پربازدیدترین مطالب

آموزش

ترفندهای جالب گوشی شیائومی

پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۵

ترفندهای جالب گوشی شیائومی

ترفندهای جالب گوشی شیائومی

شیائومی امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای تولید کننده گوشی، خصوصاً در کشور ما شناخته می‌شود. این کمپانی سعی کرده محصولات خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار دهد. مدل های متنوع و مختلف گوشی شیائومی در چند سال اخیر توانسته اند خود را به عنوان پرفروش‌ترین گوشی ها معرفی کنند. با این حال ترفندهایی برای استفاده هر چه بهتر از گوشی های شیائومی وجود دارد که می توانند برای شما جالب توجه باشند.

چنانچه از جمله افرادی به شمار می روید که مشغول به استفاده از گوشی های هوشمند شیائومی هستید، می توانید با مطالعه مطلب زیر با ترفندهای جذابی آشنایی پیدا کرده تا بتوانید از آن ها بهره ببرید.

ضبط مکالمه به صورت خودکار

همانگونه که می دانید بسیاری از گوشی های هوشمند برای ضبط تماس ها نیاز به استفاده از نرم افزارهای مختلف دارند. با توجه به اینکه نرم افزارهای ضبط مکالمه با انجام تبلیغات می ‌توانند موجب نارضایتی کاربران شوند، شیائومی قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داده که به صورت خودکار و پیش فرض می توانند مکالمه های خود را ضبط کنند. برای ضبط خودکار تماس ها می توانید یک بار با طی کردن روند زیر به صورت دائمی تمام مکالمه های خود را همواره به صورت ضبط شده در اختیار داشته باشید.

برای فعال کردن ضبط مکالمات می توانید به قسمت تنظیمات گوشی شیائومی رفته و انتخاب گزینه call Recording پس از آن بر روی گزینه Record Call Automatically ضربه بزنید. پس از طی کردن این مراحل به راحتی تمام مکالمه های شما ضبط خواهد شد.

گرفتن اسکرین شات طولانی

اگرم برندهای مختلف مانند سامسونگ و ال جی و سایر برندهای معتبر استفاده می‌کنید، برای گرفتن تصاویر از صفحه یا اسکرین شات می توانید با فشردن کلیدهای مربوطه از صفحه نمایش خود اسکرین شات بگیرید. با این حال شیائومی قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند یک صفحه طولانی را اسکرین شات گرفته و از آن در شرایط مختلف استفاده کنند. چنانچه قصد دارید از بخشی از یک نرم افزار یا محتوای دیگر اسکرین شات طولانی تهیه کنید، باید به صفحه مورد نظر مراجعه کرده و با زدن گزینه اسکرین شات در بالای صفحه، امکانات آن برای شما نمایش داده می شود. در میان گزینه های موجود می توانید گزینه scroll را انتخاب کرده و برای گرفتن اسکرین شات طولانی اقدام نمایید. هنگامی که به اندازه مورد نظر رسیدید، می توانید اسکرین شات را متوقف نمایید. این امر موجب می‌شود که شما تنها بخشی از صفحه مورد نظر را در اختیار نداشته و یک اسکرین شات طولانی را بتوانید تهیه کنید.

قفل کردن یا پنهان کردن برنامه ها

یکی از جذاب ‌ترین قابلیت هایی که در گوشی شیائومی برای کاربران ارائه شده است، قفل و پنهان کردن برنامه ها به شمار می رود. همانگونه که می دانید بسیاری از کاربران سعی بر این دارند که جهت پنهان کردن برنامه ‌های خود با دانلود نرم افزارهای دیگر به خواسته خود دست پیدا کنند.

با این حال شیائومی این قابلیت جذاب را به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های خود قرار داده است. علاوه بر این می‌توانید برخی از برنامه ‌های خود را از دسترس خارج کرده و پس از مدت زمان مد نظر دوباره آن ها را در اختیار داشته باشید. جهت رسیدن به این هدف می توانید به وقت تنظیمات مراجعه کرده و پس از وارد شدن به بخش برنامه ها، بر روی گزینه برنامه های قفل شده کلیک کنید. در این قسمت می توانید لیست مختلف مربوط به برنامه های مخفی و برنامه های قفل شده را برای خود مشاهده کنید. چنانچه قصد داشته باشید یک برنامه را قفل کنید، می ‌توانید به بخش مربوطه مراجعه کرده و یک رمز ورود یا قفل الگو بر روی آن قرار دهید.

ویژگی های خارق العاده

بدون تردید بسیاری از افراد پس از به روز رسانی گوشی های هوشمند خود به دنبال ویژگی های جدیدی هستند که توسط کمپانی سازنده به آن ها ارائه می‌شود. از جمله ترفندهای جدید که برند شیائومی در اختیار کاربران قرار داده است می‌توان به قابلیت استفاده از هویت مجازی اشاره نمود. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که برای ورود به برنامه های مانند Gmail و فیسبوک نیاز به ارائه اطلاعات شخصی نداشته باشید.

از دیگر قابلیت های بسیار جذاب که کاربران از آن رضایت بالایی دارند، تشخیص متن از عکس شناخته می شود. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که اگر بر روی گوشی خود تصویری دارید که بر روی آن نوشته هایی وجود دارند را به راحتی بتوانیم جدا کرده و در فایل مورد نظر ذخیره کنید.

در کنار این موارد و ویژگی ها، قابلیت افزایش طول عمر باتری و همچنین فعال کردن گزینه فیلمبرداری از صفحه و افزودن قابلیت های برای زوم کردن در گوشی شیائومی می‌توانند برای کاربران جذابیت داشته باشند.

افزایش تعداد برنامه ها در صفحه خانه

اگر قصد داشته باشید در صفحه خانه گوشی هوشمند خود برنامه های موجود را افزایش دهید، می توانید از ترفند زیر استفاده نمایید. برای رسیدن به این هدف باید در صفحه خانه بر روی یکی از آیکون های برنامه ضربه زده و برای مدتی صفحه را نگه دارید. پس از اینکه گزینه های ویرایش نمایان شدند، می توانید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و از گزینه 6*5 استفاده نمایید.

حذف کردن صفحه خانه

بسیاری از کاربران در گوشی‌های خود برنامه های ناکارآمد را در صفحه خانه مشاهده می‌کنند. اگر قصد دارید برنامه های قدیمی که آن ها را دانلود کرده اید و بر روی صفحه خانه شما قرار دارند را حذف کنید، می توانید بر روی آن ها ضربه زده و چند ثانیه دست خود را نگه دارید. پس از انجام این کار آیکون هایی برای شما فعال شده که به شما این امکان را می دهد که به راحتی ویرایش صفحه را در اختیار داشته و به صورت همزمان بتوانید چندین برنامه را با هم پاک کرده یا اقدام به تغییر جای آن ها نمایید.

جمع بندی

رقابت بسیار حساسی که بین برندهای سازنده گوشی های هوشمند وجود آمده موجب شده که امروزه این کمپانی‌ها محصولات خود را با قابلیت های ویژه در اختیار کاربران قرار دهند. چنانچه از گوشی شیائومی استفاده می کنید، می توانید ترفندهای بیان شده را بر روی گوشی خود اجرا کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.