پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دیپ فیک چیست و چرا استفاده از آن خطرناک است؟

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

دیپ فیک چیست و چرا استفاده از آن خطرناک است؟

دیپ فیک چیست و چرا استفاده از آن خطرناک است؟

اخیرا بر پایه هوش مصنوعی یک فناوری خاص و خطرناک طراحی شده که سروصدای زیادی برپا کرده است. فناوری دیپ فیک یا جعل عمیق به خوبی می‌ تواند تصاویر و ویدیوهای دروغین را به عجیب ترین شکل ممکن و به صورت واقع گرایانه ایجاد نماید. نوع عملکرد این فناوری به شکلی است که به راحتی می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر خود قرار دهد. با این حال بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ این سوالات هستند که دیپ فیک چیست؟ چرا استفاده از این فناوری می‌تواند خطرناک باشد؟ لزوم استفاده از جعل دروغین چیست؟

در سال ۲۰۲۲ و درست چند روز قبل از انتخابات ایالت متحده آمریکا، ویدیوهای عجیبی دست به دست می شد. در حالی که مردم در این کشور خود را مهیای رای گیری انتخابات ریاست جمهوری کرده بودند، یکی از کاندیداها ویدئوهایی از خود منتشر کرد که برای مردم جهان بهت آور بود. در نهایت مشخص شد که با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری ویدیوهایی با مضامین مختلف توسط فناوری دیپ فیک ارائه شده است. با این وجود هیچکس نمی داند که آینده Deep Fake چگونه رقم می خورد؟

خطر استفاده از نرم افزارهای جعل عمیق به گونه ای که ممکن است در آینده برای اهداف غیر اخلاقی و مجرمانه به شکل گسترده مورد استفاده قرار گیرد. در عین حال بخش زیادی از متخصصین حوزه کامپیوتر و دیجیتال بر این باورند که می توان با استفاده از این نرم افزارها و فناوری های نوین برای ایجاد محتوای کاربردی و مفید نیز اقدام نمود. با توجه به اینکه در دهه اخیر هوش مصنوعی توانسته است پیشرفت سریع و قابل توجهی در حوزه‌ های مختلف داشته باشد، انقلابی عظیم با رونمایی از فناوری دیپ فیک مشاهده خواهید کردید.

بسیاری از صنایع از این انقلاب و تکنولوژی استفاده کرده و راندمان کاری خود به همراه کیفیت را به شکل قابل توجهی افزایش داده اند. گاهی اوقات فناوری های جدید علاوه بر مزایایی که دارند، می توانند معایبی نیز به همراه داشته باشند. فناوری جعل عمیق یکی از فعالیت های مخرب بوده که در سال های اخیر توسط هوش مصنوعی ارائه شده است.

دیپ فیک چیست؟ Deep Fake

اگر بخواهیم به معرفی کامل این فناوری بپردازیم، ابتدا بهتر است به لحاظ لغوی آن را ترجمه کنیم. واژه دیپ فیک متشکل از دو کلمه دیپ Deep به معنای عمیق و فیک Fake به معنای ساختگی و جعلی تشکیل تشکیل شده است. این فناوری می‌تواند با جایگزین کردن یا ایجاد صورت های مختلف، حالت های عاطفی، صحبت ها و جزئیات کامل چهره اشخاص را به نمایش بگذارد. در حقیقت با استفاده از فناوری طراحی شده می توان برای تقلید دیجیتال کارهای اشخاص خاص استفاده کرد.

بسیاری از مواقع ممکن است شخص مورد نظر هیچ کدام از کارهایی که با استفاده از دیپ فیک طراحی می‌ شوند را انجام نداده باشد. در واقع با هدف طراحی حرکات ساختگی و شبیه سازی ها می توان از فناوری دیپ فیک استفاده کرد. این فناوری نخستین بار توسط یک دانشجو و در سال ۲۰۱۴ اختراع شد. با این حال استفاده از آن به شکل گسترده به سال ۲۰۲۰ برمی‌ گردد. دیپ فیک یک ویژگی نرم افزاری بوده که بر مبنای هوش مصنوعی ایجاد شده است. در استفاده از این فناوری می توانید محتوای تصویری و صوتی را به شکل دلخواه ایجاد کنید. با استفاده از فناوری جعل عمیق قادر هستید محتوایی کاملا متفاوت نسبت به حقیقت تولید نمایید.

