پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

اپل قرار است چه محصولاتی را در کنفرانس توسعه دهندگان معرفی کند؟

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

اپل قرار است چه محصولاتی را در کنفرانس توسعه دهندگان معرفی کند؟

کنفرانس WWDC 2017 اپل روز ۵ ژوئن ۲۰۱۷ یعنی ۱۵ خرداد ۱۳۹۶برگزار خواهد شد.
در این کنفرانس طبق معمول از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS و macOS رونمایی می‌شود و گاهی برخی محصولات سخت‌افزاری نیز معرفی می‌شوند. اپل در چند سال اخیر سعی کرده است از افشا شدن محتوای کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش از برگزاری جلوگیری کند. حال مواردی را که طی اخبار و شایعات منتشر شده انتظار می رود در WWDC 2017  شاهد آن بود مورد بررسی قرار می گیرد.

iOS 11
اپل در کنفرانس WWDC 2017 از نسخه یازدهم سیستم‌عامل iOS رونمایی خواهد کرد. همانند قبل، نسخه جدید احتمالا با همه مدل‌های آیفون و آیپد چهار یا پنج سال گذشته سازگار خواهد بود.
از جمله تغییراتی که می‌توان در iOS 11 انتظار داشت، تغییرات در طراحی است. این تغییرات رابط کاربری برخی از اپلیکیشن‌ها را در بر می گیرد تا با طراحی جدید اپلیکیشن‌های اخبار و موسیقی سازگار شوند. به همین جهت باید انتظار فونت‌های بزرگ‌تر، متن‌های بولدتر و دکمه‌های دقیق تعریف‌شده داشته باشید.
نسخه جدید iOS قابلیت‌های سیری را نیز افزایش خواهد داد. این تغییرات به‌اندازه‌ای خواهد بود تا بتواند عقب‌ماندگی سیری از الکسای آمازون و گوگل اسیستنت را جبران کند. برخی اخبار حکایت از آن دارند که قادر خواهید بود برای تعامل با سیری از تایپ‌ کردن استفاده کنید و همچنین اپل ممکن است اسپیکر هوشمند سیری را معرفی کند.
از دیگر تغییراتی که احتمالا در نسخه جدید شاهد خواهیم بود، می‌توان به حالت تیره (Dark Mode) در iOS، تماس گروهی در Facetime با حداکثر ۵ نفر، داشتن چند اکانت در یک آیپد و سیستم پرداخت کاربر-به-کاربر (Peer-to-Peer) اپل پی اشاره کرد. مانند سال گذشته، اپل از درز جزییات این آپدیت به‌خوبی محافظت کرده است؛ پس باید انتظار تغییرات بیشتری داشت.

macOS 10.13
نسخه جدید macOS 10.13 تابستان امسال عرضه می‌شود. گرچه تابه‌حال اخبار زیادی در مورد این نسخه منتشر شده است، اما هیچ‌کدام از آن‌ها تغییرات کلی و چشمگیری نبوده است. انتظار می‌رود که سیری برای مک نیز بهبود یابد و همچنین چت گروهی FaceTime برای مک عرضه شود.

tvOS 11
قرار است در کنفرانس توسعه‌دهندگان، tvOS 11 با نسل سوم اپل تی‌وی رونمایی ‌شود. بهبودهای سیری را در اپل تی‌وی نیز شاهد خواهیم بود. بنا بر گزارش بازفید، آمازون پرایم ویدئو به اپل‌ تی‌وی اضافه می‌شود.
تغییرات دیگری نیز در tvOS 11 رخ خواهد داد؛ اما نباید انتظار تغییرات عمده ای داشت. چراکه اپل معمولا بیشترین تمرکز را بر مک و iOS دارد.

watchOS 4
در مورد نیز آپدیت‌های watchOS 4 نیز جزئی خواهند بود. به احتمال زیاد شاهد ویژگی‌های سلامتی بیشتری خواهیم بود؛ اما برخی شایعات حاکی از آن هستند که سخت‌افزار‌های جدیدی معرفی می‌شوند. انتظار می رود اپل در این کنفرانس از اپل واچ جدید و بندهای جدید رونمایی کند. نسخه جدید اپل واچ به سنسورهایی همچون تشخیص گلوکز مجهز خواهد بود.

آیپد پرو 10.5 اینچی
مهم‌ترین خبری رسمی که تابه‌حال در مورد کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل منتشر شده، مرتبط با معرفی آیپد پروی جدید است. آیپد پروی جدید ابعاد کنونی آیپد پرو ۹.۷ اینچی را دارد، با این تفاوت که دکمه هوم آن حذف شده است و اندازه نمایشگر نیز به ۱۰.۵ اینچ افزایش پیدا می‌کند. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که Touch ID کجای آیپد جدید خواهد بود؛ اما احتمالا در پشت دستگاه یا در نمایشگر تعبیه می‌شود.
علاوه بر تغییرات ظاهری، آیپد پروی جدید باریک‌تر و از چیپست سریعتری بهره می برد. بهبودها در نمایشگر و اسپیکر را نباید دور از انتظار داشت.

مک‌بوک پرو بازطراحی‌شده
انتظار تغییرات زیادی را  نباید در مک‌بوک پرو داشته باشیم. اپل به احتمال زیاد پردازنده را به کبی لیک اینتل ارتقاء خواهد داد. این امر باعث سرعت بیشتر و افزایش طول عمر باتری خواهد شد. چراکه در زمان معرفی مک‌‌بوک پرو ۲۰۱۶، بسیاری از کاربران به دلیل سرعت پایین و عمر باتری کم، اپل را مورد انتقاد قرار داده بودند.
اپل احتمالا قیمت مک‌بوک پرو را کاهش خواهد داد؛ قیمت مک‌بوک پرو با تاچ بار از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.