پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

معرفی بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم، ۱۰ بازی برای کامپیوترهای ضعیف

چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰

معرفی بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم، ۱۰ بازی برای کامپیوترهای ضعیف

دانلود بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم به کاربران این امکان را می‌ دهد تا با استفاده از سیستم های ضعیف خود نیز بتوانند مشغول به انجام بازی شوند. همانگونه که می دانید کمبود فضا جهت نصب بازی ها یکی از مشکلات همیشگی کاربران به شمار می رود. با توجه به اینکه بخش زیادی از بازی های روز دنیا نیاز به استفاده از فضای ذخیره سازی بالا دارند، امروزه کاربران به دنبال بررسی بهترین بازی های کم حجم کامپیوتری می روند.

بازی های کم حجم برای کامپیوتر

برای تجربه بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم لازم نیست که از یک سیستم و تجهیزات گیمینگ بهره ببرید. بخش زیادی از بازی های پرطرفدار کامپیوتر امروزه با حجم بسیار پایین می توانند بر روی سیستم های ضعیف نیز نصب شوند. گیمرهای حرفه ای به خوبی می دانند که گرافیک و فضای ذخیره سازی بالا برای انجام بازی همه چیز نخواهد بود. بازی های پرطرفدار و محبوبی هستند که با هر سیستمی قادر به انجام آن ها هستید. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم برای سیستم های ضعیف بپردازیم.

بازی Undertale، بهترین بازی کم حجم برای کامپیوتر ضعیف

اگر در لیست بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم به دنبال یک بازی خاص هستید، توصیه ما به شما بررسی Undertale خواهد بود. نوع طراحی و ساخت این بازی به شکلی است که کاربر باید در نقش یک کودک مشغول به انجام بازی شود.

این بازی نقش آفرینی دو بعدی جذابیت بالایی دارد. در این بازی شما باید به مبارزه با هیولاهای زیرزمینی بپردازید. با گروگان گرفتن این هیولاها می توانید در ادامه برای زندانی کردن، کشتن و حتی دوست شدن با آن ها تصمیم خود را بگیرید.

نوع گرافیک بازی Undertale پیکسل آرت بوده که موجب شده است حجم آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در کنار حجم کم این بازی یک گرافیک عالی تمام نیازهای شما را می تواند پاسخگو باشد. بازی Undertale با توجه به این که نمرات فوق‌ العاده‌ ای کسب کرده است، در سراسر دنیا توانسته با میزان فروش بالا خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های کم حجم برای PC معرفی نماید.

برای اجرای این بازی نیاز به رم ۲ گیگابایتی و کارت گرافیک ۱۲۸ گیگابایتی خواهید داشت. علاوه بر این فضای ذخیره‌ سازی که نیاز دارید به ۲۰۰ مگابایت نیز نخواهد رسید. دنیای عمیق و پر محتوایی که بازی آندرتیل با گرافیک دو بعدی در خود جای داده است، به خوبی می‌ تواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند.

بازی The Binding of Isaac

در گام بعدی برای بررسی لیست بهترین بازی های کم حجم کامپیوتری به سراغ بازی The Binding of Isaac رفته ایم. این بازی جذاب و مستقل به شکلی طراحی شده است که روایتی نفس گیر و ترسناک را در اختیار گیمر می گذارد. کاربر باید در این بازی کنترل کاراکتر آیزاک و یا هر شخصیت دیگری را در اختیار گرفته و در زیرزمین خانه و دخمه های موجود به گشت و گزار بپردازد.

مکانیزم گیم پلی بازی شباهت زیادی به The Legend of Zelda داشته و مانند تمام آثار روگ لایک در مراحل بازی شاهد ایجاد تصادفی خواهیم بود.

با انجام بازی The Binding of Isaac بر روی کامپیوترهای ضعیف خواهید دید که چگونه مکان های ناشناخته و جدید قادر هستند شما را در مشکلات بزرگی غرق کنند. دشمنان زیادی که در روبروی کاراکتر آیزاک قرار دارند با رخ وحشتناکی ظاهر شده و ترکیبی متنوع از سلاح ها را باید برای مبارزه با آن ها برگزینید.

برای انجام این بازی می توانید از سیستم های با حافظه رم کامپیوتر ۴ گیگابایتی استفاده نمایید. علاوه بر این جهت ذخیره سازی دیتای بازی The Binding of Isaac نیاز به کمتر از ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهید داشت.

بازی Half Life 2

یکی دیگر از بهترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر، بازی Half Life 2 نام دارد. این بازی که دنباله ای برای FPS محبوب می‌ شود، با طراحی شگفت انگیز می‌ توان بر روی هر سیستمی آن را اجرا نمود. در این بازی گوردون فریمن قرار است به عنوان قهرمان داستان به مبارزه پرداخته و دنیا را نجات دهد.

