پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آنچه از آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس می توان انتظار داشت: ارتقاهای عمده در راه است

یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۱

آنچه از آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس می توان انتظار داشت: ارتقاهای عمده در راه است

در 12 سپتامبر، شرکت اپل گوشی آیفون های جدید خود را در رویداد Wanderlust معرفی خواهد کرد. انتظار می رود آنها چهار مدل را عرضه کنند: آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرو مکس (که ممکن است آیفون 15 اولترا نیز نامیده شود). مطمئنا در این رویداد هم نسخه‌ های Pro و هم نسخه‌ های معمولی به‌ روزرسانی‌ های جالبی دریافت می‌ کنند. این می تواند بسیاری از مردم را به فکر ارتقاء بیاندازد.

طراحی و نمایش 

از نظر طراحی، پیشرفت های قابل توجهی وجود دارد. وقتی صحبت از قسمت پشتی گوشی‌ها به میان می‌ آید، انتظار می‌ رود که هر دو آیفون 15 و 15 پلاس از طراحی مشابه مدل‌ های آیفون 14 بهره ببرند که دارای دوربین دوگانه است. با این حال، شایعه‌ ای وجود دارد که پشت آن دارای شیشه مات خواهد بود. به طور معمول، این روکش شیشه‌ ای مات برای مدل‌ های Pro در نظر گرفته شده است، در حالی که مدل‌ های معمولی روکشی براق داشتند. گفته می شود فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است که دوام را ارائه می دهد و دکمه جابجایی بی صدا در سمت چپ وجود دارد.

با نگاهی به جلوی گوشی‌ ها، پیش‌بینی می‌ شود که اندازه و رزولوشن نمایشگر همانند مدل‌ های سال گذشته باقی بماند. این بدان معناست که آیفون 15 احتمالاً دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح 2532 × 1170 پیکسل است. از سوی دیگر، آیفون 15 پلاس ممکن است دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2778 در 1284 پیکسل باشد. شایان ذکر است که انتظار می رود هیچ یک از آنها ویژگی ProMotion را نداشته باشند که نرخ تازه سازی 120 هرتز را ارائه می دهد. در عوض، آنها قرار است دارای پنل های 60 هرتزی باشند. در یک یادداشت متفاوت، شایعه شده است که اپل ویژگی Dynamic Island را در این دستگاه ها معرفی می کند.

برای کسانی که ممکن است آشنا نباشند، "جزیره پویا" اپل یک رویکرد جدید به طراحی "ناچ" است که با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس معرفی شد. به جای فضای معمولی سیاه شده در بالای صفحه، جزیره دینامیک دارای یک بریدگی قرصی است که توانایی تغییر شکل و اندازه آن را دارد.

این یک عنصر تعاملی است که می تواند اطلاعات مختلفی مانند تماس های دریافتی، هشدارها، اعلان ها، احراز هویت Face ID، ناوبری گام به گام، کنترل های پخش موسیقی و موارد دیگر را نمایش دهد. نکته جالب این است که می‌ توانید برای دسترسی به عملکردهای مختلف یا راه‌ اندازی برنامه‌ ها، روی این قسمت ضربه بزنید یا برای مدت طولانی فشار دهید، که اساساً به‌ عنوان میانبر چندوظیفه ای عمل می‌ کند. با وجود تطبیق پذیری، Dynamic Island همچنان دوربین جلوی TrueDepth آیفون و سنسورهای مسئول Face ID را پنهان می کند.

کارایی

انتظار می رود آیفون 15 و 15 پلاس حداقل به اندازه مدل های پرو سال گذشته قدرتمند باشند زیرا گفته می شود چیپست اپل A16 Bionic را در خود جای داده اند. با توجه به اظهارات خود اپل، تراشه A16 Bionic دارای 7٪ CPU سریعتر از A15 Bionic در آیفون 14 است. سرعت کلاک پایه آن 3.46 گیگاهرتز در مقایسه با 3.23 گیگاهرتز در A15 است. برای اینکه تصور بهتری از میزان پیشرفتی که می توانید داشته باشید، امتیاز AnTuTu V9 A15 805,699 امتیاز است، در حالی که A16 معمولاً حدود 947,554 امتیاز است.

با این اوصاف، مدل‌ های 15 و 15 پلاس آینده احتمالاً 6 گیگابایت رم را به عنوان نقطه شروع حفظ خواهند کرد و با 128 گیگابایت حافظه شروع می‌شوند. یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه در قالب ظرفیت باتری است. بر اساس این گزارش، انتظار می‌ رود آیفون 15 از باتری 3877 میلی آمپر ساعتی تغذیه کند، در حالی که 15 پلاس قرار است باتری 4912 میلی آمپر ساعتی دریافت کند. این نشان دهنده افزایش 18 درصدی اندازه باتری برای آیفون 15 و افزایش 13.6 درصدی برای 15 پلاس در مقایسه با مدل های قبلی است.

همانطور که می دانیم، اپل در سال جاری در حال انتقال خود به پورت شارژ USB-C برای کل سری آیفون است. شایعات حاکی از آن است که این برند یک کابل بافته شده با رنگ USB-C به USB-C را در جعبه عرضه خواهد کرد. اگر یک شارژر قدیمی درگاه USB-A 5 واتی دارید، امسال باید یک شارژر جدید بخرید.

دوربین

ارتقای بزرگ دیگری در بخش دوربین در راه است. طبق گزارش‌ ها، مدل‌ های پایه آیفون 15 و آیفون 15 پلاس انتظار می‌ رود دارای سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی انحصاری اپل سونی با دیافراگم ƒ/1.6 برای دوربین اصلی باشند که ارتقای قابل توجهی نسبت به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است. آیفون 14. افزایش مگاپیکسل به تصاویری با وضوح بالاتر با جزئیات بهبود یافته اجازه می دهد. همچنین یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم ƒ/2.4 روی آن وجود خواهد داشت. انتظار می رود دوربین جلوی داخل جزیره دینامیک دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/1.9 و فوکوس خودکار باشد.

گزینه های قیمت و رنگ

برخلاف مدل های پرو، انتظار می رود آیفون 15 و 15 پلاس با برچسب های قیمتی مشابه عرضه شوند. این بدان معناست که آیفون 15 از 799 دلار شروع می شود، در حالی که مدل 15 پلاس از 899 دلار شروع می شود. در مورد گزینه‌ های رنگی، خبرها نشان می‌ دهند که می‌ توان انتظار داشت این دستگاه‌ ها در رنگ‌ های فیروزه‌ای، آبی روشن، مشکی، ستاره‌ای، زرد و صورتی مرجانی در هنگام عرضه در دسترس باشند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.