوب حالا، چیزی متفاوت از آنچه که یک ساعت هوشمند می تواند انجام دهد. برخی از حلقه‌ های هوشمند دارای فناوری NFC هستند که آنها را به ابزارهای پرداخت بدون لمس تبدیل می‌ کند. فقط ضربه بزنید و تجربه خرید را ساده می کند.
  • امنیت آنلاین: ما اکنون می دانیم که حفاظت از داده ها چقدر مهم است، و حلقه های هوشمند نیز همینطور. برای یک لایه امنیتی بیشتر، آنها از احراز هویت دو مرحله ای به روش های بیومتریک مانند اسکن اثر انگشت و تشخیص چهره پشتیبانی می کنند. اساسا، این حلقه ها دنیای دیجیتال ما را ایمن نگه می دارند.
  • کنترل خانه هوشمند: حلقه‌ های هوشمند به ما کمک می‌ کنند نور یا دمای خانه را با حرکت دست خود تنظیم کنیم. آنها می توانند این کار را با اتصال به دستگاه های خانه هوشمند ما انجام دهند. 
  • کنترل دسترسی: حلقه های هوشمند که به عنوان یک کلید دیجیتال عمل می کنند، می توانند قفل درهای خانه، ماشین یا محل کار شما را باز کنند و جایگزینی امن و راحت برای کلیدها و کارت های سنتی ارائه کنند.

حلقه هوشمند چیست

حلقه های هوشمند چگونه کار می کنند؟

حلقه‌ های هوشمند از طریق فناوری‌ های پیشرفته مختلفی کار می‌ کنند که یکی از آنها NFC (ارتباطات میدان نزدیک) است. این یک پیوند بی‌ سیم است که به دستگاه‌ ها اجازه می‌ دهد در فاصله کوتاهی با هم ارتباط برقرار کنند. NFC با گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها، کارت های حمل و نقل، کارت های دسترسی و کیف پول های دیجیتال مانند Apple Pay آشناست.

فناوری دیگری که در آن وجود دارد حسگرها هستند. همه حلقه ها حسگرهای مشابهی ندارند. شرکت‌ ها آن‌ ها را در حلقه‌ های هوشمند خاص خود در هر جایی که می‌ خواهند قرار می‌ دهند. این سنسورها مانند نمایشگر ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور EDA، سنسور SpO2، سنسور گلوکز و ترمیستور NTC بر اساس ویژگی های مورد نظر سفارشی سازی می شوند.

علاوه بر این، بلوتوث به انتقال اطلاعات از حسگرهای موجود در حلقه هوشمند کمک می کند و با یک برنامه در تلفن هوشمند شما متصل می شود. بسته به اینکه چقدر شیک باشد، داده ها را در قالبی کاربرپسند به شما نشان می دهد، یا بسته به نتیجه به شما توصیه هایی می کند.

حلقه هوشمند چیست

مزایا و معایب خرید انگشترهای هوشمند

در این مرحله، نمی توان گفت که حلقه های هوشمند به طور کلی خوب یا بد هستند زیرا این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است. به علاوه، حلقه‌ های مختلف قابلیت‌ های متفاوتی دارند و همه تولیدکنندگان آن را در برخی موارد به درستی نمی‌ دانند.

مزایای حلقه هوشمند

پوشیدنی عملی با عمر باتری بهتر:

حلقه های هوشمند فناوری ظریف و در عین حال فوق العاده مفیدی در دنیای پوشیدنی ها هستند. آنها قدرت تکنولوژیکی دارند، اگرچه به اندازه ساعت‌ یا مچ بند هوشمند بزرگ نیستند. بسیاری از آنها نسبت به سایر پوشیدنی ها دارای عمر باتری بهتری هستند. این به معنای دردسر کمتر و زمان بیشتری برای لذت بردن از مزایای حلقه شماست.

شیک اما کاربردی

نکته جالب در مورد حلقه های هوشمند این است که چگونه مد، پوشیدنی های هوشمند و ردیابی تناسب اندام را در کنار هم قرار می دهند. آنها مانند جواهرات شیک با فناوری پیشرفته و ردیاب های زیستی پیشرفته هستند. بنابراین، لازم نیست استایل شخصی خود را قربانی کنید.

حلقه هوشمند چیست

معایب حلقه های هوشمند

حلقه‌های هوشمند با وجود مزایایی که دارند، محدودیت‌های خاصی دارند.

عملکرد نمایش محدود:

حلقه های هوشمند بسیار کوچک هستند و معمولاً صفحه نمایش ندارند. این بدان معناست که برای مشاهده و تعامل با اطلاعات باید از یک تلفن هوشمند متصل استفاده کنید. در حالی که آنها در برخی موارد واقعاً خوب هستند، اندازه کوچک آنها همچنین به این معنی است که نمی توانند به اندازه دستگاه های پوشیدنی بزرگتر داده ذخیره یا پردازش کنند.

در نظر گرفتن هزینه:

همچنین، از آنجایی که حلقه‌ های هوشمند بسیاری از فناوری‌ های فانتزی را در اندازه‌ های کوچکی در خود جای داده‌ اند، می‌ توانند در نهایت گران‌ تر از گجت‌ های پوشیدنی معمولی باشند. 

چالش های سازگاری:

برای برخی از ما، افزودن حلقه های هوشمند به کارهای روزمره ممکن است به راحتی نباشد. ممکن است کمی زمان ببرد تا به آن عادت کنید. به علاوه، وقتی نوبت به انتخاب حلقه هوشمند مناسب می‌ رسد، مواردی مانند یافتن اندازه و سبک مناسب که واقعاً با آنچه دوست دارید مطابقت داشته باشد، می‌تواند کمی مشکل باشد. از آنجایی که این حلقه‌ های هوشمند همچنان در حال رشد و تغییر هستند، پیدا کردن حلقه‌ ای که دقیقاً مناسب است - هم از نظر نحوه عملکرد و هم از نظر ظاهری، ممکن است چالش برانگیز باشد.حلقه هوشمند چیست

سخن پایانی

حلقه‌ های هوشمند ممکن است به اندازه ساعت‌ های هوشمند یا هدفون محبوب نباشند، اما افق برای این فناوری که بر روی انگشت پوشیده می‌شود امیدوارکننده به نظر می‌رسد. این یک فناوری پوشیدنی امیدوارکننده است که برای انواع مختلف کاربران، از علاقه‌مندان به سلامت و تناسب اندام گرفته تا مسافران روزانه و خریداران باهوش، سودمند خواهد بود. با ورود شرکت‌های فناوری بزرگ‌تر، زمان زیادی طول نمی‌ کشد تا سایر شرکت‌ها از این روند پیروی کنند و در نهایت بخش حلقه‌ های هوشمند را به صدر بازار مصرف برسانند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.