پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

بهترین کیس های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۳

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۰

بهترین کیس های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۳

کیس کامپیوتر هرگز به اندازه امروز گسترده و متنوع نبوده است. یک گیمر برای انتخاب بهترین کیس ابتدا باید فرم فاکتور کیس را در نظر بگیرد و اینکه آیا شاسی مادربرد، پردازنده مرکزی و کارت گرافیک مورد نظر آنها را در خود جای می دهد یا خیر. با پردازنده‌های قدرتمند و پردازنده‌های گرافیکی که گرما تولید می‌کنند، میزان جریان هوای کیس نیز بسیار مهم است. خوشبختانه، اگر بودجه محدودی داشته باشد، بهترین کیس های گیمینگ اقتصادی نه تنها با هر لیستی از قطعات کاملاً مطابقت دارند، بلکه می توانند شخصیت یک گیمر را نیز منعکس کنند.

بهترین کیس های گیمینگ ارزان

یک اشتباه رایج که افراد بی تجربه هنگام خرید کیس اسمبل شده مرتکب می شوند این است که قاب هایی را انتخاب می کنند که به آنها اجازه نمی دهد کارت گرافیک های بزرگتر، فضای ذخیره سازی اضافی و خنک کننده بیشتر را با تکامل دستگاه های خود نصب کنند. بر این اساس کیس‌های میدتاور و فول تاور سازگارتر هستند و می‌توانند گزینه‌های خنک‌کننده را برای CPU‌های داغ‌تر در خود جای دهند. راه حل های کوچکتر mini-ATX برای گیمرهایی که فضای میز محدودی دارند یا در حال اسمبل یک سیستم کم مصرف هستند مناسب است. همانطور که لیست زیر نشان می دهد، بودجه لازم نیست تعیین کند که یک گیمر چه موردی را انتخاب کند، صرف نظر از اینکه سازنده چه اندازه یا سبکی را می خواهد.

1. کیس ترمالتیک V200 Tempered Glass

بهترین کیس های گیمینگ اقتصادی

Thermaltake V200 Tempered Glass Edition RGB یک کیس میدتاور مقرون به صرفه با ظاهر و قابلیت گسترش است. پنل شیشه ای سمت چپ V200 نمای واضحی به شاسی و اجزای حیاتی رایانه شخصی می دهد. این کیس دارای 3 فن RGB 12 ولت 120 میلی متری از پیش نصب شده است که توسط سوئیچ پنل I/O قابل کنترل است و با بسیاری از پلتفرم های محبوب مادربرد RGB سازگار است. پوشش داخلی PSU سیم‌ها را برای ساخت تمیز و تمیزی که هر گیمر دنبال می‌کند، دور نگه می‌دارد.

Thermaltake V200 می تواند هر چیزی را از mini-ITX گرفته تا مادربردهای فول ATX را در خود جای دهد و فضای کافی در شاسی برای حداکثر 5 هارد دیسک وجود دارد. این کیس به اندازه‌ای بزرگ است که حتی یک کارت گرافیک غول‌پیکر Nvidia RTX 4080 می‌تواند با کمی فضای خالی در آن جا شود.

V200 دارای 3 فن RGB از پیش نصب شده 120 میلی‌متری است. برخلاف برخی کیس ها، فن ها اتصالات اختصاصی ندارند و با هدرهای 12 ولتی روی مادربردهای سازندگان از جمله Asus، Gigabyte و MSI سازگار هستند. اگر مادربرد فاقد این هدر باشد، کاربران همچنان می‌توانند با دکمه‌های روی پنل ورودی/خروجی که در نزدیکی جلوی کیس قابل دسترسی است، نور را کنترل کنند.

در صورتی که مشکل دما باشد، گیمرها می توانند خنک کننده اضافی را به Thermaltake V200 اضافه کنند که در مجموع دارای 6 فن و نقاط نصب رادیاتورهای خنک کننده مایع است. به طور کلی، Thermaltake V200 Tempered Glass Edition RGB یک انتخاب عالی است و قیمت آن به ویژه برای گیمرهایی که اولین دستگاه خود را مونتاژ می‌کنند جذاب است.

