پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

بهترین مانیتور گیمینگ ۲۰۲۳، کدام مانیتور برای بازی بهتر است؟

یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶

بهترین مانیتور گیمینگ ۲۰۲۳، کدام مانیتور برای بازی بهتر است؟

بازار خرید مانیتور گیمینگ روز به روز گرمتر می شود. این روزها اگر به سطح شهر بروید و یا فروشگاه های اینترنتی را مرور کنید، متوجه می شوید که مدل های مختلفی از مانیتورهای بازی توسط برندهای مختلف عرضه می شود. انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ با توجه به تنوع بالای محصولاتی که در دسترس خریداران قرار گرفته اند می تواند دشوار باشد.

در نمایشگاه های مختلف هر ساله مانیتورهای مخصوص بازی معرفی می شوند. تولید کننده‌ های نام آور مانند لنوو، اچ پی، ایسوس و سامسونگ تلاش کرده اند با فروش انواع مانیتور مخصوص بازی کاربران را یاری کنند تا بتوانند جذابیت را هنگام گیم تجربه نمایند. ارائه مانیتورهایی با ویژگی های منحصر به فرد و جذاب کمک کرده است تا این برندها بتوانند بهتر دیده شوند. به عنوان مثال مانیتورهای خمیده برای بازی و تماشای فیلم می توانند از جذابیت بالایی برخوردار باشند. علاوه بر این بهترین مانیتورهای گیمینگ با بهره‌ گیری از بالاترین نرخ نوسازی، گیمرها را یاری خواهند کرد تا جزئیات را بتوانند به بهترین شکل ممکن مشاهده نمایند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

نکات مهم در خرید بهترین مانیتور مخصوص بازی

برای خرید بهترین مانیتور گیمینگ لازم است ابتدا چند نکته کلیدی را به شما بیان کنیم. انتخاب یک مانیتور برای بازی نسبت به مانیتورهای معمولی با حساسیت بیشتری انجام می گیرد. مانیتورهای بازی باید دارای خصوصیاتی باشند که گیمر در هنگام انجام بازی ها و رقابت با سایر گیمرها در بازی های آنلاین، جزئیات را با دقت بالا بتوانند تحت نظر داشته باشند.

در این میان فراموش نکنید که صرفا خرید بهترین مانیتور گیمینگ برای گیمرها کافی نخواهد بود. به‌ عنوان‌ مثال لپ تاپ و کامپیوتر گیمینگ شما باید از قدرتمندترین سخت افزارها مانند کارت گرافیک بهره‌ مند شوند. یک کارت گرافیک توانمند کمک می کند تا بتوانید محتویات را با استفاده از مانیتورهای 4K و با نرخ نوسازی ایده‌ آل مشاهده نمایید. در واقع سازگاری یک مانیتور گیمینگ با کارت گرافیک قدرتمند برای تماشای خروجی با کیفیت بالا اهمیت زیادی خواهد داشت. شما نمی توانید از یک کارت گرافیک پایین رده بر روی کامپیوتر خود استفاده کرده و انتظار داشته باشید که مانیتور مخصوص بازی بتواند از بالاترین کیفیت شما را بهره مند نماید.

نرخ نوسازی

یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید بهترین مانیتور گیمینگ، بررسی نرخ تازه سازی صفحه نمایش خواهد بود. نرخ نوسازی تعداد دفعاتی به شمار می رود که در هر ثانیه مانیتور می تواند اطلاعات را بروزرسانی کند. نرخ نوسازی نمایشگر را بر اساس هرتز اعلام می کنند. هر اندازه تعداد فریم در ثانیه یا FPS بیشتر باشد، یعنی نرخ نوسازی بالاتر است. بنابراین گیمرها هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید این فاکتور را در نظر بگیرند.

