پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بررسی گوشی گلکسی A۸۰ سامسونگ: میان‌رده‌ای قدرتمند

یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

بررسی گوشی گلکسی A۸۰ سامسونگ: میان‌رده‌ای قدرتمند

بررسی گوشی گلکسی A80 سامسونگ: میان‌رده‌ای قدرتمند
یکی از متنوع‌ترین سری گوشی‌های سال 2019 به جرات خانواده گلکسی A سامسونگ است که علاقه مندان زیادی نیز دارند. امروز ما نیز یکی دیگر از مدل های میان رده این سری را با هم بررسی خواهیم کرد . میان رده ای که اخیرا به بازار ایران  نیز رسیده است گوشی گلکسی A80 سامسونگ می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت .

 

 

برای مشاهده و خرید محصولات سامسونگ اینجا کلیک نمایید.


برای مشاهده شرایط خرید اقساطی محصولات اینجا کلیک نمایید.

طراحی
در مورد طراحی می توان گفت در میان گوشی های سری A سامسونگ A80  از طراحی ویژه ای برخوردار گشته است و ساختار و طراحی آن هیچ شباهتی به گوشی‌های میان‌رده دیگر ندارد. جنس بدنه پشت و جلو این گوشی شیشه‌ای است و به‌ترتیب با گوریلا گلس 6 و 3 محافظت می‌شوند. دو پنل شیشه‌ای دستگاه توسط یک قاب آلومینیومی به خوبی یکدیگر متصل شده‌اند و از ابعادی 165.2 x 76.5 x 9.3  میلیمتری همراه با وزنی220 گرمی برخوردار است.

نمایشگر گوشی گلکسی A80 سامسونگ
سامسونگ برای گلکسی A80  نمایشگر 6.7 اینچی A80 با تکنولوژی Super AMOLED و مجهز به رزولوشن 1080x 2400 پیکسل را در نظر گرفته است. تراکم پیکسلی این نمایشگر 393 پیکسل بر اینچ است و نسبت ابعاد آن 20:9 می‌باشد. میزان بیشینه روشنایی این نمایشگر در حالت دستی 405 نیت است . در کل این نمایشگر تقریبا چیزی مشابه گوشی گلکسی A70 خواهد بود.

نمایشگر A80 در حدود 85.8 درصد  از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. حاشیه‌ها تقریباً به یک اندازه در چهار طرف نمایشگر تقسیم شده‌اند، هر چند که حاشیه لبه پایینی بیشتر از سه جهت دیگر به چشم می‌آید. نکته جالب دیگر اینست که برای به حداقل رساندن حاشیه‌ها در قسمت بالای نمایشگر هیچ بلندگویی در نظر گرفته نشده و سامسونگ A80 مشابه پرچمداران خود از نمایشگر ارتعاشی برای انتقال صدا در زمان مکالمه بهره گرفته است .

سخت‌افزار گلکسی A80
سامسونگ برای گوشی گلکسی A80 خود از چیپست  Snapdragon 730 که کوالکام اخیرا از آن رونمایی کرده است  بهره گرفته است. در واقع اسنپدراگون 730 چیپستی هشت هسته‌ای می‌باشد که با معماری 8 نانومتری طراحی گردیده است . این تراشه دارای 2 هسته طلایی Kryo 470 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته نقره‌ای Kryo 470 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز می‌باشد. این چیپ دارای پردازنده گرافیکی آدرنو 618، پردازنده  Hexagon 688، واحد پردازشی تنسور، پردازنده سیگنال تصویر Spectra 350، مودم X15 LTE و پشتیبانی از Wi-Fi 6 می‌باشد. بسیاری از این قابلیت‌ها امکان بهره‌وری از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای پردازش و تصویر برداری را در گوشی Galaxy A80 فراهم نموده است .

در ادامه باید گفت که سامسونگ برای Galaxy A80 حافظه رم 8 گیگابایتی در کنار بهره مندی از  128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته است و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت .

