پربازدیدترین مطالب

سبک زندگی و سلامت

بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶

بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟

بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟ 

چیزی که با اطمینان می توانیم آن را بیان کنیم این است که لیست غذاهای ایرانی نشان می دهد که می توانیم طیف گسترده ‌ای از غذاهای جذاب و خوشمزه را در آن مشاهده کنیم. بدون تردید نوع پخت غذاهای ایرانی به شکلی است که افراد با ذائقه های مختلف به خوبی می توانند اقدام به مصرف غذاهای لذیذ کرده و با طعمی عالی یک غذای بیادماندنی سرو می کنند. جالب است بدانید که برای بسیاری از مهمانان خارجی نیز غذاهای ایرانی جذابیت بالایی داشته و از خوراکی های ایرانی به عنوان بهترین خوراکی ها در سرتاسر دنیا یاد می کنند.

برخی از غذاهای ایرانی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در سراسر دنیا نیز نماینده آشپزی ایرانی بوده و توانسته اند نامی در میان غذاهای جهان برای خود دست و پا کنند. با این حال با توجه به تنوع بسیار بالایی که غذاهای ایرانی دارند انتخاب بهترین غذاهای ایرانی می تواند کاری دشوار باشد.

معرفی بهترین غذاهای ایرانی

در میان انبوهی از غذاهای ایرانی، انتخاب بهترین غذاها با توجه به اینکه هر فرد دارای ذائقه خاصی است، می‌تواند کاری مشکل باشد. با این حال بدون تردید برخی از آن ها دارای محبوبیت بالاتری بین تمام افراد بوده و می توانیم آن ها را به عنوان بهترین غذاهای ایرانی معرفی کنیم.

چلو کباب

بدون تردید در صدر لیست بهترین غذاهای ایرانی چلوکباب قرار گرفته که معروف ترین غذای ایرانی در میان کشورهای جهان نیز به شمار می رود.

با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است. در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته نان سنگک مصرف کنند.

قورمه سبزی

اگر از بسیاری از افراد و هموطنان ما بپرسید که محبوب ترین غذا کدام است، احتمالاً با پاسخ قورمه سبزی مواجه شوید. نوع پخت خورشت قورمه سبزی به شکلی است که با استفاده از سبزیجات معطر فراوان، لوبیا قرمز، پیاز، لیمو عمانی و گوشت قرمه شده گوسفند یا گوساله به بهترین شکل می تواند یک ترکیب عالی برای خوردن در اختیار شما قرار دهد.

راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد. در واقع بهتر است که خورش را با کمترین حرارت و در مدت زمان طولانی پخت. این کار موجب می ‌شود که خورش قرمه ‌سبزی به اصطلاح جا افتاده تر بوده و طعمی بسیار لذیذ‌تر داشته باشد. معمولاً قورمه سبزی را با برنج زعفرانی یا برنج ساده مصرف می‌ کند. جالب است بدانید که توریست ها نیز از قرمه سبزی به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای خود نام می‌برند.

فسنجان

اگر بخواهیم یک خورش مجلسی و خوشپخت نام ببریم بدون تردید یکی از نخستین گزینه‌ ها خورش فسنجان است. در واقع نوع پخت این خورشت به شکلی است که به بهترین شکل می تواند زینت بخش سفره های مهمانی و مجالس رسمی باشد.

خورش فسنجان با استفاده از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با کوفته قلقلی و رب انار تهیه می‌ شود. به مانند پخت قرمه سبزی، این خورش را نیز می توانید با حرارت کم و در مدت زمان طولانی بپزید. نوع پخت خورش فسنجان به شکلی است که در نقاط مختلف ایران آن را متناسب با سلیقه خود به شیوه های گوناگون درست می کنند. برخی از مردم در کشور ما خورشت ‌فسنجان را ترش و برخی دیگر آن را ملس و در بسیاری از نقاط نیز آن را کاملاً شیرین مورد طبخ قرار می دهند.

دیزی

اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم. اگر یک مهمان خارجی دارید و قصد دارید آن را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، می توان گفت که دیزی به عنوان بهترین گزینه برای این امر شناخته می شود. توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید. نوع پخت دیزی و آبگوشت به شکلی است که با استفاده از گوشت گوسفند، حبوبات، و گاهی گوجه به خوبی می ‌توان آن را انجام داد. برای مصرف آن نیز می ‌توان به همراه نان سنگک دوغ، پیاز و سبزی خوردن این غذای خوشمزه را نوش جان کرد.

زرشک پلو

یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است.

طبخ فوق العاده خوشمزه زرشک ‌پلو در کنار ظاهر بسیار زیبای آن می ‌تواند هر سفره را به زیباترین شکل تغییر دهد. یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ایرانی، زرشک پلو با مرغ بوده که در سراسر دنیا نیز شهرت کافی توانسته برای خود به دست آورد.

باقالی پلو

اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید. بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند.

ته چین

به مانند زرشک پلو، یکی از غذاهایی دیگر که می تواند ظاهری بسیار مجلسی به سفره شما ببخشد، ته چین بوده که آن را می ‌توان به صورت ساده و یا همراه با گوشت، بادمجان و مرغ درست کرد. با این وجود ته چین مرغ نسبت به سایر گزینه ها محبوبیت و شهرت بیشتری داشته و در میان بهترین غذاهای ایرانی جایگاه خاصی به دست آورده است.

سایر غذاهای محبوب ایرانی

در کنار مواردی که بیان کردیم، بدون تردید بسیاری از گزینه ها نیز می توانند قرار گیرد. علاوه بر این گزینه ها جوجه ‌کباب، خورش قیمه، خورش بادمجان، لوبیا پلو، دلمه، کوفته تبریزی، آش رشته با حلیم نیز با توجه به نوع پختی که دارند می ‌توانند در این گزینه ها قرار گیرند.

جمع بندی

این که هر فرد دارای ذائقه های است می ‌تواند در انتخاب بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی تاثیرگذار باشد. با این وجود برخی از غذاها با توجه به نوع پخت ایده ‌آلی که دارند توانسته اند در میان تمام ذائقه ها خود را جای داده و به عنوان محبوبترین غذاهای ایرانی شناخته شوند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.