پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بهترین و محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی کدامند؟

پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳

بهترین و محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی کدامند؟

بهترین و محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی کدامند؟ 

بدون تردید شبکه ‌های اجتماعی امروزه بخش عظیمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند اوقات بیکاری خود را با گذراندن بر این بستر تلف کنند. در کنار این مورد، شبکه های اجتماعی به واسطه نوع طراحی ایده‌آلی که دارند، بستری ایده آل برای راه اندازی کسب و کار شناخته می شوند. حضور در شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم کرده که بسیاری از افراد، خدمات و محصولات خود را به دیگران عرضه کنند. لیست بهترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، گزینه ‌های مختلفی را در خود به همراه دارد. با وجود بحث فیلترینگ برخی از شبکه های اجتماعی، کماکان میل افراد به مراجعه و استفاده از این اپلیکیشن ها رو به افزایش بود و پر طرفدارترین نرم افزارهای موجود در گوشی های هوشمند بدون تردید شبکه های اجتماعی شناخته می شوند. در کنار این مورد، حضور بسیاری از چهره های مشهور جهان مانند ورزشکاران، بازیگران، سیاستمداران و برخی دیگر از افراد نیز موجب شده که محبوبیت بالایی از برخی شبکه ‌های اجتماعی مشاهده کنیم.


 بهترین شبکه های اجتماعی

 با وجود اینکه امروز چندین شبکه اجتماعی امکان فعالیت در آن را برای کاربران فراهم کرده‌اند ولی برخی از آنها به عنوان محبوب ترین شبکه ها بیشتر از سایر اپلیکیشن و پلتفرم ها مد نظر قرار می گیرند.


 فیسبوک

بدون تردید یکی از محبوب ‌ترین شبکه‌های اجتماعی که قبل از پیدایش اینستاگرام و تلگرام یکه ‌تازی خود را در بستر اینترنت نمایش می داد، فیس بوک به شمار می رود.

این شبکه اجتماعی با آغاز فعالیت در سال ۲۰۰۴ نشان داد که آغازگر راهی پر تلاطم بوده و بخش زیادی از کاربران را توانست در مدت زمان کوتاه به خود جلب کند. جالب است بدانید که امروزه نزدیک به ۲ میلیارد نفر فعالیت خود را در فیس‌بوک انجام می‌دهند. طبق بررسی ها بیش از دو میلیون کسب و کار بر روی فیسبوک امروزه خدمات خود را در دسترس سایر کاربران قرار داده‌اند. در کنار این موارد، با توجه به تاثیر گذاری ایده آلی که فیس‌بوک برای سئو و بهینه سازی سایت دارد، بسیاری از مدیران وب سایت با به اشتراک گذاری مطالب خود در فیسبوک سعی در بهبود جایگاه خود دارند.


 واتساپ

 شبکه اجتماعی واتساپ بدون تردید محبوبترین و پر استفاده ترین شبکه در بین کاربران ایرانی شناخته می شود. با توجه به قابلیت های بی نظیری که واتساپ برای مخاطبان فراهم کرده، کاربران ترجیح می‌دهند که با استفاده از واتساپ برای ارسال و دریافت پیام های متنی، ویدیوها و تصاویر اقدام کنند.

در کنار این موارد، قابلیت های روزانه ارائه شده برای واتساپ این امکان را فراهم کرده که امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را با سرعت بالا در اختیار داشته باشید. امروزه بیش از یک میلیارد نفر در جهان مشغول به استفاده از واتساپ به عنوان یکی از بهترین شبکه های اجتماعی هستند.


 لینکدین

 با وجود این که شبکه اجتماعی لینکدین برای کاربران ایرانی آنگونه که باید و شاید معرفی نشده است ولی بد نیست بدانید 500 میلیون نفر فعالیت خود را بر روی این شبکه انجام می دهند. لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی مخصوص صاحبان کسب و کارها نیز شناخته می شود. فعال بودن حساب کاربری مدیران وب سایت ها بر روی لینکدین برای آن ها اثرگذاری بالایی به منظور بهینه سازی سایت خواهد داشت.


