پربازدیدترین مطالب

آموزش

آیا معامله طلا در فارکس درست است؟ بهترین استراتژی برای ورود چیست؟

شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸

آیا معامله طلا در فارکس درست است؟ بهترین استراتژی برای ورود چیست؟

آیا معامله طلا در فارکس درست است؟ بهترین استراتژی برای ورود چیست؟

معامله طلا یکی از پرسودترین معاملات برای تریدرهای فعال در بازار فارکس است. هنگامیکه این فلز ارزشمند را با خدمات یک بروکر ترکیب کرده و از ابزارهایی همانند لوریج استفاده شود، معاملات می‌توانند تا چندین برابر سایر دارایی‌ها (جفت ارزها و ...) سودآور شوند. اما نباید بی گدار به آب زد و حتما باید پیش از ورود به این بازار، اطلاعات کافی را در اختیار داشت. در این مقاله که به همت متخصصان وبسایت تجارت فارکس تدوین شده، ابتدا در خصوص مزایای معامله طلا در فارکس صحبت کرده و سپس در خصوص استراتژی‌های معاملاتی چند نکته را بیان می‌کنیم و در نهایت نیز بروکرهای معتبر برای خرید و فروش طلا را معرفی خواهیم کرد.

مطالب خواندنی و جذاب : سرمایه گذاری در بازار بورس یا فارکس 

چرا تریدرها به معامله طلا در فارکس علاقه دارند؟

تریدرهایی که به دنبال معاملات متعدد و کوتاه مدت هستند، عموما به طلا علاقه مند هستند. این افراد با استراتژی‌های معاملاتی روزانه یا حتی 4 ساعته‌ی خود، در طول روز چندین معامله انجام داده تا در مدت زمان 24 ساعت، سود قابل توجهی را کسب کنند. پیش از اینکه هر نکته‌ی دیگری را بگوییم، ابتدا به تصویر زیر نگاه کنید. در تصویر زیر، نمودار تغییر قیمت فلز طلا (سمت چپ) و جفت ارز یورو/دلار نمایش داده شده است. بدون هرگونه جهت گیری و یا تلاش برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، فقط و فقط به تصویر زیر دقت کنید:

                                  

 تایم فریم استفاده شده در نمودارهای فوق، یک روزه بوده و این بدان معنا است که هر کندل معادل 24 ساعت است. طلا در روز آخر و در کمتر از 24 ساعت، معادل 290 پیپ تغییر قیمت داشته و این در حالی است که یکی از کندل‌های نسبتا بزرگ در جفت ارز یورو/دلار، تنها 90 پیپ تغییر کرده است. اگر با مفاهیم تخصصی کندل، پیپ و تایم فریم آشنا نیستید، با جستجوی "تجارت فارکس" در گوگل، مقالات آموزشی این وبسایت را مطالعه کنید.

بنابراین، بازار طلا و معامله طلا در فارکس می‌تواند بستر بهتری برای کسب سود برای تریدرها را فراهم کرده و به همین جهت است که تریدرهای حرفه‌ای، به این دارایی علاقه خاصی دارند. هشدار: بدون دانش وارد هیچگونه معامله ای نشوید!

 

مزیت های انحصاری معامله طلا

معامله طلا در فارکس چندین ویژگی دارد که دو ویژگی آن بسیار مهم است. اول اینکه قیمت آن بسیار تحریک پذیر و اثرپذیر است. این یعنی هر خبر اقتصادی مهم، به سادگی قیمت آن را تغییر می‌دهد. اگر توییت‌های خبری مهم را دنبال کنید، به سادگی می‌توان از ترند جدید استفاده کرد و معامله‌ای نسبتا سودآور را انجام داد. برای مثال عینی، نمودار یک سال گذشته‌ی قیمت طلا را بررسی کنید و ریزش‌ها و صعودهای آن را با توییت های رییس جمهور سابق آمریکا (پرزیدنت ترامپ) بسنجید. به سادگی متوجه می‌شوید که پس از هر توییت ترامپ، قیمت به شدت تغییر می‌کرد و بازار را آماده‌ی کسب سودهای نسبتا کلان توسط تریدرهای حرفه‌ای می‌کرد.

ویژگی دوم این داراریی ارزشمند این است که بازار کاملا پیرو روند مشخص است. بنابراین نقاط برگشتی فقط و فقط برای پایان معاملات طلا مفید هستند. این‌ها نکاتی هستند که با سال‌ها تجربه توسط تجارت فارکس در اختیار شما گذاشته شده‌اند. تریدرهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که چگونه باید از این دو ویژگی طلایی طلا استفاده کرد. ویژگی سوم هم به عنوان هدیه از طرف آترا مگ به شما گفته می‌شود: یک رابطه‌ی معکوس بین قیمت طلا و دلار وجود دارد و بنابراین، همواره باید پیش از انجام معامله طلا در فارکس به شاخص دلار آمریکا توجه داشت. برای مطالعه‌ی سایر مزیت‌های معامله طلا در فارکس این مقاله را مطالعه کنید. 

استراتژی معامله طلا

اول از همه باید بگوییم که هیچ استراتژی‌ای نمی‌ تواند به صورت مطلق به عنوان بهترین استراتژی معرف شود. چرا که انسان‌ها با یکدیگر تفاوت داشته، صبر و حوصله‌ی آنها متفاوت است، میزان ریسک پذیری در افراد فرق داشته و نهایتا سود مناسب از دید هر فرد با دیگری تفاوت دارد. بنابراین، به دنبال بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس نباشید و بهتر است تا با معامله‌ی هر دارایی در نسخه‌ی دمو، استراتژای اختصاصی خودتان را توسعه دهید.

