پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

اپل سه گوشی با طراحی مشابه آیفون X را در ۲۰۱۸ عرضه می کند

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

اپل سه گوشی با طراحی مشابه آیفون X را در ۲۰۱۸ عرضه می کند

با وجود گذشت تنها یک ماه از عرضه آیفون 10 یا همان آیفون ایکس، از هم اکنون شایعاتی در ارتباط با پرچم داران احتمالی اپل در سال آتی میلادی شنیده می شود. مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته KGI Securities، مدتی قبل پیش بینی و احتمالاتی در خصوص آیفون های 2018 مطرح کرده بود.
 


بنا بر ادعای موسسه Nomura، یک گوشی با پنل LCD و دو مدل دیگر با صفحه نمایش اولد عرضه خواهند شد. فناوری اولد به شفافیت رنگ ها و کاهش مصرف انرژی منجر می شود؛ اولین گوشی مجهز به این فناوری، آیفون 10 می باشد.

یکی از مدل هایی که سال آتی به بازار می آید، احتمالا با نمایشگر 5.8 اینچی و در اندازه ای مشابه آیفون 10 خواهد بود. مدل دیگر نیز با صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی عرضه خواهد شد. بعد از معرفی آیفون 6 تا به امروز، همواره اپل یک نسخه دیگر از پرچم دارانش را با مشخصات سخت افزاری نسبتا مشابه اما با نمایشگر بزرگتر، با پسوند «پلاس» معرفی کرده است.

در آیفون های جدیدی که به پنل نمایشگر اولد مجهز خواهند بود، دوربین TrueDepth مشابه با پرچم دار فعلی اپل در تشخیص چهره کاربران عمل خواهد کرد. مدل های جدید، طراحی مشابه آیفون 10 داشته و مطابق پیش بینی ها، علاوه بر دو مدل 64 و 256 گیگابایتی که امسال عرضه شده، احتمالا یک نسخه 512 گیگابایتی هم معرفی خواهد شد.

Nomura معتقد است آیفون های جدید که در نیمه دوم سال آینده معرفی می شوند، تغییرات چشم گیر سخت افزاری نداشته و صرفا فناوری های  جدید موجود در آیفون 10، هزینه های تولیدی و عملکرد دستگاه، بهینه تر خواهد شد. گفته شده آیفون 6.5 اینچی، قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت فیزیکی را خواهد داشت.

دوربین سلفی آیفون 10 با فناوری تشخیص سه بعدی عمق عرضه شده، اما دوربین اصلی گوشی این فناوری را ندارد؛ به همین علت شایعه اضافه شدن این قابلیت به دوربین عقب آیفون های 2018 از ابتدا مطرح شده بود اما تحلیل های جدید نشان می دهد که اپل در سال آینده هم به این فناوری دست پیدا نخواهد کرد. این فناوری جهت استفاده از برنامه های مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) ضروری است.

قیمت بالای آیفون 10، موجب شد تا عده ای از خرید آیفون های امسال صرف نظر کنند؛ به همین علت، به نظر می رسد کمپانی اپل سال آینده یک آیفون با مشخصات و طراحی مشابه آیفون 10 و البته با صفحه نمایش ارزانتر LCD با قیمتی مناسب در بخش «میان‏‌رده» عرضه کند. در حال حاضر برای خرید آیفون 10 باید 999 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 1149 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی هزینه کرد، در حالیکه محصول سال آینده اپل احتمالا با قیمتی بین 650 تا 900 دلار عرضه می شود.

پیش بینی شده که آیفون جدید فاقد دوربین دوگانه بوده و البته از سیستم تشخیص چهره استفاده می کند. این مدل که به صفحه نمایش LCD مجهز شده قابلیت Force Touch را نیز نخواهد داشت. شرکت اپل احتمالا تولید آیفون ارزان قیمت خود را به پگاترون و ویسترون واگذار خواهند کرد؛ تولید مدل های گران قیمت تر که با پنل اولد عرضه می شوند هم بر عهده ی هون های یا همان فاکسکان خواهد بود. در حال حاضر، هون های تنها تولید کننده آیفون 10 به شمار می آید.

کمپانی اپل لیست تغیرات گوشی های جدید خود را، اواخر سه ماهه اول یا اوایل سه ماه دوم منتشر میکند و به همین علت مشخصات آیفون های 2018 اپل، ممکن است تغییر پیدا کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.