پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با چند قابلیت جذاب گوشی آیفون ۹ قبل از معرفی

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با چند قابلیت جذاب گوشی آیفون ۹ قبل از معرفی

قرار است آیفون 9 اپل در جریان معرفی دو محصول دیگر این شرکت به نمایش درآید. به گفته مسئولان ساخت این آیفون شگفت‌انگیز، قرار است آیفون 9 کاربران زیادی را به دنیای آی‌او‌اس اپل بکشاند. در ادامه این مطلب به قابلیت‌های احتمالی این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

اپل قصد دارد در سال جاری 3 گوشی هوشمند جدید معرفی کند. در این میان دو گوشی پرچمدار هستند که یکی از این دو آیفون 9 است که جایگزین آیفون 8 و 8 پلاس به‌حساب می‌آید. از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این آیفون جدید قیمت پایین آن است، با این حال قرار نیست شاهد غروب قابلیت‌های جذاب اپل در این مدل باشیم.

آیفون 9 اپل از قابلیت‌های مشابه در آیفون ایکس همانند پنل شیشه‌ای به منظور شارژ بی‌سیم و قابلیت فیس‌آیدی و طراحی بدون حاشیه و ناچ استایل بهره می‌برد. آیفون 9 اپل قرار است با یک نمایشگر 6.1 اینچی ال‌سی‌دی تجهیز شود. به‌علاوه این گوشی قرار است مانند دو گوشی جدید دیگر مجهز به دوربین سلفی TrueDepthجهت بهره‌ مندی از فیس‌آیدی شود. در ادامه به مشخصات احتمالی دیگر این گوشی هوشمند اشاره خواهیم کرد و با قابلیت‌های جدید این گوشی شگفت‌انگیز آشنا خواهیم شد.

طراحی بدون حاشیه
3 گوشی سال گذشته اپل عبارتند از آیفون 8 ، 8 پلاس و آیفون ایکس. در این میان آیفون 8 و 8 پلاس از طراحی با حاشیه زیاد قدیمی ‌برخوردار بودند و تنها آیفون ایکس بود که با طراحی مدرن و بریدگی نمایشگر(ناچ) معرفی شد. حالا قرار است پرچمداران سال جاری اپل از طراحی آیفون ایکس تبعیّت کنند و با نمایشگر‌های ناچ استایل و نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 و حاشیه‌های کم به بازار عرضه شوند. جالب است این شرایط حتی برای مدل اقتصادی جدید اپل نیز صادق است.

البته چندی پیش شاهد یک ویدیو ساختگی بودیم که آیفون 9 را با جزئیات کلی به نمایش گذاشته بود. در این نسخه خبری از طراحی مدرن و حاشیه‌های کاهش یافته نبود و مدل ارائه شده بیشتر به آیفون 8 شبیه بود تا آیفون ایکس. البته استناد به یک ویدیو ساختگی کار درستی نیست و احتمال می‌رود سازنده فیلم نتوانسته باشد در طراحی خود حاشیه‌های کم را لحاظ کند. به هر حال نمی‌توان به این زودی‌ها در مورد طراحی آیفون 9 قضاوت کرد.

البته ناگفته نماند که حتی افزایش حاشیه هم در گوشی آیفون 9 کاملا قابل‌قبول است. چراکه این گوشی هوشمند قرار است برای کاربران ارزان تمام شود و به اصطلاح یک نمونه اقتصادی به‌شمار می‌رود. به همین دلیل هرگونه شباهت این مدل به پرچمداران محبوب و گران قیمت همچون آیفون ایکس قیمت آن را بالا می‌برد. به‌علاوه در مقایسه با آیفون ایکس اس و ایکس اس پلاس، قانع کننده است که آیفون9 اقتصادیِ اپل از امتیازات آنها بی‌بهره باشد.

از دیگر تغییرات محسوس آیفون 9 می‌توان به پنل LCD آن اشاره کرد. این موضوع در حالی است که آیفون ایکس اس و ایکس اس پلاس همانند آیفون ایکس از پنل OLED برخوردار خواهند بود.

ال‌جی طی رونمایی از G7 ثابت کرد که علی رقم استفاده از پنل LCD همچنان می‌توان یک گوشی هوشمند با حاشیه‌های کم ارائه کرد. پس باید ببینیم آیا اپل موفق می‌شود طراحی بدون حاشیه را روی پنل LCD آیفون 9 پیاده کند یا خیر!

نمایشگر با روشنایی بسیار بالا
پنل‌های LCD لزوما از OLED‌ها ضعیف‌‌تر نیستند. بر اساس برخی شایعات اپل قرار است از تکنولوژی صفحه نمایش Full Active شرکت JDI در ساخت نمایشگر آیفون 9 استفاده کند. این یک خبر خوب است و نوید بخش آن است که اپل خواهد توانست حاشیه‌های نمایشگر را تا حدی خم کند تا طراحی آن به طراحی بدون حاشیه نزدیک شود. از مزیت‌های دیگر پنل LCD کاهش مدار‌های به‌کار رفته است که امکان کاهش اندازه پنل پایین نمایشگر را به سازندگان خواهد داد. پس باید هر چه بیشتر منتظر یک آیفون 9 با طراحی مدرن و بدون حاشیه باشیم.