کیفیت تصویر

نکته مهم دیگر در خرید بهترین مانیتور گیمینگ، بررسی کیفیت تصویر آن خواهد بود. کیفیت تصاویر امروزه با فناوری های مختلف نمایش داده می شود. به عنوان مثال مانیتورهایی که دارای پنل TN هستند، از زاویه دیگر ضعیف تری نسبت به سایر مانیتورها برخوردارند. با این حال این مدل از مانیتورها سریع تر بوده و با قیمت مناسبی که دارند مورد توجه قرار گرفته‌ اند. در طرف مقابل نمایشگر‌های IPS را می توان مشاهده نمود. این مدل از نمایشگرها در مقایسه با نمایشگرهای VA رنگ ها را با کیفیت بهتر نمایش می دهند. در عین حال زمان پاسخگویی نمایشگر های IPS در مقایسه با نمایشگرهای VA کمتر است. اگر به دنبال خرید بهترین مانیتور گیمینگ با کنتراست عالی هستید، مدل VA را به شما توصیه می کنیم.

یک مانیتور گیمینگ فراتر از پیکسل هاست

مانیتور مخصوص بازی مجموعه ای فراتر از پیکسل های آبی، سبز و قرمز خواهد بود. مانیتور باید بتواند دنیای بازی را با جزئیات بهتر و زیباتر نشان دهد. قابلیت های دیگری نیز مانند کیفیت و توان کارت گرافیک نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهند بود. فراموش نکنید اگر یک سیستم گیمینگ دارید ولی مانیتور شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد، لذت چندانی هنگام انجام بازی نخواهید چشید. بهترین مانیتورهای گیمینگ با نرخ تازه سازی بالا، وضوح بی نظیر و تاخیر کم می توانند محتوا را به بهترین شکل ممکن در مقابل دیدگان کاربران بگذارند.

فناوری های G_Sync و FreeSync

از جمله اصطلاح های رایج در زمینه مانیتور می توان به فناوری های G_Sync و FreeSync اشاره نمود.

این دو اصطلاح در واقع اشاره به سازگاری نرخ تازه سازی نمایشگر و هماهنگ‌ سازی آن ها دارد. فناوری های مورد نظر بر اساس نرخ تاخیر بازی ویدیویی روی به تغییر و هماهنگی نرخ تازه سازی مانیتور می آورند. در این میان باید بدانید که فناوری G_Sync برای شرکت NVIDIA بوده و FreeSync نوعی تکنولوژی به شمار می رود که بر روی محصولات شرکت AMD می‌ توانید آن ها را مشاهده نمایید.

زمان پاسخ دهی

یکی از مهمترین موارد برای خرید مانیتور گیمینگ، بررسی زمان پاسخ‌ دهی آن خواهد بود. این اصطلاح در واقع اشاره می کند سرعت پاسخ دهی چگونه بوده و با چه میزان می‌ تواند پیکسل های خاکستری را به سفید و یا از سفید به خاکستری تبدیل نماید. با توجه به اهمیت این امر معمولا برای ساخت مانیتورهای گیمینگ نرخ پاسخ‌ دهی به مراتب کمتری در مقایسه با تلویزیون ها مد نظر قرار می گیرد. پنل‌ های TN با نرخ پاسخ دهی بسیار کم از کیفیت بالایی در این زمینه برخوردار هستند. هر اندازه زمان پاسخگویی نمایشگر کمتر شود، کاربر می تواند در صفحه خود لکه های موجود را به میزان کمتری مشاهده نماید. این ویژگی موجب می‌ شود که تمرکز گیمر به میزان قابل توجهی بالاتر برود.

مانیتورهای گیمینگ سال ۲۰۲۳ کدامند؟

اکنون می توانیم با معرفی بهترین مانیتور مخصوص بازی در سال ۲۰۲۳ به شما کمک کنیم تا انتخاب خود را به درستی انجام دهید. انواع مانیتورها با ابعاد کوچک و بزرگ توسط برندهای محبوب و پر آوازه در دسترس کاربران قرار می گیرند. هر کدام از کمپانی ها تلاش کرده اند که با ارائه ویژگی های متنوع و مشخصات قدرتمند، بازار کار را در دست گرفته و کاربران را ترغيب کنند تا روی به خرید محصولات آن ها بیاورند.