نسبت به آخرین بازی این سری، ارتقاء سلاح و گیم پلی بازی برای کاربران جذابیت زیادی دارند. قبل از اینکه وارد جهنم شوید و شروع به حرکت کنید باید بینش بالایی ابتدا از کاراکتر بازی به دست بیاورید. این فرد در اطراف خود افرادی سرکش را جمع کرده و با استفاده از آن ها یک گیم پلی خشمگین تجربه خواهید کرد.

از جمله ویژگی‌ های بازی Half Life 2 به عنوان یکی از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم می توان به آیتم های متعدد اشاره نمود. این بازی کاملا با دقت شبیه سازی شده و در هنگام حرکت کردن کاربر می تواند جزئیات را به بهترین شکل مشاهده نماید. در هنگام طی کردن مراحل مختلف بازی Half Life 2 از وسایل نقلیه نیز می توانید کمک بگیرید. قطعات مختلف و وسایلی که بر روی زمین و در نقاط مختلف بازی جایگذاری شده اند را برای حل معماها باید بردارید. در بخشی از بازی لازم است که این قطعات را بر روی دیگر گذاشته تا برای خروج از محیط یک پله ایجاد کنید. هوش مصنوعی گرافیت و فیزیک کاراکترهایی که در این بازی به کار گرفته شده اند مورد تحسین کارشناسان قرار دارند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲ بازی Half Life 2 توانست جوایز زیادی را کسب کند. داستان زمانی جذاب تر می شود که بدانید این بازی تنها نیاز به حافظه رم ۵۱۲ گیگابایتی جهت اجرا بر روی کامپیوتر دارد.

بازی کامپیوتری Neighbours from Hell 1 & 2

اگر در میان لیست بازی های کامپیوتری کم حجم به دنبال یک بازی با حجم کمتر از ۵۰۰ مگابایت هستید، توصیه می کنیم به سراغ دانلود بازی Neighbours from Hell بروید.

با توجه به اینکه بازی های پازلی دارای علاقه مندان خاص خود هستند، سری بازی های Neighbours from Hell می توانند جذابیت زیادی برای این دسته از کاربران داشته باشند. جالب است بدانید که طراحی بازی Neighbours from Hell به شکلی است که تمام کاربران را می تواند مجذوب نماید.

یکی از مهمترین دلایلی که موجب شده است انجام این بازی لذت بالایی داشته باشد، ساده بودن کلیشه بازی از نگاه سازنده به شمار می رود.

داستان این بازی هنگامی آغاز می‌ شود که در یک شوی تلویزیون شما همسایه های خود را به شدت عصبانی خواهید کرد. پس از انجام این کار واکنش زیادی توسط مردم به عملکرد شما وارد می شود. در سال ۲۰۰۴ نسخه اول این بازی منتشر شد و از همان ابتدا توانست خود را به عنوان یکی از بازی‌ های محبوب معرفی نماید. با وجود اینکه بیش از ۱۸ سال از ساخت بازی Neighbours from Hell می‌ گذرد ولی همچنان گرافیک چشم‌ نواز و ساده آن موجب شده است که کاربران برای دانلود یک بازی کامپیوتری کم حجم جهت نصب بر روی کامپیوترهای ضعیف به سراغ آن بروند. بد نیست بدانید که حجم هر دو سری از بازی های Neighbours from Hell تنها ۵۰۰ مگابایت است. کاربرانی که بر روی سیستم های ضعیف خود قادر به نصب بازی های با کیفیت نیستند، می‌ توانند این بازی را دانلود نمایند.

بازی کامپیوتری FLT, Faster Than Light، از کم حجم ترین بازی های کامپیوتری

اگر به دنبال دانلود یکی از کم حجم ترین بازی های کامپیوتری هستید، می توانید بازی FLT, Faster Than Light را در نظر بگیرید. یک بازی جذاب با حجم بسیار کم قابلیت اجرا بر روی تمام کامپیوترها را دارد.

در این بازی شما با نقش یک کاپیتان وارد شده و لازم است که روی به ساختن سفینه خود بیاورید. پس از ساخت سفینه به میان ستارگان سفر خواهد کرد. گیمر باید در این بازی به نجات جهان بزرگ بپردازد. شخصیت هایی که در این بازی قرار دارند به عنوان دوست یا دشمن همواره در کنار شما هستند. کاراکترهای مختلفی که در این بازی مشاهده می کنید هر کدام با چهره ها و حرکات متفاوت در هنگام بازی کردن شناخته خواهند شد. پس از تکمیل ماموریت ها باید به سراغ سفینه های قوی تر و جدیدتر بروید و با انجام بازی امتیازات خود را افزایش دهید.