هدف از طراحی و ساخت این فناوری، ایجاد محتوای صوتی و تصویری بوده که برای کاربران متقاعد کننده باشد. در عین حال باید بدانید که این ویدیو و تصاویر کاملا غیر واقعی ساخته شده اند. بد نیست بدانید که فناوری دیپ فیک به سرعت در حال بهبود بوده و انتظار بر آن است که به شکل گسترده تر در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

تاریخچه دیپ فیک Deep Fake

اگر بخواهیم به سناریوی طراحی این فناوری اشاره کنیم باید به سال ها قبل برگردیم. با وجود این که بیان می شود نخستین بار در سال ۲۰۱۴ یک دانشجو در مقطع دکترا، روی به طراحی و ایجاد این فناوری آورده است ولی اطلاعات دقیقی در خصوص فرد خاصی که نخستین مراحل طراحی دیپ فیک را طی کرده باشد در دسترس نیست. برخی افراد و متخصصان بر این باورند که در دهه ۱۹۹۰ برخی از افراد و موسسات آموزشی بر روی این فناوری تحقیقاتی انجام داده اند. اگرچه تاکنون اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مورد استفاده برای این فناوری به شکل فراگیر در دسترس قرار ندارند ولی انتشار اطلاعات و اخباری مرتبط با ساخت این نرم افزارها تاکنون سر و صدای زیادی در رسانه های اجتماعی برپا کرده است.

یکی از نخستین مواردی که مشکلات عدیده ای با استفاده از نرم افزارهای جعل عمیق به وجود آورده در کشور انگلستان اتفاق افتاده است. در جریان این سناریو یک کلاهبرداری از مدیرعامل شرکت انگلیسی صورت گرفت. در این جریان یک فرد کلاهبردار خود را یکی از روسای آلمانی شرکت جا زده و از حساب بانکی شرکت مبلغ ۲۲۰ هزار یورو برداشت کرد.

جالب است بدانید که در دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ میلادی نیز یک شرکت که فعالیت خود را در حوزه تولید نوارهای کاست انجام می داد نیز از قابلیتی مشابه دیپ فیک استفاده کرده است.

این شرکت برای تمام کمپین های تبلیغاتی خود همواره با تکرار کردن یک جمله خاص بیان می کرد آیا صدای ارائه شده واقعی است یا خیر؟

حال با گذشت بیش از ۴۰ سال متوجه می شویم که در موقعیتی مشابه و بسیار خطرناک تر قرار گرفته‌ ایم. جالب است بدانید که شما نیز ممکن است که تاکنون با ویدیوهای دیپ فیک به شکل گسترده برخورد کرده باشید.

تفاوت دیپ فیک Deep Fake و نرم افزارهای دیگر

هنگامی که صحبت از نرم افزارهای جعل عمیق یا Deep Fake می شود، ممکن است برخی زیادی از کاربران گمان کنند که به منظور رقابت با نرم افزار های قدرتمندی مانند فتوشاپ ساخت شده است. با این حال باید بدانید که نوع عملکرد فناوری دیپ فیک نسبت به نرم افزار فتوشاپ کاملا متفاوت است. در واقع برنامه های ویرایش تصویر که مورد استفاده قرار می گیرند، تنها قادر هستند که روی به تغییر دادن تصاویر بیاورند. با این حال این تکنولوژی به گونه‌ای است که کاملا نگران کننده تر از نرم افزارهای جعل تصاویر ارائه شده است. در دیپ فیک کاربر قادر است که با تلفیق تصاویر و فیلم ها، روی به تولید محتوای ویدیویی بیاورد.

استفاده از این فناوری اگر به شکل تخصصی صورت پذیرد، یک ویدیو کاملا واقعی را در اختیار بینندگان قرار خواهد داد. این ترکیب پیچیده به گونه ای است که شما ویدیوهایی از افراد مختلف را مشاهده می‌کنید که با گفتن جملات ممکن است شما را فریب بدهند. جالب است بدانید که با استفاده از فناوری دیپ فیک قادر هستید که تصاویر افراد را در رویدادهای مجرمانه و سیاسی نیز قرار دهید.