2. کیس گیم دیاس AURA GC2

بهترین کیس های گیمینگ اقتصادی

کیس گیم دیاس AURA GC2 یک کیس میدتاور مقرون به صرفه با طراحی جریان هواست. این کیس مجهز به 4 فن داخلی 120 میلی متری ARGB است که به طور کامل توسط پنل جلویی مشبک و پنل کناری شیشه سکوریت نمایش داده می شود. 

کیس گیم دیاس AURA GC2 انتخابی عالی برای ساخت یک کامپیوتر گیمینگ خیره کننده است. با پشتیبانی از مادربردهای ATX، Micro-ATX و Mini-ITX، این کیس فضای کافی را برای قطعات شما فراهم می کند. این کیس همچنین دارای چندین جایگاه درایو و شکاف های توسعه است که نصب و ارتقاء قطعات را آسان می کند. کیس گیم دیاس GC2 مجهز به یک پنل ورودی/خروجی مناسب است که شامل پورت‌های USB 3.0، جک‌های صدا و دکمه پاور است. این کیس همچنین دارای طراحی بدون ابزار برای نصب آسان است که آن را به انتخابی عالی برای علاقه مندان به DIY تبدیل می کند. 

3. کیس رزویل CULLINAN V500

کیس رزویل CULLINAN V500

Rosewill CULLINAN V500 یک کیس میدتاور است که هیچ چیزی را پنهان نمی کند، با 3 پنل شیشه ای در پنل جلویی و هر طرف. CULLINAN V500 یک دکل شیک را با 4 فن LED حلقه ای 120 میلی متری از پیش نصب شده و شامل کنترلر RGB ارائه می دهد. علیرغم اندازه متوسط، این کیس Rosewill می تواند مادربردهای بزرگ E-ATX، حداقل 2 SSD 2.5 اینچی و 4 هارد دیسک کامل را در خود جای دهد.

کیس‌های Mid-tower بسیار محبوب هستند زیرا تعادلی بین اندازه و توانایی آنها برای نگهداری مادربردهای کوچک و بزرگ ایجاد می‌کنند. با این حال، برخی از کیس های سایز متوسط مانند Rosewill Cullinan V500 تطبیق پذیرتر از بقیه هستند. نه تنها می توانید یک مادربرد ATX با اندازه کامل را در V500 نصب کند، بلکه مادربردهای توسعه یافته ATX (E-ATX) با ویژگی های کامل نیز کاملاً در داخل شاسی قرار می گیرند. V500 به اندازه کافی جادار است تا از هر کارت گرافیک و همچنین حداکثر 5 هارد دیسک با اندازه کامل پشتیبانی کند. 

4. کیس گیم دیاس APOLLO M2 ELITE

APOLLO M2 ELITE

کیس گیم دیاس APOLLO M2 ELITE یک کیس میدتاور با شیشه ذوزنقه ای شکل برای جریان هوای درونی و دو فن بزرگ ARGB 200 میلی متری برای ارائه خنک کننده و جریان هوا قوی است. این کیس همچنین با درگاه ورودی/خروجی لبه دار ARGB و پنجره شیشه ای بدون درز ظاهری شیک ارائه می شود. دو فن داخلی 200 میلی‌متری ARGB LED در پنل جلویی نه تنها یک جشن بصری هیجان‌ انگیز به ارمغان می‌آورد، بلکه جریان هوای بالایی را در سراسر کیس ایجاد می‌کند.

شیشه ذوزنقه ای شکل محیطی عالی برای جریان هوای طبیعی ایجاد می کند، در حالی که کمی منعکس کننده درخشش فن های ARGB است تا سبک تیز و شیک کیس را بیشتر کند. این کیس قادر است تا سه فن 120 یا 140 میلی متری را در جلو پشتیبانی کند. چندین نقطه نصب برای رادیاتورهای 360/280 میلی‌متری در جلو، رادیاتورهای 280/240/120 میلی‌متری در عقب.

