پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

با مقایسه سامسونگ s۲۱ ultra با s۲۲ ultra بهتر خرید کنید!

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵

با مقایسه سامسونگ s۲۱ ultra با s۲۲ ultra  بهتر خرید کنید!

با مقایسه سامسونگ s21 ultra با s22 ultra  بهتر خرید کنید!

رونمایی رسمی سامسونگ از محصول جدید خود با نام گلکسی s22 ultra موجب شده که بهانه‌ ای برای مقایسه این محصول با اسم s21 ultra داشته باشیم. با توجه به اینکه سامسونگ پرچمداران جدید خود را برای کاربران معرفی کرده است، بسیاری از خریداران محصولات این برند به ‌دنبال مقایسه جدیدترین گوشی های هوشمند ارائه شده توسط این برند، با محصولات نسل قبلی هستند.

یکی از پرچمدارانی که سامسونگ از آن رونمایی کرده است گلکسی اس ۲۲ اولترا نام دارد. با توجه به اینکه این محصول به عنوان قدرتمندترین مدل ارائه شده در سری گوشی‌های Galaxy S شناخته می شود، نگاه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. بسیاری از طرفداران سامسونگ به دنبال پاسخ این سوال هستند که گوشی گلکسی s22 ultra نسبت به نسل قبلی چه مزایا و برتری هایی دارد. ما در این مطلب به مشخصات کامل این محصول نگاه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانیم : پرفروش ترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۲
مقایسه ظاهری گلکسی s22 ultra با s21 ultra

در نخستین گام پس از ارائه یک گوشی هوشمند، کاربران به لحاظ نوع طراحی و شکل ظاهری، آن را بررسی می کنند. با توجه به اینکه مقایسه گوشی سامسونگ اس 22 اولترا با اس 21 اولترا مد نظر کاربران قرار گرفته است، با بررسی دقیق نوع طراحی این محصول، می توان شباهت های زیادی به نسل گذشته گلکسی ‌نوت مشاهده کنید. از لحاظ طراحی سامسونگ s22 ultra با یک لبه منحنی و با ظاهری مربع گونه به بازار عرضه شده است. در کنار این دستگاه می توانیم قلم S_pen را مشاهده کنیم.

در طراحی پنل پشتی، نوع قرار گیری ماژول دوربین در مقایسه با s21 ultra تفاوت هایی را به ما نشان می دهد. علاوه بر این گلکسی s21 ultra با لبه های دایره ای شکل عرضه شده که در مقایسه با s22 ultra بیشتر می توانیم این حالت را مشاهده کنیم. بدون شک قرار گرفتن قلم اس پن می تواند هرکاربری را برای خرید این نسخه وسوسه کند. هرچند که سامسونگ سعی کرده در محصول نسل قبلی خود از این قابلیت پشتیبانی کند، ولی نه در طراحی آن مکانی برای قلم در نظر گرفته بود، نه در جعبه این محصول خبری از S_Pen  وجود داشت.

هر دو محصول از بهترین متریال ساخته شده اند. با این حال سامسونگ برای تولید نسخه جدیدتر در مقایسه با s21 ultra از شیشه گوریلا گلس بهره برده ولی با قابلیت ضد آب و بهره مندی از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر به مانند محصول قبلی عمل کرده است.

هنگامی که گوشی را برگردانید برای مدل s21 ultra ماژول جداگانه دوربین را میتوانید در پنل پشتی مشاهده کنید. این ماژول که به صورت یکپارچه در فریم دور گوشی قرار دارد، نسبت به محصول جدیدتر کاملا متفاوت است. سامسونگ گلکسی s22 ultra با دوربین های جداگانه، آنها را بر روی قاب پشتی به صورت مستقیم نگه می دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S۲۲ Ultra
صفحه نمایش

از نظر صفحه نمایش، مقایسه گلکسی s22 ultra با s21 ultra نشان می دهد که سامسونگ هر دو محصول خود را از صفحه نمایش ۶.۸ اینچی بهره مند کرده است. حتی رزولوشن به کار رفته در آنها نیز با هم برابری می‌کند.