از جمله ویژگی‌ های بازی FLT, Faster Than Light می‌ توان به گیم پلی خوب، گرافیک عالی و روایت جذاب اشاره نمود. به همین علت ما این بازی را در لیست بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم قرار داده ایم.

بازی Super Meat Boy

در ادامه معرفی لیست بهترین بازی برای کامپیوترهای ضعیف به سراغ بررسی Super Meat Boy می رویم. بازی Super Meat Boy یک بازی کم حجم و جذاب بوده که در سبک ماجراجویی کودکانه و فکری طراحی شده است.

در داستان بازی Super Meat Boy شما نقش آفرینی خود را با نام کاراکتر Meat Boy انجام می دهید. هنگام انجام این بازی باید ماجراجویی های مهیج و جذاب را تجربه نمایید. ماموریت شما این است که دوست خود که در دست دکتر شیطانی قرار گرفته است را نجات دهید. در مجموع داستان این بازی دارای ۳۰۰ قسمت مختلف بوده که کاربر باید چالش های مختلف و خاصی را در آن ها طی کند. در مسیر پر خطر بازی با تیغه های باران و سکوهای لرزان مواجه می‌ شوید.

چالش های که برای شما هیجان زیادی به وجود می آورند. از جمله مهمترین ویژگی‌‌ های بازی Super Meat Boy به عنوان یکی از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم می توان به گرافیک عالی، محیط فانتزی و تنوع بالای مراحل اشاره نمود. علاوه بر این صداگذاری عالی و همچنین دید مناسب از بازی را می توان سایر ویژگی های این بازی در نظر گرفت. جالب است بدانید که برای اجرای این بازی تنها نیاز به رم ۲ گیگابایتی و فضای هارد دیسک کمتر از ۲ گیگابایتی خواهید داشت.

بازی های Far Cry

بدون تردید سری بازی های فارکرای را می توان از جمله محبوب ترین بازی های pc در نظر گرفت. نخستین بازی رسمی فارکرای برای کامپیوتر در سال ۲۰۰۴ انتشار یافت.

این بازی های کم حجم و بی نظیر علاقه مندان زیادی در جهان به خود جذب کرده اند. در میان مجموعه های ارائه شده به عنوان سری بازی های فارکرای شما می توانید نسخه های کم حجم را با گیم پلی بی نظیر نیز مشاهده کنید. به عنوان مثال بازی فارکرای ۲ از جمله بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر بوده که با طراحی شگفت انگیز و با امکان نصب بر روی سیستم های ضعیف جذابیت بالایی برای کاربران دارد.

لیست بهترین بازی های کم حجم کامپیوتری را که مرور می کنیم بدون تردید می توانیم به فارکرای ۳ نیز اشاره نماییم. با وجود اینکه برای نصب این بازی نیاز به حدود ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی دارید، ولی جذابیت بالای آن نشان می دهد که این مقدار فضا برای یک بازی با کیفیت شگفت انگیز کم است. شخصیت منفی سری بازی های فارکرای پس از گذشت چندین سال همچنان در قلب طرفداران و عاشقان بازی های کامپیوتری قرار دارد. با بررسی نسخه های مختلف بازی کم حجم کامپیوتری فارکرای متوجه می‌ شویم که شخصیت پردازی استثنایی آن می تواند جذابیت زیادی به همراه داشته باشد.

بازی Spelunky 2

در ادامه بررسی لیست بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم به بازی Spelunky 2 خواهیم رسید. بازی اسپلانکی 2 یک بازی دو بعدی بوده که در آن شخصیت اصلی نسخه اول که یک دختر کاوشگر با نام Ana بود را تحت کنترل خواهید داشت.

این کاراکتر باید برای پیدا کردن والدین خود سفرهای پر رمز و رازی را انجام دهد. در طول بازی آنا با وارد شدن به غارهای مرگبار باید به مبارزه با دشمنانی که در کمین نشسته‌ اند بپردازد. چنانچه در هنگام بازی کردن و در جریان گیم پلی کشته شوید، به ابتدای بازی بر خواهید گشت.

تمام آیتم هایی را نیز که جمع‌ آوری کرده بودید پس از کشته شدن از دست می دهید. چالش های متفاوت و مسیرهای متنوعی که برای طی کردن این مراحل پیش روی شما قرار دارند، جذابیت زیادی خواهند داشت. در نسخه دوم از این بازی شما با آیتم های جدید، هیولا و تله های مختلفی برخورد خواهید کرد. برای انجام این بازی جذاب با گیم پلی چالش‌ برانگیز نیاز به سیستم قدرتمند ندارید. به راحتی می توانید با دانلود این بازی برای کامپیوتر ضعیف آن را نصب کرده و از انجام دادن یک بازی دو بعدی لذت ببرید.