5. کیس ترمالتیک Versa H18

کیس ترمالتیک Versa H18

Thermaltake Versa H18 یک گزینه عالی برای گیمرهایی است که یک دکل فشرده و کم مصرف را ترجیح می دهند. Versa H15 یک کیس Micro-ATX با یک پنجره کناری اکریلیک است که امکان دید واضح به چشمگیرترین سازه ها را فراهم می کند. پنل جلویی مشبک جریان هوای کارآمدی را حفظ می‌کند و شکاف مسیر کابل، پنهان کردن کابل‌های ناخوشایند پشت مادربردها را ساده می‌کند. درایوهای مخفی فضای کافی برای دو دستگاه ذخیره سازی 2.5 و 3.5 اینچی دارند.

کیس‌هایی مانند Thermaltake Versa H18 فضای کافی برای کارت‌ گرافیک های قدرتمند و خنک‌کننده کافی دارند، در حالی که فضای زیادی روی میزها اشغال نمی کنند. محفظه‌ های محکم داخل کیس‌ های کوچک می‌تواند برای مسیریابی کابل‌ها چالشی ایجاد کند، اما Thermaltake به‌طور هوشمندانه سیم‌ها را در پشت سینی مادربرد پنهان می‌کند. پنل ورودی/خروجی جلوی Thermaltake Versa H18 دسترسی آسان به 1 پورت USB 3.0 و 2 پورت USB 2.0 و همچنین جک هدست و میکروفون را فراهم می کند. 

6. کیس گیمینگ گرین مدل ARIA

کیس گیمینگ گرین مدل ARIA

کیس گیمینگ گرین مدل ARIA دارای فرم فاکتور MIDI TOWER بوده و با مادربردهای micro ATX، ATX و Mini-ITX سازگار است. جنس بیرونی آن از پلاستیک سخت، پلاستیک فشرده و توری فلزی است که علاوه بر استقامت بالا، زیبایی و جذابیت منحصر به فردی نیز دارد. در حالی که قسمت داخلی کیس از استیل ضد زنگ است. کاور کناری آن هم از جنس شیشه بوده که با نمایش نورپردازی های داخلی کیس، جلوه و شکوه زیبایی را ارائه دهند.

فضای داخلی کیس گیمینگ گرین ARIA، شامل 5 عدد سینی درایو 3.5 اینچی و 160 میلی متر ارتفاع خنک کننده پردازنده است. طول کارت گرافیک آن نیز 300 میلی متر است و از سیستم مدیریت کابل برخوردار است. این کیس همچنین از توانایی بالایی برای پشتیبانی از انواع فن های خنک کننده سیستم برخوردار است. علاوه بر آن در ساختار این سیستم 1 عدد پورت USB 3.0 ، 2 عدد پورت  USB 2.0، خروجی میکروفن و خروجی هدفون نیز قرار گرفته اند. 

7. کیس کورسیر کاربید سری SPEC-DELTA

کیس کورسیر کاربید سری SPEC-DELTA

کیس کورسیر کاربید سری SPEC-DELTA دارای طراحی زاویه‌ای است که آن را از کیس های جعبه‌شکل معمولی متمایز می‌کند. SPEC-DELTA RGB با 3 فن RGB عرضه می شود که از طریق پنل کناری شیشه ای با رنگ مشکی بسیار چشمگیرتر به نظر می رسند. اگرچه SPEC-DELTA RGB جمع و جورتر از سایر کیس های میدتاور است، اما برای حداکثر 4 هارد دیسک و 7 اسلات توسعه به اندازه کافی جادار است.

کیس های مجهز به RGB به گیمرها اجازه می دهند تا ساخت‌های منحصربه‌فرد خود را با طرح‌ها و الگوهای نوری قابل تنظیم به نمایش بگذارند. ظاهر متمایز SPEC-DELTA RGB نتیجه ترکیبی از جلوه های نورپردازی RGB و صفحه جلویی شیب دار است. این کیس برای یک میدتاور نسبتا جمع و جور است، اما همچنان دارای فضای کافی برای 4 هارد دیسک و کارت گرافیک با طول بیش از 14 اینچ است. 