مانیتورهای گیمینگ ASUS ROG Swift

بدون تردید برای معرفی بهترین مانیتور گیمینگ سال ۲۰۲۳ باید به سراغ برند ایسوس برویم. این کمپانی مانیتورهای سری ROG Swift را با بالاترین کیفیت روانه بازار می‌ کند.

چندین مانیتور قدرتمند توسط ایسوس در این دسته می‌ توانند خود را کاندیدای گنگ ترین نمایشگر در سال ۲۰۲۳ معرفی نمایند. یکی از بهترین و سریعترین مانیتورهایی که می‌ توانید برای بازی مورد استفاده قرار دهید، مانیتور ROG Swift PG259QN نام دارد. تقریبا می‌ توان بیان کرد که مانیتور ایسوس یک بسته کامل و بدون کمترین عیب و نقص را در دسترس کاربران قرار خواهد داد. بهره مندی از نرخ رفرش ریت 360 هرتزی این ادعا را ثابت خواهد نمود.

هیچ بازی سنگینی برای نمایشگر ارائه شده توسط ایسوس وجود ندارد که بتواند آن را شکست دهد. نمایشگر ارائه شده با رزولوشن ۱۰۸۰p و با دقت رنگ Out Of The Box color accuracy از عملکرد خیره کننده ای برخوردار خواهد بود. بدون تردید پشتیبانی از فناوری HDR 400 برای یک مانیتور با این قیمت می‌ تواند عجیب باشد. ایسوس به خوبی توانسته است تمام نیازهای گیمرها را در تولید یک مانیتور گیمینگ برطرف نماید.

در این میان فراموش نکنید که ایسوس نسخه های دیگری را نیز در این سری برای کاربران طراحی کرده است. به عنوان مثال یکی دیگر از بهترین مانیتورهای گیمینگ سال ۲۰۲۳ که توسط ایسوس روانه بازار می شود، می تواند نمایشگر ROG Swift PRO PG248QP باشد. این مانیتور بی‌ نظیر با ۲۴ اینچ اندازه و با نرخ تازه سازی ۵۴۰ هرتز چشم ها را به خود خیره می کند. عملکرد بی نظیر و میزان تاخیر کمتر با توجه به پشتیبانی از فناوری های Reflex Analyzer به کاربران اطمینان می دهند که می توانند از بهترین مانیتور مخصوص بازی استفاده کنند.

اگر به دنبال استفاده از مانیتور با ابعاد بزرگتر هستید نیز ایسوس مدل های دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد. در مراسمی که ایسوس برای رونمایی از مانیتورهای گیمینگ خود برگزار کرد یک نمایشگر فوق عریض را نیز معرفی نمود. این نمایشگر با نام ROG STRIX XG49WCR تمام چیزهایی که کاربران و گیمرها انتظار دارند را با خود همراه خواهد داشت. یک صفحه نمایش بزرگ با وضوح شگفت انگیز و نرخ نوسازی ۳۶۵ هرتزی را ایسوس در اختیار شما قرار می دهد. پورت های مختلفی نیز بر روی این مانیتور در اختیار خواهید داشت.

مانیتور گیمینگ Samsung Odyssey Neo G9

برای معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ به سراغ یک محصول از برند سامسونگ رفته ایم. این مانیتور گیمینگ را یک محصول پرچمدار می توان در نظر گرفت.