شاید کمتر کسی در گذشته به این فکر می کرد که بتوان روزی محتواهای ویدیویی را بدون دخالت مستقیم انسان ها تغییر داد. اکنون این فناوری طراحی شده تا به جهانیان ثابت کند که در دنیای امروزه چنین باوری جایگاهی ندارد. با استفاده از دیپ فیک می توانید تصاویری واقع گرایانه و کاملا دروغین را خلق کنید.

مزایا و معایب دیپ فیک

هنگامی که صحبت از دیپ فیک می‌ شود بخش زیادی از کاربران نسبت به خطرهای آن هشدار می دهند. با این حال کارشناسان بر این باورند که می‌توان از این فناوری برای کاربردهای هنری نیز استفاده کرد. در واقع بخش زیادی از نرم افزار هایی که ارائه می شوند علاوه بر مزایای که دارند ممکن است معایبی نیز با خود داشته باشند. این فناوری نیز از چنین شرایطی بهره می برد. اگر بخواهیم به معرفی مزایا و معایب دیپ فیک بپردازیم، چند گزینه را می توانیم در نظر داشته باشیم. تمام کاربردهایی که از جعل عمیق به دست آورده شده است به موارد غیر قانونی ختم نخواهد شد؛ بلکه امروزه به صورت قانونی در بسیاری از صنایع و هنرهای می توان از این تکنولوژی نیز بهره برد.

مزایای استفاده از دیپ فیک

برای بیان نوع عملکرد دیپ فیک ابتدا بهتر است به معرفی مزایای آن بپردازیم.

کاهش هزینه کمپین های ویدیویی

این روزها استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی و کمپین های ویدیویی به شکل گسترده مدنظر قرار گرفته است. بالا رفتن هزینه کمپین های ویدیویی موجب شده است که بسیاری از فعالان در این حوزه به دنبال راهکارهای مختلف برای کاهش هزینه های پرداختی باشند. با استفاده از فناوری دیپ فیک یا جعل عمیق می توان روی به تولید ویدیوهای مورد نظر آورد. با توجه به این تکنولوژی بسیاری از مدیران می‌توانند برای ایجاد کمپین های ویدیویی هزینه‌ های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. فراموش نکنید این روش در صورتی که به عنوان یکی از مزایای دیپ فیک شناخته می‌شود که سوء استفاده از اشخاص دیگر در آن وجود نداشته باشد.

علاوه بر این با استفاده از فناوری دیپ فیک می توان برای ایجاد کمپین های چند کاناله به بهترین شکل عمل کرد. این فناوری برای مشتری تجربه کاربری مفید و لذت بخشی را ایجاد می کند. با استفاده از فناوری جعل عمیق در زمینه های مختلف می توان به کاهش هزینه های پرداختی کمک کرد.

کمک به یادگیری آنلاین

بدون تردید یکی از مهمترین مزایای دیپ فیک، استفاده از آن به عنوان کمک آموزشی در کلاس های آنلاین خواهد بود. با هوش مصنوعی می توان روی به کلون کردن صدا آورد. این قابلیت شما را یاری می کند که در هر کلاس درس به راحتی بتوانید بدون بازنگری و نوت برداری برای یافتن خطاهای مختلف اقدام نمایید. از سوی دیگر با استفاده از فناوری دیپ فیک قادر هستید که هزینه های پولی که برای سخنرانی های آنلاین پرداخت می کنید را کاهش دهید. زمان فعالیت در این زمینه را نیز می توانید به خوبی کمتر کنید. با استفاده از فناوری دیپ فیک می توان کلاس های یادگیری آنلاین را به بهترین شکل در دسترس کاربران قرار داد. با وجود بحرانی که پاندمی کووید ۱۹ ایجاد کرده است، استفاده از این فناوری می‌تواند بسیار موثر باشد.