بازی کامپیوتری کم حجم Celeste

یکی دیگر از بهترین بازی‌ ها برای کامپیوترهای ضعیف بازی Celeste نام دارد. این بازی را می‌ توان از جمله بازی های مستقل نامید که جذابیت زیادی برای کاربران خواهد داشت. نوع طراحی و ساخت این بازی به شکلی است که در ژانر پلتفرمر بوده و باید در آن یک دختر را به نوک قله Celeste برسانید.

کیفیت این بازی و گیم پلی جذاب آن به شکلی است که نظر منتقدان و کاربران را در کمترین زمان توانست به خود جلب کند. جالب است بدانید که توسعه دهندگان بازی Celeste یک تیم بسیار کوچک بوده که بخش زیادی از زمان خود را برای توسعه این بازی گذاشته‌ اند. زمینه های گرافیکی این بازی با وجود ضعف هایی که دارند ولی در کنار گیم پلی جذاب آن محو شده اند.

در انجام این بازی شما باید یک دختر با نام Madeline را هدایت کرده تا پس از پشت سر گذاشتن سختی های زیاد به نوک قله برسد. از جمله چالش هایی که در این مسیر با آن مواجه می‌ شوید، می‌ توان به موجودات خطرناک و عوامل طبیعی اشاره کرد. این بازی دارای ۱۰۰ مرحله جذاب است که در هر کدام از آن ها چالش‌ های متفاوتی را تجربه می کنید. روند طی شدن بازی Celeste نیز به شکلی است که بسیار دشوار شده و در هر مرحله شما باید با داستان های چالش برانگیز مواجه شوید. در بخش گرافیک هنری بازی Celeste عملکردی فوق‌ العاده داشته است. جذاب شدن بازی به واسطه گیم پلی آن و با کیفیت گرافیک هنری قابل تصور بوده که بدون تردید تا ساعت ها شما را مجذوب خود خواهد نمود. برای انجام این بازی بر روی کامپیوترهای ضعیف تنها نیاز به حافظه رم ۲ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۱۲۰۰ مگابایتی دارید.

بازی کامپیوتری کم حجم Raft

در لیست بهترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر به بازی Raft برخورد کرده ایم.

با وجود اینکه این بازی در مقایسه با سایر گزینه هایی که معرفی کردیم نیاز به کارت گرافیک قدرتمند‌تر دارد ولی جذابیت بالای آن موجب شد که ما در لیست بهترین بازی‌ ها برای کامپیوترهای ضعیف آن را قرار دهیم. یک بازی با گیم پلی جذاب شما را به ما ماجراجویی های مختلفی هدایت می کند. همراه با دوستان خود باید در اقیانوس های عمیق ماموریت های پر استرس و خطرناک را تجربه کنید. برای آنکه بتوانید در اقیانوس با خطرات مختلف مواجه شوید و آن ها را پشت سر بگذارید باید تجربه زیادی به دست بیاورید.

نوع طراحی و ساخت بازی کامپیوتری کم حجم Raft به شکلی است که باید برای زنده ماندن در محیطی چالش‌ برانگیز تلاش بسیار زیادی داشته باشید. در ابتدا شما بازی را با یک سلاح ساده و درون قایق کوچک شروع می کنید. زنده ماندن با معده خالی و گلوی خشک کاری دشوار است. با این حال تنها خطری که شما را تهدید می کند تشنگی و گرسنگی نیست. هدف اصلی شما مواجهه با چالش های سخت در اقیانوس بوده که باید جهت زنده ماندن یک شناور ساخته و با جمع آوری منابع می توانید از مسیر دشوار عبور کنید. برای نصب این بازی بر روی کامپیوتر خود نیاز به فضای کمتر از ۲ گیگابایت دارید. از مهم ترین ویژگی های بازی کامپیوتری کم حجم Raft می توان به گرافیک عالی، سبک ماجراجویی، صداگذاری بی نظیر و ماموریت های مختلف اشاره نمود. ساخت طبیعی محیط اقیانوس نیز می‌ تواند یکی از جذابیت‌ های این بازی به شمار رود.

جمع بندی

همان‌گونه که عنوان کردیم کمبود فضا جهت نصب بازی یکی از در دغدغه های کاربران به شمار می رود. به همین دلیل بخش زیادی از افراد به دنبال دانلود بازی با حجم کم برای کامپیوتر می روند. امروزه چندین بازی برای کامپیوتر ضعیف وجود دارند که با دانلود کردن می توانید بر روی سیستم های خود از آن ها استفاده کنید. علاوه بر لیستی که ما به شما معرفی کردیم، چندین بازی دیگر نیز وجود دارند که می توانند به عنوان بهترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر خود را معرفی کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.