پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بیشترین و کمترین میزان تشعشات در میان گوشی های هوشمند

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

بیشترین و کمترین میزان تشعشات در میان گوشی های هوشمند

این روزها که گوشی‌های همراه عضو جدا نشدنی از زندگی های ما شده و گزارش هایی که همه روزه در مورد مضرات آنها شنیده می شوند؛ اکثر مردم بر این باورند که اشعه‌های ساطع شده توسط این دستگاه‌ها تهدیدی برای سلامتی آنها شمرده خواهد شد.

اخیرا گزارشی توسط اداره فدرال آلمان برای حفاظت از تشعشات منتشر شده است که این گزارش میزان اشعه‌های ساطع شده توسط گوشی‌های هوشمند جدید و قدیم را به نمایش گذاشته است. اعداد و ارقام ارائه شده در این گزارش در واحد وات بر کیلوگرم می باشد و هر چه  امتیاز پایین‌تر باشد بیان کننده گوشی هوشمندی "کم خطرتر" می باشد.

بر اساس این گزارش پر تشعشع ترین گوشی هوشمندی که بیشتر از بقیه تشعشع داد را Mi A1 شیائومی عنوان نموده است. میزان تشعشع این گوشی 1.75 وات بر کیلوگرم است. بعد از آن  وان‌پلاس 5T رتبه دوم را با 1.68 وات بر کیلوگرم کسب نموده است. همچنین گوشی‌های هوشمند محبوب دیگری همانند وان‌پلاس 6T با امتیاز 1.55 وات بر کیلوگرم در جایگاه چهارم، پیکسل 3 XL با امتیاز 1.39 در جایگاه هفتم، پیکسل 3 با 1.33 در جایگاه دوازدهم و آیفون 8 اپل با امتیاز 1.32 در جایگاه چهاردهم  این جدول قرار دارند.

باید یاد آور شویم که  مشخص نیست که چه میزان از تشعشع گوشی هوشمند خطرناک خواهد بود. همچنین گروهی از زیست محیطی در آلمان با نام Der Blaue Engel  در گزارشی در مورد تشعشع گوشی‌های هوشمند را با مقیاس 0.60 وات بر کیلوگرم و کمتر تأیید نموده اند و این یعنی تمام گوشی‌های هوشمندی که در بالا به نام آنها اشاره شده بیش از 2 برابر میزانی که این سازمان تأیید نموده است تشعشع دارند که ممکن است برای سلامتی خطرناک باشند.

همچنین باید به کم تشعشع ترین ها نیز اشاره نمود که بر اساس این گزارش گلکسی نوت 8 سامسونگ و Axon Elite  از شرکت ZTE با 0.17 وات بر کیلوگرم مشترکاً در جایگاه نخست را به نام خود ثبت نموده اند. عنوان دوم را نیز  ال‌جی G7 ThinQ به همراه Galaxy A8 سامسونگ با 0.24 کسب نموده اند.

نکته جالب در این لیست، نصف گوشی‌هایی که کمترین میزان تشعشع را داشته‌اند، متعلق به کمپانی معروف سامسونگ می‌باشند که میتوان به طور مثال از گلکسی S8+ با امتیاز 0.26، گلکسی S9+ با امتیاز 0.29 و گلکسی S8 با امتیاز 0.32 وات بر کیلوگرم اشاره نمود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.