 مقایسه پردازنده گلکسی A80
برای مقایسه عملکرد پردازنده اسنپدراگون 730 و پردازنده گرافیکی آدرنو 618 از نظر تئوری با نگاهی به نتایج  معتبرترین بنچمارک‌ها مشاهده می شود که عملکرد این گوشی در مقایسه با برادران کوچکتر خود در اکثر تست‌ها برتر خواهد بود. اما زمانیکه این گوشی از نظر عملکرد با رقیبان چینی که دارای پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام و حتی Kirin 980 هوآوی هستند مقایسه می شوند باید گفت نتایج متفاوت خواهد بود و رقیبان بسیار بهتر از گلکسی A80 خواهد بود.

نرم‌افزار گوشی A80
در مورد سیستم نرم افزاری گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ می توان گفت رابط کاربری One UI سامسونگ که جایگزین UI قدیمی این شرکت که سامسونگ اکسپرینس نام داشت، شده است. گلکسی A80 هم دارای نرم‌افزاری مشابه با دو برادر کوچکتر خود است؛ یعنی نسل 1.1 کاربری One UI بر پایه اندروید 9.0 Pie. نرم‌افزار جدید سامسونگ اولین بار همزمان با معرفی گلکسی S10 معرفی شد و باید گفت با تغییرات چشمگیری در مقایسه با نسخه اولی  ارائه شده است .

در مورد رابط کاربری سامسونگ نیز می توان گفت با اینکه بی نقص نیست اما  محیط این نرم‌افزار با امکاناتی مانند دسترسی ساده به تنظیمات، محیط بازطراحی شده و قابلیت‌هایی مانند تم تاریک و صفحه نمایش همیشه روشن تجربه کاربری رضایت‌بخشی به ارمغان آورده است .

دوربین های گوشی گلکسی A80 سامسونگ
دوربین های اصلی گلکسی A80 سامسونگ مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 است که با یک سنسور 8 مگاپیکسلی با f/2.2 و لنز فوق عریض و یک سنسور سه‌بعدی زمان پرواز (ToF) با f/1.2 برای تشخیص بهتر عمق تصویر جهت عکاسی پرتره  ارائه شده است .

در مورد دوربین سلفی نیز باید گفت که سامسونگ برای گلکسی A80 دوربین سلفی اختصاصی طراحی نکرده است و دوربین‌های اصلی با یک چرخش 180 درجه‌ای به دوربین سلفی تبدیل خواهند شد، نیازی نیست که به‌طور جداگانه درخصوص کیفیت و اطلاعات آن  توضیح دهیم. اما باید گفت ثبت تصاویر سلفی با کیفیت 48 مگاپیکسلی شما را شگفت زده خواهد کرد .

باتری گوشی گلکسی A80
سامسونگ برای گلکسی A80 یک باتری 3700 میلی آمپرساعتی را درنظر گرفته است. با توجه به اندازه نمایشگر (6.7 اینچ) و برادر کوچکتر (گلکسی A70 با باتری 4500 میلی آمپرساعت) کمی عجیب به نظر میرسد ؛ اما سامسونگ به‌دلیل ساختار و نوع طراحی منحصربه‌فردش وزن بالایی دارد و باتری بزرگتر را قربانی وزن این دستگاه نموده است. از طرفی برای این باتری شارژر سریع 25 واتی  تعبیه شده است که می‌تواند از طریق پورت USB-C در مدت زمان نسبتاً خوبی باتری را برای استفاده مجدد به طور کامل شارژ کند.

 

a80 قیمت گوشی a80 قیمت گوشی سامسونگ a80 قيمت a80 قیمت و مشخصات a80 قیمت گلکسی a80 قیمت موبایل سامسونگ قیمت a80 2019  قیمت a80 samsung  a80 فروش a80 خرید خرید a80 سامسونگ خرید a80 samsung خرید a80 گوشی خرید a80 گلکسی galaxy a80 خرید samsung galaxy a80 خرید

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.