حال اجازه دهید یکی از استراتژی‌های رایج و پرکاربرد در معاملات طلا را به شما بگوییم. طلا دارایی است که زمان بالا رفتن ریسک سایر دارایی‌ها، مقصد امنی برای سرمایه‌ی سرمایه گذاران است. هر چه باشد، سال‌هاست که طلا پرطرفدارترین فلز گران بها روی زمین است، پس ارزش آن ریسک بسیار کمی دارد. وقتی این را بدانید، متوجه می‌شوید که هنگام ریزش بازار سهام بین المللی، سرمایه به سمت طلا رفته و قیمت آن افزایش می‌یابد. پس یکی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی این فلز گران بها، توجه به ارزش سهام و خصوصا شاخص سهام آمریکا است.

یکی از المان‌های دیگری که باید در استراتژی معامله طلا در نظر گرفت، نرخ بهره‌های بانکی آمریکا است (اثرپذیری بسیار بالای طلا!). هر زمان که نرخ بهره کاهش یابد، تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته و نتیجتا قیمت هر اونس طلا افزایش می‌یابد. بنابراین، به طور خلاصه می‌توان گفت که نوسانات در بازار طلا بسیار شدید هستند، اما با بررسی اخبار و تحولات اقتصادی دنیا، تحلیل روند آتی قیمت نسبتا ساده خواهد بود. نکته‌ی طلایی آخر هم اینکه، این بازار، مناسب تریدهایی بر مبنای تحلیل فاندامنتال بوده و تحلیل تکنیکال، کاربرد کمتری در این بازار دارد.

حال آماده شده‌اید تا استراتژی معاملاتی خود برای معامله طلا در فارکس را تدوین کنید. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، میتوانید مقاله بهترین استراتژی طلا در فارکس را مطالعه کنید.

مزیت فارکس در سرمایه گذاری

شاید به این فکر کنید که اگر معامله طلا سودآور است، پس می‌توان با خرید و فروش طلا به همین سود رسید و نیازی به معامله در فارکس نباشد. اما این چنین نیست. قیمت طلا در ایران کاملا کنترل شده است (بخاطر کنترل قیمت دلار) و نتیجتا نوسانات آن بسیار محدود است. قیمت طلا در ایران اندکی بیشتر از تورم رشد کرده و در کل می‌توان آن را روشی برای حفظ سرمایه دانست و نه کسب درآمد از نوسانات قیمت. خرید و فروش طلا در بازار، به همراه کارمزدهای نسبتا بالا بوده که فقط با دید بلند مدت بیشتر از یکساله، این کار را منطقی می‌کند.

در فارکس، میزان کارمزد بسیار ناچیز بوده و بدون مراجعه حضوری و تنها با چند کلیک می‌توانید بر روی طلا، معامله کنید. هیچ چیز فیزیکی وجود نداشته که نگران به سرقت رفتن آن باشید. علاوه بر آن، مفهومی به نام اهرم یا لوریج در بازار فارکس وجود داشته که می‌تواند سود معاملات را چندین برابر کند (البته ممکن است ضرر را نیز چندین برابر کند، پس بدون دانش معامله نکنید). تمامی معاملت (خرید و فروش) کاملا آنی بوده و به همین جهت بدون فوت وقت و در کسری از ثانیه می‌توانید معامله را به سر انجام برسانید. این امر، خصوصا هنگام ریزش قیمت (مثلا به خاطر یک توییت) مهم است.

مطالب خواندنی و مفید : درآمد دلاری در بازار فارکس

بهترین بروکر طلا

بروکر یا همان کارگزاری، مجموعه ای است که امکان خرید و فروش دارایی در فارکس را برای سرمایه گذاران امکان پذیر میکند. هنگامیکه قصد ورود به فارکس را دارید، اولین گام انتخاب بروکر بوده و این انتخاب تا لحظه‌ی آخر همراه با شماست. بنابراین، پیش از انتخاب بروکر به نکات زیر دقت کنید:

میزان اسپرد طلا
میزان کمیسیون طلا
میزان لوریج طلا (عموما کمتر از اهرم سایر معاملات است)
معتبر و دارای رگوله

هر بروکری که انتخاب میکنید، حتما دقت داشته باشید که پارامترهای فوق را با شفافیت کامل بیان کرده باشد و در مقایسه با سایر بروکرهای طلا خدمات بهتری ارائه کرده باشد. با بررسی‌های انجام شده توسط تیم متخصص تجارت فارکس، بروکر آلپاری یکی از بهترین بروکرها برای معامله طلا است. اما باز هم توصیه میشود که مطابق با استراتژی خود، خدمات بروکرها را بررسی کنید و بهترین بروکر طلا را خودتان انتخاب کنید.

                                           

بروکر آلپاری با شش حساب معاملاتی و سابقه‌ای بیش از دو دهه در بازارهای مالی، یکی از معتبرترین بروکرهای فعال در ایران و جهان است. جالب است بدانید که بیشترین تعداد مشتری در میان بروکرهای جهانی، متعلق به همین آلپاری است و تا کنون بیش از 2 میلیون تریدر از خدمات این بروکر استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید : معتبرترین بروکرهای فارکس

 

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

1 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.