مانیتور گیمینگ Samsung Odyssey Neo G9 شباهت بسیار زیادی از نظر ظاهری به محصول ارائه شده توسط سامسونگ در سال گذشته دارد. پنل فوق العاده باکیفیت از نوع VA برای این مانیتور سامسونگ مخصوص بازی انتخاب شده است. علاوه بر این سامسونگ با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری یعنی mini LED و با ۲۰۴۸ ناحیه نوردهی بهترین محصولات خود را در اختیار کاربران می‌ گذارد. وضوح نسبتا بالا در کنار منحنی R1000 و همچنین ابعاد عظیم، ترکیبی ایده آل را ایجاد کرده‌ اند. بدون تردید این فاکتورها دست در دست هم داده تا کمترین نمایشگری بتواند تجربه این چنینی را در اختیار کاربران بگذارد. مانیتور ارائه شده توسط سامسونگ می تواند تجربه بصری بی نظیری را در اجرای بازی های گرافیکی برای شما رقم بزند. این مانیتور با زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه ای و با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل از بهترین گزینه های موجود در بازار شناخته می شود.

مانیتور گیمینگ Acer Predator X38

یکی دیگر از بهترین مانیتورهای مخصوص بازی سال ۲۰۲۳، محصول ارائه شده توسط ایسر خواهد بود. شرکت ایسر یک مانیتور را دقیقا برای گیمرها طراحی کرده و با امکاناتی شگفت انگیز روانه بازار می کند.

صفحه نمایش ۳۸ اینچی و منحنی مانیتور ایسر جذابیت خیره کننده ای را برای کاربران ایجاد خواهد نمود. علاوه بر این پنل فوق عریض IPS که برای این مانیتور انتخاب شده در کنار نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی ترکیبی ایده آل و مناسب برای گیم به وجود خواهد آورد. مانیتور گیمینگ Acer Predator X38 به خوبی با پشتیبانی از فناوری G_Sync مجهز شده است. ایسر توانسته است در طراحی و ساخت این مانیتور نقطه ضعف پنل های IPS را برطرف نماید. نقطه ضعف بزرگی که بر روی بخش زیادی از مانیتورهای IPS مشاهده می کنیم، یعنی نرخ پاسخ دهی پایین با توجه به فناوری‌ های به‌ کار رفته بر روی این مانیتور برطرف شده اند. این مانیتور با زمان پاسخ‌ دهی یک میلی ثانیه ای و با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۶۰۰ می تواند خود را در میان لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ سال ۲۰۲۳ جای دهد.

مانیتور گیمینگ Dell S3222DGM

بدون تردید بخش زیادی از گیمرها و علاقه مندان به بازی های ویدیویی توجه چندانی به خرید مانیتور گیمینگ ندارند. این دسته از کاربران ترجیح می‌ دهند که سخت افزارهای سیستم خود را با قدرت بیشتر انتخاب کنند.

در این میان برند DELL سعی کرده است که یک مانیتور را برای این دسته از افراد طراحی کند. مانیتور دل با ابعاد ۳۲ اینچ و پنل VA برای کاربرانی که بودجه محدود دارند بهترین انتخاب خواهد بود. این مانیتور با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز کیفیت بالایی در اجرای بازی ها از خود به اجرا می گذارد. علاوه بر این کاربران می توانند کنسول های بازی مانند ایکس باکس و پلی استیشن ۵ را نیز به این مانیتور متصل کرده و از یک تلویزیون جدید و مانیتور گیمینگ بی نظیر استفاده نمایند. حداکثر روشنایی مانیتور Dell S3222DGM نیز 350 نیت است. توجه داشته باشید اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید، توصیه می‌ کنیم به سراغ سایرمحصولات بروید. در عین حال کاربرانی که به دنبال خرید بهترین مانیتور گیمینگ ۲۰۲۳ با قیمت مناسب هستند، می توانند روی این محصول از شرکت دل حساب ویژه‌ ای باز نمایند.

