پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

توسعه پایشگر ضربان قلب پیشرفته برای اپل واچ

یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

توسعه پایشگر ضربان قلب پیشرفته برای اپل واچ

کمپانی اپل ساعت هوشمند خود را به قابلیت های سلامتی بیشتر مجهز خواهد کرد؛ بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرده که این شرکت در نسخه های آتی، اپل واچ را به پایشگر ضربان قلب پیشرفته مجهز خواهد کرد.

در این گزارش آمده که اپل پشت درهای بسته در حال توسعه ی نسخه ای از اپل واچ می باشد که با فشردن بدنه ی آن توسط دو انگشت کاربر، یک جریان الکتریکی ضعیف به قلب ارسال شده و سیگنال ها برداشت می شود.

البته در حال حاضر اپل واچ از قابلیت پایش ضربان قلب بهره می برد، اما فناوری جدید نوار قلب (EKG) بدون احتیاج به پزشک، در شناسایی اختلالات ضربان قلب کاربر نقش خواهد داشت. هرچند که هنوز زمان مشخصی برای ارائه این ویژگی به بازار اعلام نشده است.

اپل واچ در حال حاضر نیز در حوزه ی سلامت بسیار به کار گرفته می شود. پژوهشی که ماه گذشته صورت گرفت حاکی از آن است که اپل واچ می تواند از طریق یادگیری ماشین و پایش ضربان قلب، در شناسایی دقیق فشار خون یا وقفه های تنفسی حین خواب به کار گرفته شود.

اپل به طور مرتب در پی انتشار اپلیکیشن های مراقبت از سلامتی برای ساعت هوشمند و سیستم عامل هایش می باشد و برای فناوری های پوشیدنی مرتبط با سلامتی مانند سنسورهای تشخیص اضطراری، پتنت هایی را به ثبت رسانده است.

شایعات قبلی ادعا می کنند که اپل برای درمان بهتر دیابت، در حال بررسی پایش غیرتهاجمی قند خون است. این فناوری بیماران دیابتی را از دردسر استفاده از سوزن برای آزمایش روزانه ی خون، بی نیاز می کند.

بلومبرگ در انتها تاکید می کند که برنامه های اپل احتمالا تغییر کند بطوریکه فناوری پایش ضربان قلب متفاوت و پیشرفته تر در اپل واچ تعبیه گردد.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.