پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

بررسی مشخصات پردازنده AM۴ Desktop AMD Ryzen ۵ PRO ۴۶۵۰G ۳.۷GHz

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴

بررسی مشخصات پردازنده AM۴ Desktop  AMD Ryzen ۵ PRO ۴۶۵۰G ۳.۷GHz

بررسی مشخصات پردازنده AM4 Desktop  AMD Ryzen 5 PRO 4650G 3.7GHz

با توجه به این که پردازنده یا CPU نقش اساسی در عملکرد مناسب کامپیوتر ایفا می کند، به کارگیری محصولات با کیفیت مناسب اهمیت زیادی داد. از این رو، پردازنده AM4 Desktop  AMD Ryzen 5 PRO 4650G 3.7GHz به عنوان یکی از بهترین گزینه ها، مطرح می باشد. در ادامه مقاله با مشخصات یکی از بهترین مدل های پردازنده، بیشتر آشنا خواهیم شد.

پردازنده یا سی پی یو (CPU) چیست؟

پردازنده یا (CPU)، در واقع واحد پردازنده مرکزی است که امکان انجام محاسبات را فراهم می کند. به عبارت دیگر، کامپیوتر بدون وجود پردازنده، توانایی انجام هیچ کاری را ندارد. این قطعه با دریافت اطلاعات از حافظه و اعمال عملیات‌های منطقی مانندor ،and  یا not و یا الگورتیم‌های مختلف مانند جمع و ضرب، خروجی مناسب را ارائه می دهد. با توجه به وظایف مهم CPU، استفاده از نوع باکیفیت آن ضروری می باشد. پردازنده AMD Ryzen 5 به عنوان یکی از این انواع توصیه می شود.

مشخصات پردازنده AM4 Desktop  AMD Ryzen 5 PRO 4650G 3.7GHz

با در نظر گرفتن نقش کلیدی پردازنده در کارکرد کامپیوتر و انجام محاسبات و مدلسازی های پیچیده، آشنایی با مشخصات و قابلیت های انواع و مدل های مختلف قطعه قبل از خرید، ضروری می باشد.

شرکت سازنده پردازنده مورد بررسی AMD بوده و سری آن Ryzen می باشد. سوکت پردازنده AM4 و مدل آن، AMD Ryzen™ 5 PRO 4650G است. تعداد هسته یا core پردازنده، شش هسته ای است که قابلیت لازم را برای انجام پردازش ها و محاسبات نسبتا پیچیده را فراهم می کند. تعداد رشته یا Thread این قطعه، 12 می باشد. فرکانس پایه پردازنده، 7/3 گیگاهرتز بوده و فرکانس آن در حالت توربو 2/4 گیگاهرتز است. L2 Cache و L3 Cache آن به ترتیب معادل 3 مگابایت و 8 مگابایت است. توان مصرفی TDP پردازنده، 65 وات می باشد. این مدل پردازنده امکان پشتیبانی از درگاه ارتباطی PCI Express 3.0 را فراهم می کند.

از جمله مشخصات حافظه پردازنده مذکور، می توان به پیکربندی آن اشاره کرد که دارای 2 کانال می باشد. همچنین، نوع حافظه قابل پشتیبانی به صورت DDR4 و Up to 3200MHz است.

مشخصات گرافیکی پردازنده نیز دیگر ویژگی های مهم برای خرید آن ها است. پردازنده گرافیکی AMD Ryzen به صورت AMD Radeon HD می باشد. در واقع، در این قطعه از گرافیک یکپارچه vega 7 استفاده شده که دارای 448 هسته با سرعت کلاک 1900 مگاهرتز می باشد.

به طور کلی، برای تولید قطعه مذکور از فناوری های نوین ساخت روز دنیا بهره گرفته شده است. به طوری که این پردازنده، از تکنولوژی SenseMI برخوردار است به طوری که امکان افزایش دستورالعمل های قابل اجرا در هر کلاک پردازنده تا بیش از 40 درصد فراهم می باشد.

این قطعه دارای سرعت پردازشی 6 هسته در فرکانس GHz 7/3 تا 2/4 (توربو) می باشد. به علاوه، حافظه Cache یا نهان آن، در سطح 3 (L3) معادل 8 مگابایت و در سطح  دو (L2) معادل 3 مگابایت می باشد.

پردازنده AMD Ryzen 5 دارای قابلیت هایی نظیر حفاظت ضد ویروس تقویت شده، جلوگیری از هک و به کنترل درآوردن واحد پردازنده و جلوگیری از اجرای دستورات مشکوک است که امکان حفظ اطلاعات شخصی و محرمانه را میسر می کند.

این پردازنده به دلیل دارا بودن پهنای باند بیشتر، توان و اجرای روان تری نسبت به مدل های مشابه می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.