پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بهترین مرورگر های اندروید و ویژگی های آنها

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲

بهترین مرورگر های اندروید و ویژگی های آنها

بهترین مرورگر های اندروید و ویژگی های آنها

در گذشته با توجه به این که تلفن های هوشمند دارای سیستم عامل قوی نبودند، برای گشت و گذار در اینترنت از سیستم‌ های رایانه ‌ای استفاده می شد. با این حال گسترش استفاده از تلفن های همراه و همچنین افزایش سرعت اینترنت به گونه ای است که امروزه به راحتی می توانید از طریق گوشی‌های خود و با استفاده از مرورگر های پرقدرت به گشت در فضای اینترنت بپردازید. شرایط موجود این امکان را فراهم کرده که بدون نیاز به رایانه‌های شخصی به راحتی در وب سایت های مختلف جستجو کنید. پیدایش سیستم عامل اندروید و IOS کار را بیش از پیش راحت‌تر کرده است. این سیستم عامل‌های قدرتمند یک بستر ایده آل برای نصب اپلیکیشن های کاربردی شناخته می‌شود.

با این که هر کدام از گوشی‌های هوشمند دارای مرورگر ثابت و انحصاری هستند، برای بهره مندی از مرورگرهای با قدرت سعی کنید ویژگی های هر کدام را بررسی کرده تا بتوانید یک مرورگر قدرتمند و پرسرعت را انتخاب و نصب کنید. مرورگرهایی که انتخاب می کنید باید قابلیت های متعددی داشته باشند. ویژگی های مختلف آنها کمک می کند تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی به شما در این زمینه ارائه دهیم.

ویژگی های یک مرورگر مناسب

اگر قصد انتخاب و نصب مرورگر بر روی گوشی هوشمند خود را دارید باید ویژگی های آن ها را بررسی کرده تا از قابلیت های زیر برخوردار باشد.

بهره مندی از سرعت بالای جستجو

یکی از گزینه هایی که هنگام نصب مرورگر بر روی گوشی‌های هوشمند باید در نظر داشته باشید، سرعت جستجوی بالای آنها خواهد بود.

به عنوان مثال برخی از مرورگرها با وجود مصرف بهینه باتری و همچنین صرفه‌ جویی در مصرف حجم اینترنت، سرعت بالایی ندارند. عدم استفاده از یک مرورگر با سرعت بالا می‌تواند آزار دهنده باشد. با توجه به اینکه امروزه سرعت اینترنت در کشور رشد چشمگیری داشته، مرورگر خود را نیز با دقت انتخاب کنید تا از سرعت بالایی برخوردار باشد.

مصرف بهینه باتری

برخی از مرورگرها با اشغال کردن فضای زیادی از رم موجب مصرف بیش از حد باتری می شوند. اگر قصد استفاده از مرورگرهای مختلف را دارید، بررسی کنید که مصرف باتری با استفاده از مرورگر مورد نظر چگونه خواهد بود. مرورگرهایی که از باتری به شکل گسترده استفاده می ‌کنند در طولانی مدت می‌ توانند بر روی کیفیت باتری نیز اثرگذار باشند.

صرفه جویی در مصرف اینترنت

بسیاری اوقات برای ما پیش آمده هنگام استفاده از اینترنت و به خصوص وب گردی بدون نگاه کردن به ویدیو های خاص، حجم زیادی از داده های خود را مصرف کنیم. این عمل می ‌تواند ما را شوکه کند. به همین علت سعی کنید چنانچه قصد نصب مرورگر را دارید، بررسی کنید که مرورگر مد نظر تا چه حد می‌ تواند در مصرف اینترنت صرفه جویی کند.

محافظت از حریم شخصی و اطلاعات کاربران

متاسفانه امروزه با گسترش ارائه نرم ‌افزارهای بی‌ کیفیت و نا امن، بسیاری از اطلاعات کاربران در خطر قرار دارند. سعی کنید چنانچه قصد استفاده از مرورگرهای اندروید را دارید، گزینه ای انتخاب کنید که هیچ گونه مشکلی برای داده ‌های شما ایجاد نکند. علاوه بر این، مرورگرهای ایمن و پیشرفته کمک می کنند تا هنگام مراجعه به سایت های خطرناک، اخطارهایی برای شما ارسال کنند.

