پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بررسی ال جی کی ۱۰ و کی ۸ (۲۰۱۸)

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

بررسی ال جی کی ۱۰ و کی ۸ (۲۰۱۸)

ال جی در جریان نمایشگاه MWC 2018 از دو محصول ارزان قیمت خود به نام‌های ال جی کی 10 و کی 8 2018 (LG K10 & K8 2018) رو‌نمایی کرد. این محصول با وجود ارزان بودن دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی می‌باشند. در ادامه این مطلب به بررسی اولیه این دو محصول خواهیم پرداخت.

امسال شرکت ال جی در نمایشگاه MWC از محصولات جدید خود رونمایی کرد. این شرکت امسال تصمیم گرفته است تا بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی متمرکز شود و کمتر به سخت‌افزار توجه کند. در این راستا LG طی یک رویداد خبری از دو محصول خود که نسخه‌ی بهبود یافته ال جی V30 مبتنی بر یک پلتفرم هوشمند جدید همراه با رنگ‌بندی و حافظه‌داخلی جدید بودند، تحت نام‌های ال جی وی 30 اس ThinQ و وی 30 اس پلاس ThinQ رونمایی کرد.

گوشی‌های میان‌رده‌ی ال جی که در نمایشگاه بارسلون معرفی شدند عبارتند از نسخه‌های جدید ال جی کی 10 و کی 8 همراه با یک مدل جدیدتر به نام کی 10 پلاس. این نمونه‌های جدید مشابه نسل گذشته می‌باشند و تفاوت چندانی در ظاهر آنها مشاهده نمی‌شود.

LG در نظر دارد تا تمام مدل‌های خانواده K از یک طراحی ثابت و اصلی بهره ببرند. دلیل این کار نیز دادن یک هویت بصری به این سری از گوشی‌ها می‌باشد تا کاربران با دیدن ظاهر آنها، مدل گوشی را تشخیص دهند. البته وجود شیشه 2.5D و بدنه‌ی براق این گوشی ظاهری کلاسیک به آن می‌بخشد که رضایت بخش است.

حالا مدل 2018 K10 در رنگ مشکی نیز عرضه می‌شود. در ضمن قاب پشتی ال جی کی 10 از جنس فلز است که همانند نسل قبل با فرم U شکل فریم همراه می‌باشد. براق‌تر شدن گوشی یک مزیت است و جلوه‌ی خوبی به دستگاه می‌دهد اما از طرف دیگر اثر انگشتان شما روی قاب به وفور مشاهده می‌شود که شاید برای برخی آزار دهنده باشد. قسمت بالایی و پایینی گوشی بازطراحی شده‌ی K10 از جنس پلاستیک است. در این صورت دیگر نیازی به خطوط آنتن بر روی قاب پشتی نیست. رنگ و بافت لایه پلاستیکی به خوبی با لایه فلزی تطبیق دارد و این مسئله شامل تمام رنگ‌های این دستگاه می‌شود.

هر دو مدل ال جی کی 10 و کی 8 در رنگ‌های مشکی Aurora، طلایی Terra و آبی Moroccan وارد بازار خواهند شد. مدل کوچک‌تر یعنی K8 از یک الگوی نقطه‌ای بسیار جالب برخوردار است که باعث جایگیری بهتر گوشی در دست می‌شود. ناگفته نماند که این طراحی باعث سختی بیشتر کاربران هنگام تمیز کردن آن نیز خواهد شد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ال جی K10 و ال جی K8 2018 در بخش کنترل و سخت‌افزار دست خوش تغییر نشده‌اند. آنها مطابق گذشته دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون، یک اسپیکر در قسمت پشت، درگاه میکرو USB 2.0 و یک اسکنر اثر انگشت درست در زیر دوربین اصلی هستند. مشخصات فنی آنها نیز تغییرات زیادی نداشته است. برای نمونه حالا یک دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی جای لنز 13 مگاپیکسلی نسخه قبل را در مدل K8 2018 گرفته است.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی K10 2018 نیز می‌تواند تصاویری با افکت بوکه ثبت کند. این قابلیت در سال 2018 اشباع شده است که یک امتیاز برای K10 2018 به حساب می‌آید. نمایشگر این مدل همانند قبل، از نسبت 16:9 برخوردار بوده و تغییری پیدا نکرده است. مدل K8 مجهز به یک نمایشگر 5 اینچی می‌باشد و ال جی کی 10 نیز از یک نمایشگر 5.3 اینچی با وضوح HD بهره می‌برد. با وجود رقبای سر‌سختی مانند آلکاتل، کاربران انتظار داشتند تا ال جی در ساخت گوشی‌های میان‌رده جدیدش از نمایشگر‌های قد بلند استفاده کند. اما در کل باید بگوییم که محصولات ارزان قیمت جدید ال جی همچنان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و ارزش خرید بالایی دارند.

دوربین ال جی K10 2018 یک نمونه 13 مگاپیکسلی می‌باشد که کیفیت بسیار خوبی دارد. به گفته‌ی شرکت ال جی، این دوربین عملکردی مشابه دوربین پرچمدار ال جی یعنی G6 در عکاسی دارد. از قابلیت‌های دیگر هر دو دوربین قابلیت کاهش نویز در شرایط نوری کم به نام Low Light Noise Reduction است که کارایی دوربین را افزایش می‌دهد.

ال جی با آن‌که تغییرات چندانی در گوشی‌های میان‌رده جدیدش اعمال نکرده است اما به جرات می‌توان گفت دوربین‌های سری 2018 گوشی‌های جدید ال جی کاملا بهبود یافته می‌باشند. ال جی حتی برخی از قابلیت‌های اضافی را چاشنی این دوربین‌ها کرده است تا تجربه کاربری پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از قابلیت‌های جذاب این مدل Timer Helper می‌باشد. به لطف این قابلیت دستگاه از فلاش برای نشان دادن میزان ثانیه‌های باقی‌مانده جهت گرفتن یک عکس سلفی زمان‌دار استفاده می‌کند تا شما بدانید که چه وقت باید به دوربین لبخند بزنید.

قابلیت Timing برای عکاسی پرشی را در این دو گوشی آسوده کرده است. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید دوربین ال جی کی 10 و کی 8 (2018) Flash Jump Shot می‌باشد. این ویژگی یک الگوریتم عکاسی پیوسته را در اختیار شما می‌گذارد. برای مثال با فعال کردن آن دوربین هر 3 ثانیه یک بار و برای 20 دفعه عکس‌برداری می‌کند تا شما بتوانید بهترین را از میان آن‌ها تشخیص دهید و از آن استفاده کنید. حتی می‌توانید تصاویر گرفته شده را به حالت GIF تبدیل کنید و آنرا در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارید.

طبق بررسی‌ها و نتایج به دست آمده ال جی کی 10 و کی8 (2018) باید بگوییم ال جی اینبار سیاست‌های خود را تغییر داده و تصمیم گرفته است تا بیشتر تمرکز خود را روی بخش نرم‌افزاری و تجربه کاربری گوشی‌هایش قرار دهد تا از بازار کساد گوشی‌های هوشمندش نجات پیدا کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.