پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

بررسی و مقایسه گوشی سامسونگ S۲۰ Ultra ۵G و گوشی هواوی P۴۰ Pro

یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲

بررسی و مقایسه گوشی سامسونگ S۲۰ Ultra ۵G و گوشی هواوی P۴۰ Pro

مقایسه دوربین های گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G و گوشی هواوی P40 Pro

در مقایسه ی دو گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G و گوشی هواوی P40 Pro میتوان گفت که گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G از سری مدل های سامسونگ S است که در فوریه 2020 به مشتریان معرفی شد. گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G، مانند دیگر مدل های گوشی سامسونگ در کیفیت دوربین های آن دقت زیادی شده است. دوربین جلوی آن دارای دو لنز مجزا می باشد که کیفیت آن، ۴۰ مگاپیکسل می باشد و همچنین فیلمبرداری آن از دوربین جلو دارای کیفیت 1080p می باشد که سرعت آن ۳۰ فریم بر ثانیه است. دوربین پشت این مدل گوشی در واقع دارای چهار لنز دوربین مجزا می باشد که در یک باکس قرار گرفته است و دارای کیفیت های ۱۰۸، ۴۸، ۱۲ و ۳/. مگاپیکسل می باشد و فیلمبرداری از دوربین پشت دارای کیفیت 4320p و سرعت آن ۲۴ فریم بر ثانیه است و صدای آن به صورت استریو می باشد. در مقابل گوشی هواوی P40 Pro در مارس 2020 معرفی شده و دوربین جلوی آن دارای کیفیت ۳۲ مگاپیکسل و دوربین های چهار گانه ی آن، ۵۰مگاپیکسل می باشد و البته سرعت فیلمبرداری دوربین پشت آن، 2160p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. دوربین های هواوی دارای قابلیت زوم ۵برابری تصاویر هستند که این زوم در کاهش زیاد کیفیت تصاویر اثر ندارد.

مقایسه ی بدنه ی گوشی سامسونگ S20Ultra 5G  و گوشی هواوی P40 Pro

گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G، به رنگ های مشکی و خاکستری تیره عرضه می شود و طراحی که برای این گوشی در نظر گرفته شده برای خیلی از افراد خسته کننده به نظر رسید. با قرار دادن دوربین پشتی غیرعادی تاحدودی صفحه نمایش و بدنه ی این مدل گوشی سامسونگ برای بعضی افراد جذاب به نظر نمی رسد. در حالی که گوشی هواوی P40 Pro با رنگ مات و براق نقره ای خود بیشتر برای کاربران جذاب به نظر می رسد. صفحه نمایش این نوع گوشی از کناره ها و گوشه های بالا و پایین آن دارای انحنا می باشد که دارای ظاهر زیبا و شیک می باشد. گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G دارای بدنه ای از پشت و جلوی شیشه ای و فریم آن از آلومینیوم است که البته گوشی هواوی P40 Pro نیز اینگونه است.

گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G دارای ابعاد 8.8×76×166.9 میلیمتر و وزن 222گرم می باشد ولی گوشی هواوی P40 Pro به نسبت کوچکتر و سبک تر از آن می باشد. ابعاد این گوشی هواوی 8.95×72.6×158.2 میلیمتر می باشد و وزن آن نیز، 209 گرم می باشد. گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G، دارای گواهی IP68 می باشد که دارای مقاومت کافی در برابر گرد و غبار و آب به عمق ۱.۵متر برای مدت ۳۰ دقیقه می باشد. و همچنین گوشی هواوی P40 Pro دارای گواهی IP68در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است با این تفاوت که به مدت ۳۰ دقیقه و در عمق ۲متری آب مقاوم است.

مقایسه صفحه نمایش گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G و گوشی هواوی P40 Pro

از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G، نمایش ۱۶میلیون رنگ در صفحه نمایش آن است. و وضوح تصویر و رزولوشن آن در صفحه نمایش این گوشی، 14440×3200 پیکسل است که نسبت صفحه نمایش به بدنه ی آن، 89.9 درصد و نسبت تصویر آن، 20:9 است. در گوشی هواوی P40 Pro، صفحه نمایش آن مانند گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G در حدود ۱۶میلیون رنگ را نمایش می دهد. رزولوشن تصویر در این مدل گوشی هواوی، 1200×2640 پیکسل است. نسبت صفحه نمایش به بدنه ی آن 91.6 درصد است.

مقایسه ی دیگر امکانات گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G و گوشی هواوی P40 Pro

از دیگر بخش های مهم یک گوشی میتوان باتری آن را نام برد. گوشی سامسونگ S20 Ultra 5G دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر است که قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی و شارژ سریع بی سیم ۱۵ واتی را دارد ولی گوشی هواوی P40 Pro، باتری آن ۴۲۰۰ میلی آمپر است و توانایی شارژ سریع ۴۰واتی و شارژ سریع بی سیم ۲۷ واتی را داراست. حافظه RAM گوشی سامسونگ مذکور، ۱۲ گیگا بایت و حافظه RAM مدل گوشی هواوی نام برده شده، ۸گیگابایت می باشد. از دیگر امکانات مشترک این دو مدل گوشی میتوان به مجهز بودن به حسگر مجاورتی، ژیروسکوپ، جایگاه مخصوص سیم کارت، بلندگو، قطب نما، فشارسنج، شتاب سنج، بلوتوث، صفحه نمایش لمسی، شارژ گوشی، دفترچه راهنما و همچنین سیستم عامل اندرویدی میتوان نام برد.

 

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.