همچنین بخوانید: مینی کیس بهتر است یا کیس بزرگ

آیا کیس ارزان مناسب گیمینگ است؟

با وجود اینکه کیس ها در طول سال‌ها با فن‌های RGB و پنل‌های شیشه‌ای پیچیده‌تر شده‌اند، در واقع بخش‌های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه هر ساختی هستند. وقتی بودجه محدودی دارید، انتخاب های زیادی وجود دارد که تصمیم گیری در مورد مورد مناسب برای ساخت شما را مشکل ساز می کند. فرم فاکتور بخش مهمی از فرآیند تصمیم‌گیری است، زیرا تعیین می‌کند که کدام مؤلفه‌ها مانند مادربردها و کارت‌های گرافیک می‌توانند به سایر بخش‌ها در یک ساخت بالقوه بپیوندند. با این حال، چه یک گیمر به یک کیس جمع‌وجورتر یا یک کاندیدای فول تاور بسنده کند، بسیاری از این کیس‌ها از mini ITX گرفته تا مادربردهای ATX با اندازه کامل را در خود جای می‌دهند.

از آنجایی که کارت‌ گرافیک های قدرتمند به اصلی‌ترین و گران‌ترین جزء اکثر تجهیزات گیمینگ تبدیل شده‌اند، بیشترین مشکلات را در مورد نصب کیس‌ ها ایجاد می‌ کنند. خوشبختانه، محفظه‌ هایی مانند Phanteks Evolv Shift 2 راه‌ های مبتکرانه‌ ای برای قرار دادن این کارت‌ های گرافیکی هستند، حتی در مینیاتورترین شاسی‌ ها. البته خنک کننده هنوز هم یک نگرانی است. 

در نهایت، برای گیمرها، هنگام خرید کیسی که شخصیت آنها را به بهترین شکل منعکس کند یا با موضوع اتاق گیمینگ مطابقت داشته باشد، سبک همیشه عامل مهمی است. همانطور که این راهنمای بهترین کیس های گیمینگ اقتصادی نشان داده است، بودجه محدود باعث نمی‌ شود گیمر کیس هایی را پیدا کند که برای یک فضا مناسب نباشد.

سؤالات متداول:

کیس چه اندازه باید بخرم؟

اینکه آیا باید یک mini-ITX، mid-tower یا full-tower کیس بخرید بستگی به این دارد که کدام ترکیب مادربرد/CPU را برای ساخت رایانه شخصی انتخاب کنید. با این حال، اکثر کیس‌های اندازه متوسط و بزرگ طیف وسیعی از اندازه‌های مادربرد را در خود جای می‌دهند، بنابراین انتخاب به فضای میز موجود، نیازهای ذخیره‌سازی و بودجه نیز بستگی دارد.

چگونه بفهمم که آیا اجزای من در یک کیس جا می شوند؟

حتی مینی کیس ها نیز به گونه ای طراحی شده اند که متداول ترین قطعات را در یک ناحیه متراکم قرار دهند. با این حال، بهتر است مشخصات یک کیس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کارت‌ های گرافیکی بلند جا می‌ شوند و جایگاه‌ های ذخیره‌سازی تعداد مناسبی هارد دیسک را در خود جای می‌ دهند.

چگونه می توانم هنگام خرید یک کیس در هزینه ها صرفه جویی کنم؟

به دنبال مواردی باشید که شامل حداقل 2-3 فن خنک کننده یا کنترلرهای RGB از پیش نصب شده باشد تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. اگرچه این امر غیرمعمول شده است، اما برخی از موارد ممکن است همچنان با منابع تغذیه همراه باشند.

امیدواریم مواردی را که توصیه و بحث می کنیم مورد پسند شما قرار گیرد! آترامارت بهترین کیس های گیمینگ اقتصادی را ارائه می دهد که از همه بودجه ها حمایت می کند. 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.