بهره مندی از قابلیت علامت زدن سایت های محبوب

گاهی اوقات با مراجعه به یک وب سایت از اطلاعات و داده ‌های سایت مورد نظر رضایت دارید. به همین سعی در نشانه گذاری یا علامت زدن وب سایت مذکور خواهید داشت. برخی از مرورگرها این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهند که با نشانه گذاری وب سایت های مختلف بتوانید در هر زمان سایت مورد نظر را پیدا کرده و به خواندن مطالب موجود در آن بپردازید.

حذف تبلیغات

امروزه با گسترش روش های تبلیغاتی مختلف، به هنگام مراجعه به وب سایت ها، حجم زیادی از تبلیغات بر روی گوشی شما نمایان می‌شود. به همین علت در برخی از بهترین مرورگرهای اندرویدی این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهند که از موارد اینچنینی خود را دور نگه دارید. سعی کنید مرورگری انتخاب کنید که بتواند به صورت خودکار، تبلیغات وب سایت ها را برای شما رفع کند.

اشتراک گذاری داده ها به ساده ترین شکل

بسیاری از اوقات هنگام مراجعه به وب سایت ‌های مختلف، مطالب جذاب را مشاهده می کنید که قصد دارید آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. مرورگرهای با کیفیت این امکان را به شما می دهند که مطالب فوق را در اپلیکیشن ‌های فیسبوک، تلگرام، توییتر و یا واتساپ به اشتراک گذاشته و آن ها را در اختیار کاربران دیگر قرار دهید.

سوئیچ راحت بین صفحات

برخی اوقات قصد مقایسه چند محصول را در وب‌سایت ‌های مختلف دارید. به همین علت با باز کردن صفحات مختلف به بررسی داده های موجود در آن ها می پردازید. سوئیچ کردن بین صفحات یکی دیگر از قابلیت ‌های بهترین مرورگرهای اندروید شناخته می‌شود. مرورگری که انتخاب می کنید باید به راحتی این امکان را به شما بدهد که با جابجایی بین صفحات بتوانید قسمت های مختلف وب سایت ها را بررسی کنید.

قابلیت جستجوی صوتی

اگر از تایپ کردن خسته شده اید و قصد دارید با استفاده از قابلیت جستجوی صوتی بین وب سایت های دیگر به گشت و گذار بپردازید، مرورگرهای اندروید این امکان را به شما می دهند که به راحتی بتوانید از طریق آن ها اقدام کنید. برخی از مرورگرهای با کیفیت شرایط مختلفی را برای جستجو در اختیار شما قرار می دهند.

امکان قفل مرورگر

همانگونه که عنوان کردیم، حفظ حریم شخصی کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از کاربران علاقه ندارند که دوستان آن ها حافظه مرورگر را بررسی کرده و یا سابقه جستجوی آن ها را مورد بازدید قرار دهد. در کنار اینکه با پاک کردن داده ها می توانید اطلاعات موجود را حذف کنید، مرورگرها به شما این قابلیت را می دهند که با قفل کردن، اجازه دسترسی دیگران به داده ها را ندهید.

ترجمه سایت های مختلف

یکی دیگر از قابلیت‌های که می ‌تواند برای کاربران جالب باشد، ترجمه وب‌،سایت،‌های مختلف خواهد بود. برخی از مرورگرها با بهره مندی از یک ماشین مترجم به شما این امکان را می ‌دهند که به سادگی بتوانید جملات و مطالب سایر زبان ها را به زبان مد نظر خود ترجمه کنید. این قابلیت به مانند گوگل ترنسلیتور در اختیار شما قرار داده می شود.

بهترین مرورگرهای اندروید

با توجه به مواردی که بیان کردیم، می توانید با بررسی مرورگرهای مختلف، اقدام به نصب هرکدام از آن ها نمایید. از جمله مرورگرهای مطمئن در اندروید می توان به مرورگر دلفین اشاره کرد. علاوه بر این، نصب مرورگر بریو نیز قابلیت های متعددی در اختیار شما قرار می دهد. مصرف بهینه باتری، سرعت بالای جستجو و محافظت ایده آل از حریم شخصی، از جمله قابلیت های این مرورگر شناخته می شوند. در کنار این موارد، مرورگر داک داک گو یک مرورگر زیبا به شمار می ‌رود. این مرورگر به کاربر این امکان را می دهد که با قفل کردن آن بتواند از دسترسی دیگران به مطالب مختلف جلوگیری کند. علاوه بر گزینه هایی که بیان کردیم، مرورگر کیوی نیز به عنوان یک مرورگر کامل می تواند توسط شما مورد استفاده قرار گیرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.