از دیگر امتیازات منحصر‌به‌فرد که در محصولات جدید ال‌جی نیز دیده می‌شود +MLCD است. به لطف این ویژگی شاهد یک پیکسل اضافه سفید در نقاط رنگی آبی ، قرمز و سبز هستیم. به لطف این پیکسل اضافی، نور سفید به صورت مستقیم تابیده می‌شود. به عبارت ساده نمایشگر قادر به افزایش میزان روشنایی صفحه خواهد بود. به‌علاوه با این تکنولوژی مصرف انرژی نسبت به مدل‌های معمولی با توجه به افزایش روشنایی صفحه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای درک قدرت این قابلیت یک مقایسه انجام خواهیم داد. در حال حاضر حداکثر میزان روشنایی بهترین و روشن‌ترین نمایشگر موجود که محتویات را زیر نور مستقیم خورشید به خوبی نشان می‌دهد حدود 500 تا 600 نیتس می‌باشد، این در حالی است که ال جی G7 به لطف +MLCD به میزان روشنایی هزار نیتس دست یافته است. پس می‌توان یکی از بهترین ویژگی‌های آیفون 9 را روشنایی 800 تا 900 نیتسی آن دانست.

از طرف دیگر خبر‌هایی مبنی بر عدم پشتیبانی آیفون 9 از قابلیت 3D به گوش می‌رسد. حتی تحلیلگر شرکت KGI Securities، آقای مینگ‌-چی کو احتمال می‌دهد که اپل از یک صفحه‌نمایش دارای یک لایه سنسور فیلم نازک در ساخت آیفون 9 استفاده کند، کار این لایه اضافی شبیه‌سازی شرایط 3D است. البته افزودن این لایه با بالا رفتن قیمت نهایی گوشی هوشمند رابطه مستقیم خواهد داشت.

فناوری تشخیص چهره فیس آیدی
شاید بیشتر کاربران آیفون ایکس جذاب‌‌ترین و منحصر‌به‌فرد‌‌ترین قابلیت آیفون ایکس را فیس آیدی به شمار ببرند. این قابلیت جدیدترین و تکنولوژیک‌‌ترین فناوری آیفون ایکس به‌شمار می‌رفت که جای تاچ‌آیدی را به راحتی پر کرد. به لطف دوربین‌های قدرتمند و سنسور‌های قرارگرفته در قسمت ناچ آیفون 10 ، امکان یک اسکن سه بعدی از چهره کاربر وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که عملکرد فیس آیدی بدون خطا و دقیق است. به ادعای اپل احتمال خطای سنسور‌های به کار رفته در آیفون ایکس در احراز هویت کاربران یک در یک میلیون است.

حالا طبق اخبار منتشر شده مبنی بر قرارگیری دوربین TrueDepth در روند ساخت آیفون 9 ، کاربران متوجه شدند که آیفون 9 اقتصادی هم قرار است از قابلیت فیس آیدی میزبانی کند. البته در ابتدا کاربران به اشتباه قابلیت این دوربین سلفی بخصوص را به ویژگی انیموجی به عنوان اموجی‌های سه بعدی خاص اپل مرتبط می‌کردند تا آن هنگام که آیفون 8 و 8 پلاس نیز از قابلیت انیموجی بدون بهره مندی از دوربین TrueDepth برخوردار شدند. به هر حال هر دو امتیاز جدید آیفون ایکس یعنی فیس‌آیدی و انیموجی در آیفون 9 هم وجود خواهد داشت.

رنگ های متنوع
سال 2016 ، سالی رنگارنگ برای محصولات اپل بود. آیفون 7 و 7 پلاس در همین سال با بیشترین تنوع رنگ در تاریخ اپل عرضه شدند. البته از تعداد این رنگ‌ها در محصولات سال 2017 یعنی آیفون 8 و 8 پلاس و آیفون ایکس کاسته شد. البته به گفته یکی از معتبر‌‌ترین فاش‌کنندگان توییتری در زمینه گوشی‌های هوشمند به نام OnLeaks، اپل در حال انجام تست‌های آزمایشی برای تولید رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، قرمز، آبی، زرد، نارنجی و حتی صورتی است. البته بدون شک تعدادی از رنگ‌های مذکور نخواهند توانست آزمایش‌های اپل را با موفقیت پشت سر بگذارند و احتمالا از لیست رنگ‌های 2018 حذف خواهند شد.

انتظار داریم رنگ‌های یاد شده با حذف حداکثر 2 یا 3 مورد برای آیفون 9 در دسترس باشند. در سال 2016 و 2017 شاهد ورودِ با وقفه رنگ قرمز گوشی‌های هوشمند اپل با قیمت‌هایی به مراتب بالاتر بودیم. البته سال جاری به غیر از میزبانی از رنگ قرمز، رنگ‌های جدید دیگری را نیز در آیفون 9 به صورت پیش فرض به خود خواهد دید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.