پربازدیدترین مطالب

کسب و کار

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها 

همه ما به این نکته واقف هستیم که روز به روز به تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود. امروزه مشاهده می کنید که بسیاری از فروشگاه های سنتی که محصولات خود را به شکل فیزیکی در دسترس خریداران قرار می دادند با ایجاد وب سایت های فروشگاهی، سعی در عرضه محصولات خود با گستردگی محیطی بیشتر دارند. به طور کلی فروشگاه های اینترنتی مزایای بسیار بیشتری در مقایسه با فروشگاه های فیزیکی برای مدیران کسب و کار ها ایجاد می کنند. با توجه به اینکه مشتری در هر زمان و مکانی قابلیت دسترسی به محصولات و خدمات را دارد، به راحتی می‌توانند بررسی محصولات را انجام داده و از طریق گوشی های هوشمند، رایانه و تبلت ها، خرید خود را انجام دهند. در این زمینه، دیجیتال مارکتینگ دارای اصول و قواعد خاصی بوده که در رقابت سختی که ایجاد شده است باید بتوانید به خوبی گلیم خود را از آب بیرون بکشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با وجود اینکه یک تعریف واحد نمی‌توان از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال ارائه داد، ولی می توان بیان کرد که به یک مدل بازاریابی گفته می شود که در بستر دیجیتال، قابلیت اجرا را در اختیار مدیران کسب و کار می دهد.

در واقع نظریه ها و اصول بازاریابی سنتی به صورت کاملاً مدرن با استفاده از بستر اینترنت و ابزارهای آنلاین انجام می پذیرد. برای درک بهتر این موضوع میتوان مقایسه ‌ای بین بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال انجام داد.

بازاریابی سنتی

در بازاریابی سنتی شما باید یک مکان به عنوان فروشگاه یا دفتر کار خود اختصاص داده و خریداران نیاز به مراجعه به صورت حضوری برای خرید داشتند. احتمالاً برای رسیدن به موفقیت در این روش بازاریابی، شما باید بتوانید محصولات خود را به خوبی برجسته کرده و مشتریان وفاداری را جذب کنید.

برای انجام تبلیغات در بازاریابی سنتی از روش ‌هایی مانند رادیو و تلویزیون، تراکت، بیلبورد، اس ‌ام‌ اس مارکتینگ و تبلیغات تلفنی می توانید بهره ببرید. یکی از مشکلاتی که در بازاریابی سنتی وجود دارد، دامنه بسیار کمتر تبلیغات در مقایسه با بازاریابی دیجیتال خواهد بود. دامنه تبلیغاتی شما در بازاریابی سنتی نهایتاً یک منطقه و شهر می تواند باشد.

بازاریابی دیجیتال

در طرف مقابل و بازاریابی دیجیتال امروزه به خوبی توانسته نواقص موجود در بازاریابی سنتی را برطرف کند. به عنوان مثال شما هیچگونه مکان فیزیکی برای استفاده به عنوان مقر اصلی نیاز نخواهید داشت. علاوه بر این عدم حضور فیزیکی افراد برای بررسی و خرید محصولات از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال شناخته می شود. در واقع شما می توانید با ارائه متن، ویدیو، عکس و هر اطلاعات دیگری در فضای وب، مخاطبان خود را مجاب کنید که از محصولات شما استفاده کنند.

برای انجام تبلیغات نیز موارد متعددی در مقایسه با بازاریابی سنتی پیش روی شما قرار دارد. به عنوان مثال، رشد استفاده از شبکه ‌های اجتماعی این امکان را فراهم کرده که محصولات خود را در این بستر به طیف گسترده‌ای از مخاطبان معرفی کنید. علاوه بر این ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی در بازاریابی دیجیتال کمک حال شما می شوند.