نوع صفحه نمایش به کار رفته بر روی این دو گوشی هوشمند Dynamic AMOLED 2X انتخاب شده است. با وجود اینکه نرخ نوسازی برای سامسونگ گلکسی s22 ultra و سامسونگ از s21 ultra مقدار۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده است، ولی با توجه به قرار گرفتن رفرش ریت بین یک تا ۱۲۰ هرتز می توان سامسونگ s22 ultra را گزینه ‌ای بهتر در نظر گرفت. این رشته بر اساس شرایطی می‌تواند تغییر کند. سامسونگ با قرار دادن این قابلیت به خوبی توانسته از مصرف باتری جلوگیری کند.

مقایسه سخت افزار گلکسی s22 ultra با s21 ultra

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا از جدیدترین تراشه های موجود در بازار بهره می برد. علاوه بر این سامسونگ این پرچمدار خود را در دو نسخه راهی بازار خواهد کرد. نسخه اولی که از تراشه اگزینوس 2200 استفاده می کند با نام نسخه جهانی، قدرت به مراتب بیشتری در مقایسه با تراشه به کار رفته در s21 ultra در اختیار کاربر قرار می دهد. محصول جدید طرح ارائه شده توسط سامسونگ به منظور جلوگیری از مصرف انرژی از معماری چهار نانومتری بهره برده است. در مقایسه پردازنده مرکزی گلکسی s22 ultra با s21 ultra متوجه می شویم که این تراشه می تواند قدرت بیشتری تا ۵ درصد نسبت به نسخه قبلی در اختیار کاربر قرار دهد. سامسونگ پردازنده گرافیکی جدید با همکاری AMD بر روی اس 22 اولترا قرار داده است. این پردازنده به خوبی توانسته نسبت به نسل قبلی عملکرد بهتری تا ۴۰ درصد برای کاربر به همراه داشته باشد. از لحاظ حافظه داخلی، کاربر می‌تواند s22 ultra را در مدل های مختلف و با ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت خریداری کند. یکی دیگر از مواردی که در سامسونگ s22 ultra به عنوان یک قابلیت فوق العاده مشاهده می شود، فروش این محصول با یک ترابایت حافظه است.

مقایسه دوربین گلکسی s22 ultra با s21 ultra

بدون تردید بخش زیادی از کاربران به محض رونمایی از گوشی های هوشمند، به بررسی دوربین آن می‌پردازند. بررسی و مقایسه دوربین گلکسی s22 ultra با s21 ultra نیز نکات مختلفی در اختیار کاربر قرار خواهد داد. به لحاظ سخت افزاری و مشخصات به کار رفته، تفاوت های زیادی بین سنسورهای این محصولات مشاهده نخواهیم کرد.

چهار سنسور قرار گرفته شده بر روی گوشی سامسونگ اس 22 اولترا، با ۱۰۸ مگاپیکسل به عنوان لنز اصلی در کنار لنز ۱۰ مگاپیکسلی به عنوان تله ‌فوتو با زوم اپتیکال ۱۰ برابری، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۱۰ مگاپیکسلی دیگر می‌توانند بالاترین کیفیت را در ثبت تصاویر بر روی این گوشی نمایش دهند. علاوه بر این سنسور سلفی 40 مگاپیکسلی این دستگاه را مجهز به یک دوربین قدرتمند کرده است. در سامسونگ s21 ultra نیز ماژول چهارگانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اولترا واید و دو سنسور ۱۰ مگاپیکسلی به عنوان سنسورهای تله فوتو و سنسور با زوم اپتیکال، تقریبا به مانند رقیب تازه وارد خود عمل خواهند کرد. این محصول نیز از یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی بر روی دوربین سلفی خود بهره می برد.

مقایسه باتری

سامسونگ گوشی گلکسی s22 ultra را به باتری فوق العاده قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است. این شرایط مشابه سامسونگ s21 ultra انتخاب شده و کاربر می‌تواند محصولی بی نظیر در اختیار داشته باشد. با این حال بررسی و مقایسه باتری سامسونگ s22 ultra و سامسونگ s21 ultra نشان می‌دهد که فناوری شارژ سریع ۲۵ وات در نسخه قدیمی تر به ۴۵ وات در محصول جدید ارائه شده توسط سامسونگ ارتقا داده شده است. این دو گوشی پرچمدار قابلیت استفاده از فناوری شارژ معکوس ۴.۵ وات را در اختیار کاربر قرار خواهند داد. علاوه بر این با استفاده از فناوری شارژ سریع وایرلس ۱۵ وات می توانید این دو گوشی هوشمند را شارژ کنید.