مانیتور گیمینگ MSI Oculux NXG253R

برای معرفی بهترین مانیتور گیمینگ ۲۰۲۳ به آسانی نباید از کنار محصول ارائه شده توسط برند ام اس آی گذر کنیم. آخرین مانیتور گیمینگ که توسط این برند طراحی شده از ویژگی های جذابی برای گیمرهای حرفه ای برخوردار است.

نرخ نوسازی و تاخیر این مانیتور بسیار مناسب بوده و یک پنل ۳۶۰ هرتزی می توانید بر روی آن مشاهده نمایید. با وجود این که بخش زیادی از پنل های سریع مجهز به زاویه دید محدود و رنگ‌ های کم عمق هستند اما مانیتور ام اس آی به خوبی توانسته است یک مانیتور با پنل IPS طراحی کرده و علاوه بر توانایی نمایش رنگ سیاه جذابیت سایر رنگ ها را نسبت به سایر محصولات بالاتر ببرد. کاربران می توانند با خرید این مانیتور گیمینگ از یک محصول با زمان پاسخ دهی یک میلی ثانیه ای و همچنین رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره مند شوند.

مانیتور مخصوص بازی گیگابایت M28U

در ادامه بررسی و معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ 2023 به محصولات گیگابایت سر خواهیم زد. این مانیتور مقرون به صرفه می‌ تواند بهترین مانیتور با رزولوشن 4K عنوان شود.

صفحه نمایش ۲۷ اینچی که توسط گیگابایت ارائه شده با پنل IPS و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی در دسترس کاربران قرار می گیرد. شاید نقطه ضعف این مانیتور در مقایسه با سایر محصولاتی که عنوان کردیم، مدت زمان پاسخگویی ۲ میلی‌ ثانیه ای آن باشد. این مانیتور گیگابایت برای گیمرهایی که قصد استفاده از آن و اتصال کنسول پلی استیشن ۵ و ایکس باکس را دارند می تواند گزینه ای مقرون به صرفه به شمار رود. کیفیت تصاویر نمایش داده شده توسط مانیتور گیگابایت M28U عالی بوده و عمق رنگ ها را به بهترین شکل ممکن ارائه خواهد شد. به همراه تمام این موارد باید بدانید که مانیتور گیگابایت M28U با بهره مندی از رتبه HDR 400 محصولی کامل را به شما معرفی خواهد نمود.

بهترین مانیتور 8K گیمینگ

برای انتخاب بهترین مانیتور با رزولوشن 8K گیمینگ سال ۲۰۲۳ لازم است که چندین محصول ارائه شده توسط برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

امروزه به لطف بهره گیری از فناوری 8K، مانیتورهای غول پیکر و قدرتمند نیز در دسترس شما قرار گرفته اند. به عنوان مثال مانیتور ۳۱.۵ اینچی دل مدل UltraSharp UP3218K بهترین مانیتوری به شمار می‌ رود که با رزولوشن 4K در اختیار کاربران قرار دارد. این مانیتور برای ویرایشگرهای ویدیو و گیمرها بهترین گزینه خواهد بود. پنل IPS که برای این مانیتور انتخاب شده دارای شفافیت و وضوح شگفت انگیزی است. بدون شک گیمرها کمترین نقص را می‌ توانند در هنگام انجام بازی با استفاده از این مانیتور تجربه نمایند. این مانیتور با بهره گیری از انواع پورت و خط خروجی صدا یک محصول کامل برای گیمرها به شمار می رود.

سخن پایانی

برای خرید بهترین مانیتور گیمینگ خمیده و بهترین مانیتورهای گیمینگ ارزان قیمت می توانید مدل های متنوعی از برندهای مختلف را بررسی کنید. با توجه به اینکه برندهای محبوب مانند سامسونگ، ایسوس، گیگابایت، دل و ام اس آی هر ساله محصولات خود را با توان و قدرت بیشتر روانه بازار می کنند، لازم است که سطح اطلاعات خود را در خصوص ویژگی های محصولات ارائه شده افزایش دهید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.