از دیگر مواردی که در بازاریابی دیجیتال می توانید مشاهده کنید، دامنه تبلیغات گسترده آن به صورت جهانی خواهد بود. تفاوتی ندارد شما در کدام شهر مشغول به ارائه محصولات هستید، در هر حال می توانید به افراد در نقاط مختلف جهان خدمات خود را معرفی کنید.

مزایای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

از جمله مواردی که می ‌توان به عنوان مزایا و برتری های بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی اشاره کرد، دسترسی دائم مخاطبان به خدمات خواهد بود. کاربر قادر است به صورت ۲۴ ساعته محصولات مورد نیاز را بررسی کند. این شرایط برای مدیران وب سایت نیز قابل استفاده بوده و شما به صورت شبانه ‌روزی می توانید مشغول به بازاریابی اینترنتی باشید. پاسخگویی به مشتریان در سریع ترین زمان و همچنین کاهش هزینه های بازاریابی اینترنتی از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ شناخته می شوند. یکی از مواردی که در دیجیتال مارکتینگ می ‌توان از آن به عنوان مزایای بزرگ نام برد، جذب مشتریان وفادار به شمار می ‌رود. مشتری با خرید محصولات شما چنانچه بتواند اطمینان حاصل کند که یک فروشگاه معتبر هستید، رابطه ‌ای مداوم تر و عمیق تر با شما برقرار می کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ برای تمام کسب و کارها مناسب است؟

در حالت کلی تمام فروشگاه ها، شرکت ها، کارخانجات و کسب و کارها می توانند روی به استفاده از دیجیتال مارکتینگ بیاورند. فارغ از این که شما مشغول به فروش چه محصول یا خدماتی هستید، می توانید از وجود بازاریابی دیجیتال استفاده نمایید. توجه داشته باشید که شاخه های دیجیتال مارکتینگ برای هر حرفه ای می تواند متفاوت باشد.

با توجه به اینکه استراتژی های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، سعی کنید متناسب با بودجه خود و زمینه ای که قصد فعالیت دارید، بازاریابی را انجام دهید.

شاخه های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

همانگونه که عنوان کردیم، دیجیتال مارکتینگ حوزه شکل گسترده ‌تری به خود گرفته است. به عنوان مثال اجزای دیجیتال مارکتینگ با تنوع بسیار بالا به فعالان در این حوزه کمک می‌کنند تا به کسب سود مناسب برسند. بهینه سازی موتورهای جستجوگر و بازاریابی محتوا از جمله موارد و شاخه های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند. از دیگر مواردی که در دیجیتال مارکتینگ باید در نظر داشته باشید، فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی و همچنین استفاده از تبلیغات کلیکی به شمار می ‌رود. بازاریابی اشتراکی و همچنین استفاده از نرم‌افزارهای بازاریابی به عنوان سایر شاخه های دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار خواهند گرفت. موارد متعدد دیگری نیز کمک می‌ کنند تا فعالیت خود را در این بستر گسترش دهید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به لطف طراحی منحصر به فردی که دارند مکانی ایده ‌ال برای معرفی و تبلیغ محصولات شناخته می شود. امروزه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لینکدین در کنار برخی دیگر از شبکه ‌ها مانند اسنپ چت و تلگرام این قابلیت را به مدیران کسب و کار را می دهد که محصولات خود را در دسترس سایر مخاطبان قرار دهند. سعی کنید فعالیت خود را در این بستر گسترش داده و به خوبی از مزایای دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی بهره مند شوید.

ترغیب مشتری به خرید از سایت

بدون تردید افزایش بازدید از وب سایت شما می تواند منجر به جذب مشتریان وفادار شود. برای اینکه کاربران را مجاب به خرید محصولات خود کنید، می توانید موارد مختلفی را در اختیار آن ها قرار دهید. به عنوان مثال، گارانتی محصول و ارائه تخفیف به مناسبت های مختلف از جمله راهکارها برای جذب مشتری محسوب می شوند. در کنار این موارد، ارسال رایگان کالا و مواردی از این قبیل می توانند به شما در جذب مشتری کمک فراوان کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.