مقایسه قیمت گلکسی s22 ultra با s21 ultra

هنگامی که به دنبال خرید گوشی s22 ultra و خرید گوشی s21 ultra هستید، بدون تردید یکی از مهمترین فاکتورهایی که مورد بررسی قرار می گیرد، قیمت این محصولات است. بدون تردید با توجه به این که سامسونگ پرچمدار جدید خود را از پردازنده قدرتمند بهره مند کرده است، نسبت به نسخه قبلی نیز قیمت آن را افزایش داده است. از نظر قیمتی و ارزش خرید، با توجه به اینکه هنگام رونمایی از s22 ultra، این محصول نسبت به نسخه قبلی چند دلار گران‌تر بوده، کاربران منتظر یک گوشی هوشمند بی نظیر بودند.

نقاط قوت و ضعف گلکسی s22 ultra با s21 ultra

هنگامی که قصد خرید یک پرچمدار از برندهای مختلف را دارید، بدون شک حساسیت بسیار بالایی به خرج خواهید داد.

بررسی نقاط قوت و ضعف سامسونگ گلکسی s22 ultra با s21 ultra بیانگر محصولاتی بی نظیر از این برند هستند. یکی از نقاط قوت به کار رفته در s22 ultra نسبت به نسخه قبلی بهره گیری از قلم S_Pen به شمار می رود. علاوه بر این قرار گرفتن یک پردازنده فوق العاده بی نظیر و استفاده از سنسورهای با کیفیت برای ثبت تصاویر از جمله نقاط قوت سامسونگ s22 ultra می‌توانند بیان شوند. با وجود اینکه این محصولات تقریباً با ظاهری مشابه و سخت ‌افزاری یکسان در بازار عرضه شده اند ولی کاربرانی که قصد خرید یک گوشی بی‌نظیر را دارند و حساسیت بالایی به لحاظ پردازنده گرافیکی و مرکزی به خرج می دهند، انتخاب s22 ultra را در مقابل s21 ultra، گزینه ای کاربردی تر می دانند. قابلیت اجرای سخت ترین بازی ها به ساده ترین شکل و اجرای سریع انواع نرم‌افزارها از جمله نقاط قوت هر دو محصول عنوان می شوند.

از دیگر مواردی که به عنوان نقطه قوت گلکسی  s22 ultraدر مقایسه با s21 ultra می توانیم مشاهده کنیم، جلوگیری از داغ شدن گوشی است. سامسونگ با به کارگیری سخت افزار قدرتمند، مشکل داغ شدن گوشی s21 ultra را در نسخه جدید محصولات خود برطرف کرده است.

سوالات متداول

سخت افزار s22 ultra قدرتمندتر است یا s21 ultra؟

با وجود اینکه هر دو محصول تقریبا از سخت افزارهای یکسان استفاده می کنند، ولی تراشه قدرتمندتر و پردازنده بی نظیر s22 ultra موجب می شوند که از داغ شدن بی مورد این محصول به خوبی جلوگیری شود.

دوربین s22 ultra بهتر است یا s21 ultra؟

از نظر سنسورها و نوع چیدمان دوربین، هر دو محصول تقریبا عملکرد مشابهی خواهند داشت. با این وجود سامسونگ با استفاده از یک تراشه بهتر و به دلیل بهینه سازی های انجام داده بر روی s22 ultra، محصولی را روانه بازار کرده است که به خوبی ایرادات نسخه قبلی را برطرف کرده است.

از نظر باتری s22 ultra عملکرد بهتری دارد یا s21 ultra؟

با وجود قرار دادن باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، هر دو محصول از عملکرد یکسانی در این مورد برخوردار هستند. با این حال فناوری شارژ سریع در نسخه جدیدتر از 25 وات به 45 وات ارتقا پیدا کرده است.

پردازنده s22 ultra بهتر است یا s21 ultra؟

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 که بر روی s22 ultra قرار گرفته در مقایسه با s21 ultra، قدرت و کارآیی بیشتری دارد.

صفحه نمایش کدام یک با کیفیت تر است؛ اس 21 اولترا یا اس 22 اولترا؟

با وجود اینکه هر دو محصول از صفحه نمایش یکسانی بهره می برند، ولی در عمل، s22 ultra عملکرد بهتری دارد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.