پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با بلک‌بری Evolve و Evolve X با عمر باتری فوق العاده

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با بلک‌بری Evolve و Evolve X با عمر باتری فوق العاده

بلک‌بری با همکاری کمپانی هندی Optiemus توانست دو گوشی بلک‌بری Evolve و Evolve X را معرفی کند. همچنین 2 گوشی جدید بلک‌بری با مشخصات فنی مطلوب و عمر باتری باورنکردنی ارائه شده‌اند.

بلک‌بری از دو گوشی جدید خود تحت نام‌های بلک‌بری Evolve و Evolve X رونمایی کرد. گوشی‌های هوشمند مذکور از طول عمر باتری بسیار بالایی برخوردار هستند، لذا انتظار می‌رود تا با بازخورد خوبی از طرف کاربران مواجه شوند. Evolve و Evolve X نخستین گوشی‌های هوشمند بلک‌بری هستند که از کیبورد فیزیکی بهره نمی‌برند. در ادامه قصد داریم تا بیشتر به مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند بپردازیم.

بلک‌بری Evolve X
بلک‌بری Evolve X از چیپست اسنپدراگون 660 برخوردار می‌باشد. این‌تراشه قبلا هم در Key2 به کار رفته بود. این پردازنده از 8 هسته پردازشی برخوردار می‌باشد، هسته‌هایی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و مناسب جهت فعالیت‌های روزمره و نیمه حرفه‌ای. در ادامه نیز شاهد GPU از نوع Adreno 512 و 6 گیگابایت حافظه رم هستیم، در حقیقت بلک‌بری با استفاده از این سخت‌افزار هیچ جای نگرانی از بابت کندی و لگ‌زدن باقی نگذاشته است. حافظه ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی دستگاه نیز خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید. به‌علاوه امکان ارتقای این حافظه با استفاده از کارت میکرو اس‌دی وجود دارد. در کل حداکثر فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران 64+256 گیگابایت خواهد بود.

صفحه‌نمایش Evolve X یک پنل 5.99 اینچی از نوع IPS می‌باشد. رزولوشن این نمایشگر +Full HD بوده و از نسبت صفحه 18 به 9 برخوردار است. می‌توان گفت که این نمایشگر تواناییِ پخش تصاویر با جزئیات فراوان و شفافیت قابل‌قبول را دارد. در ضمن در این سری از گوشی‌های بلک‌بری شاهد نقل مکان سنسور اثر انگشت از جلوی پنل به پشت گوشی هستیم.

قاب پشتی میزبان یک دوربین دوگانه متشکل از دو سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی است که به شکل عمودی تعبیه شده‌اند. فلش دوگانه هم در کنار دوربین قرار دارد. البته این گوشی هوشمند از یک فلش دیگر در کنار دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در قاب جلویی هم بهره می‌برد. به این‌ترتیب این گوشی هوشمند در شرایط نوری نامناسب عملکرد خوبی خواهد داشت و کاربران دیگر از بایت نور در هنگام تصویر‌بردای و یا تماس‌های تصویری نگرانی زیادی نخواهند داشت.

باتری بلک‌بری Evolve X از ظرفیت 4000 میلی‌آمپری در کنار فناوری Quick Charge 3.0 و USB Power Delivery برخودار است. این باتری توسط درگاه USB-C شارژ می‌شود. به‌علاوه باتری دستگاه به لطف قابلیت‌‌ها و فناوری‌های ذکر شده در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ می‌شود.

سیستم‌عامل این گوشی هوشمند اندروید 8.1 اوریو خواهد بود. لازم به ذکر است که این سیستم‌عامل مشکلی برای نرم‌افزار‌های امنیتی بلک‌بری ایجاد نخواهد کرد. در ضمن کاربران، برنامه امنیتی DTEK را در بلک‌بری Evolve X به صورت پیش‌فرض در اختیار خواهند داشت. این گوشی هوشمند در تک رنگ مشکی و با قیمت 510 دلار از اواسط شهریورماه ابتدا در کشور هند عرضه خواهد شد.

بلک‌بری Evolve

بلک‌بری Evolve در واقع یک نسخه اقتصادی به‌شمار می‌رود و نسبت به Evolve X از مشخصات فنی ضعیف‌تری برخوردار است.‌ تراشه این گوشی هوشمند اسنپدراگون 450 می‌باشد. این‌تراشه با معماری 14 نانومتری ساخته شده است و مصرف انرژی پایینی دارد. فرکانس پردازشی 8 هسته‌ایِ این‌تراشه 1.8 گیگاهرتز کلاک است. این ‌تراشه در کنار چیپست 4 گیگابایت رم از پس کار‌های روزمره شما به راحتی بر می‌آید. یکی از نقاط اشتراک Evolve و Evolve X به میزان حافظه ذخیره‌سازی آنها بر می‌گردد.

قیمت Evolve نسبت به برادر بزرگ‌ترش خیلی کمتر است. با این حال بلک‌بری تمام تلاش خود را کرده است تا امکانات و قابلیت‌های زیادی از این گوشی هوشمند کاسته نشود. این گوشی هوشمند حتی در برخی موارد قوی‌تر از Evolve X ظاهر شده است. برای مثال در قسمت قاب پشتی گوشی شاهد یک دوربین دوگانه با 2 سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع سامسونگ 3L8 هستیم، دوربینی که می‌تواند از نمونه به کار رفته در Evolve X هم عملکرد بهتری داشته باشد. به‌علاوه طبق گفته‌های بلک‌بری گوشی Evolve قادر به ثبت تصاویر HDR خواهد بود. جالب است که بلک‌بری در مورد نسخه X چنین ادعایی نکرده است، بنابراین انتظار یک دوربین قوی‌تر را در نسخه معمولی داریم. دومین نقطه اشتراک این دو گوشی جدید بلک‌بری این بار به فلش‌ها و دوربین سلفی آنها مربوط است، این دو فاکتور در هر دو گوشی کاملا مشابه هستند.

امکان شارژ سریع و بی‌سیم از Evolve گرفته شده است. این گوشی هوشمند در رنگ مشکی و با قیمت 365 دلار وارد بازار خواهد شد. برآورد می‌شود Evolve اواخر مهر ماه عرضه شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.