پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

با عمر بالای باتری کامپیوترهای همیشه متصل شارژ روزانه را دیگر فراموش کنید

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

با عمر بالای باتری کامپیوترهای همیشه متصل شارژ روزانه را دیگر فراموش کنید

طی هفته های اخیر شرکت مایکروسافت و کوآلکام اعلام کرده اند که عمر باتری کامیپوترهای همیشه متصل به طرز عجیبی بالا است . اکنون اطلاعات بیشتری توسط مسئولان این چیپ ساز آمریکایی در مورد عمر باتری چنین کامپیوترهایی اعلام شده است.

ویندوز 10 روی پردازنده آرم، بزرگترین تحول سیستم عامل  ویندوز و دنیای کامپیوترهای شخصی به حساب می آید. عمر باتری بسیار بالا، پشتیبانی از اینترنت LTE و کوچک بودن دستکاه که موجب کوچک شدن اندازه نهایی دستکاه میشود از مهمترین ویژگی های کامپیوترهای است که مبتنی بر پردازنده آرم خواهند بود.

اخیرا Don McGuire  مدیر بازاریابی شرکت کوآلکام در مورد عمر باتری کامپیوترها همیشه متصل میگوید:
اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم عمر این باتری ها حتی از آن چیزی که ما برآورد کرده بودیم هم فراتر رفته است. ما پیش از این یک حداکثر زمانی را برای عمر باتری هایی که مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون بوده اند تعریف کرده ایم، این در حالی است که ما اکنون شاهد هستیم که این دستگاه عملکر بسیار بهتری حتی از سقف تعیین شده از خود نشان میدهد.


از سوی دیگر پیتر برنارد مدیر گروه برنامه ریزی شرکت مایکروسافت در همین زمینه اعلام کرده است :
این دستگاه ها باتری هایی دارند که واقعا عمر بالایی دارند. مردم رفته رفته به استفاده از این دستگاه های جدید روی خواهند آورد و به آنها عادت میکنند. باتری این دستگاه ها به قدری قوی است که حتی نیاز به شارژ روزانه ندارد.


چند روز پیش مدیر اجرایی شرکت کوالکام کریستین آمون با اعمال یک سری تنظیمات خاص در یک کامپیوتر مبتنی بر پردازنده آرم و بر بستر وای فای توانسته است به رکورد 29 ساعت استریم مستمر نتفلیکس دست پیدا کند. و نیز در طی یک آزمایش دیگر این جریان را برای اینترنت LTE  انجام داده است که منجز به ثبت رکورد بالای 20 ساعت شده است که بسیار خارق العاده است.

برای اینکه درک بهتری از رکورد ثبت شده توسط کامپیوترهای جدید داشته باشید اجازه دهید به شما بگویم که Surface Pro  تنها توانسته به استریم مستمر 10 ساعت ویدئو از نتفلیکس دست یابد واین موضوع برای Surface Book  جدید شرکت مایکروسافت 15 ساعت خواهد بود.

با توجه به آنچه گفته شد کاربران کامپیوتر های همواه متصل فقط نیاز دارند تا هر چند روز یک بار دستگاه خود را شارژ کنند. همچنین کامپیوتر های مبتنی بر پردازنده آرم بصورت پیش فرض با ویندوز 10S  عرضه خواهند شد. گه البته امکان ارتقاء آنها به ویندوز 10 Pro نیز وحود دارد. با توجه به اینکه این دستگاه با ویندوز 10 S و مصرف پایین برنامه های یونیورسال عرضه میشود، انتظار میرود تا عمر باتری بسیار بالایی را دارا باشد.

همه ساله شرکت های بزرگ فناوری در نمایشگاه CES حضور می یابند که شرکت کوالکام نیز در این نماشگاه شرکت داشت. مسئولان شرکت کوالکام در این نمایشگاه اذعان داشتند که پردازنده های تولیدی توسط این شرکت قادرند تا برنامه هایی که توسط پردازنده های 32 بیتی و همچنین 64 بیتی قابل اجر اهستند را اجرا کنند و علاوه برآن قادر خواهند بود تا هر برنامه ای که روی تراشه های اینتل اجرا می شود را نیز اجرا کنند.

مدیر ارشد شرکت کوالکام طی یک کنفرانس در این نمایشگاه اعلام کرد :
کامپیوتر های مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون 835 زودتر از بهار سال جاری میلادی (حدود دو ماه آینده) عرضه نخواهد شد و همچنین خاطرنشان کرد که کامپیوتر های مبتنی بر پردازنده های اسنپدراگون 845 نیز از راه خواهند رسید.


تاکنون شرکت هایی نظیر اچ پی ، لنوو و ایسوس از اولین کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون رونمایی کرده اند و طبق جدول زمانبندی این شرکت ها، انتظار می رود تا در ماه های مارس و آوریل شاهد عرضه عمومی این دستگاه ها باشیم. یکی از مهمترین قابلیت های کامپیوترهای شخصی جدید عمر بسیار بالای باتری آنها میباشد. پیش از این کاربران آزروی داشتن دستگاهی را داشتند که بدون نیاز به شارژ پیوسته باشد و می توان گفت این قابلیت تحقق رویای این کاربران می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.