 توییتر

 بیش از ۱۵۰ میلیون نفر امروزه خدمات توییتر را مورد استفاده قرار می دهند.

این شبکه اجتماعی که به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در آمریکا شناخته می شود این امکان را فراهم کرده که با ارسال توییت و عکس به همراه ویدیوهای کوتاه به تبادل اخبار روز دنیا با دیگران بپردازید. بسیاری از افراد مشهور مانند سیاستمداران، ورزشکاران و بازیگران، توییتر را به عنوان شبکه اجتماعی محبوب خود انتخاب کرده اند.


 اینستاگرام

رشد چشمگیر استقبال از اینستاگرام به عنوان یکی دیگر از محبوب ترین شبکه های اجتماعی موجب شده که بستری فوق ‌العاده برای راه اندازی کسب و کار ایجاد شود. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی متکی بر عکس و ویدئو بوده که بیش از ۴۰۰ میلیون عضو فعال در کشورهای مختلف جهان دارد. در کشور ما نیز پس از واتساپ، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود.


 یوتیوب

اگر از جمله افرادی به شمار می روید که علاقه بالا به اشتراک گذاری ویدیوها دارید، یوتیوب به عنوان محبوب ترین و بزرگترین شبکه اجتماعی برای این عمل شناخته می‌شود.

یوتیوب که در سال ۲۰۰۵ توسط سه مدیر پی پال ایجاد شده است، امروزه توانسته ماهانه یک میلیارد بازدید کننده را برای خود جذب کند. در واقع پس از گوگل که به عنوان محبوب ترین موتور جستجو شناخته می شود، یوتیوب دومین موتور جستجوی پرطرفدار را با خود به همراه دارد.


 گوگل پلاس

 اگر از کاربران ایرانی محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی را سوال کنید، بدون تردید اطلاعات چندانی در مورد گوگل پلاس نخواهند داشت. با این حال جالب است بدانید که پس از توییتر، لینکدین و فیسبوک، گوگل پلاس به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان شناخته می شود. این شبکه اجتماعی که فعالیت خود را از بیش از یک دهه قبل آغاز کرده، توانسته بیش از ۴۲۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده و با امکانات متنوعی که در اختیار آن ها قرار می‌دهند، محبوبیت خود را به صورت روزانه افزایش دهد. سرعت بسیار بالای گوگل ‌پلاس به عنوان یکی از مولفه های این اپلیکیشن و شبکه اجتماعی شناخته می‌شود.


 تلگرام

 در سال ۲۰۱۳ یک فرد اهل روسیه به نام پاول دورف تصمیم گرفت یک شبکه اجتماعی ساده و معمولی را طراحی کند. پس از گذشت چند سال و با گسترش استفاده از این شبکه اجتماعی، امروزه تلگرام توانسته خود را به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در زمینه ارائه اخبار معرفی کند. جالب است بدانید که روزانه بیش از ۳۱۵ هزار نفر فعالیت خود را بر روی اپلیکیشن تلگرام آغاز می کنند. در سال جاری، واتساپ و فیس‌بوک به واسطه رقابتی که با تلگرام ایجاد کرده بودند، اقدام به فیلتر کردن این اپلیکیشن نمودند. نحوه طراحی اپلیکیشن تلگرام به گونه ‌ای است که امنیت بسیار بالا، سرعت ایده آل و امکانات فوق ‌العاده ‌ای برای کاربران به همراه خواهد داشت.


 شعار شبکه ‌های اجتماعی محبوب

 در کنار مواردی که بیان کردیم و به عنوان محبوب ترین و بهترین شبکه ‌های اجتماعی شناخته می ‌شوند، برخی دیگر از اپلیکیشن ها نیز توانسته اند خود را در این رده ‌بندی قرار دهند. به عنوان مثال پینترست یک شبکه ایده‌ آل برای به اشتراک گذاری ویدئوها و تصاویر شناخته می شود. علاوه بر این اسنپ چت، سیگنال و ردیت، نیز به خوبی خود را در میان کاربران به عنوان محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی جای داده ‌اند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.