امکان صحبت و برقراری ارتباط

با توجه به یافته هایی که امروزه متخصصین فعال در حوزه دیجیتال به دست آورده اند، می توان از تکنولوژی بازتولید صدا استفاده کرد. در واقع رسیدن به این تکنولوژی به شکل گسترده به هیچ عنوان دور از دسترس نخواهد بود. جالب است بدانید که بیش از ۶۹ درصد مدیران حوزه فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری خود را بر روی این تکنولوژی انجام داده اند. با توجه به اینکه می توان از این فناوری برای رفع مشکلات کلامی استفاده کرد، افراد قادر هستند که صدای مختلف را در شرایط گوناگون ایجاد کنند. هنگامی که صحبت از تکنولوژی جعل عمیق صوتی می شود، به وضوح می توانیم مشاهده کنیم که با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستیم.

ابزاری مدرن در دست تولید کننده های محتوا

داستان گویی با استفاده از تصاویر متحرک، فعالیتی گرانقیمت است. امروزه استودیوهای هالیوودی برای ساخت شخصیت های مختلف میلیاردها دلار هزینه استفاده می کنند. به همین علت به دنبال ابزارهایی هستند تا بتوانند برای تولید محتوا هزینه های پرداختی را کاهش دهند. تولید کننده های محتوا می توانند از این فناوری غول آسا کمک گرفته و تصورات خود را به راحتی تبدیل به تولیدات قابل قبول نمایند. در این میان فناوری دیپ فیک به راحتی آنها را یاری می کند که برای تولید تصاویر متحرک بتوانند عمل کنند. تولید کننده های کوچکتر نیز با استفاده از فناوری جعل عمیق می توانند به ظرفیتی مشابه استودیوهای غول پیکر هالیوودی دست یابند. برخی از شرکت های فعال در این حوزه ترجیح داده‌ اند که محصولات تجاری خود را توسعه داده و برای تغییر زبان ویدیو از ابزارهای مختلفی به واسطه بهره گیری از فناوری دیپ فیک استفاده می کنند. جالب است بدانید که یکی از ویدیوهایی که در این زمینه تولید شده است، به ۹ زبان زنده دنیا هم اکنون در بستر اینترنت انتشار می یابد. در این ویدیو یک شرکت بزرگ تصمیم گرفته از دیوید بکام ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس استفاده کند. این ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس با 9 زبان زنده دنیا صحبت هایی را در خصوص بیماری مالاریا بیان می کند.

بدون تردید صحبت از فناوری در حوزه جعل عمیق یا Deep Fake که می شود، ذهن ما بیشتر به سراغ معایب استفاده از آن کشیده خواهد شد. با توجه به اینکه برخی از کاربران شیطنت‌هایی را با استفاده از این فناوری ها انجام می دهند، همواره تاکید می شود که ارائه راهکارهای قانونی برای مقابله با آن در دستور کار قرار گیرد. برخی از معایب استفاده از دیپ فیک گزینه های زیر هستند.

اخاذی از افراد

متاسفانه یکی از بزرگترین معایب دیپ فیک این است که برخی از کاربران قادر هستند با استفاده از ابزارهای موجود برای بدنام کردن شخصیت های بزرگ، روی به تولید ویدیو بیاورند. به همین علت این فناوری یک ابزار برای اخاذی توسط افراد شرور شناخته می‌شود. در حال حاضر بخش زیادی از افراد جامعه از این فناوری اطلاعات کافی ندارند. علاوه بر این، افراد ممکن است به واسطه عدم اطلاع از نحوه عملکرد دیپ فیک توسط کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار گیرند. از ساخت ویدیوهای جعلی با خشونت زیاد گرفته تا صحبت های سیاسی که شبیه واقع گرایانه هستند با استفاده از فناوری جدید امکان پذیر خواهند بود. این تکنولوژی می‌تواند با ترکیب دیپ فیک صوتی و ویدیویی یک محتوای کاملا مشابه واقعیت ایجاد نماید.

ایمیل های اسپم

بدون تردید تا کنون به شکل گسترده با ایمیل های اسپم مواجه شده اید. شاید شما نیز تا به حال در ایمیل خود پیام های مختلفی را دریافت کرده باشید که مضمون آن ها به این صورت است که برای برقرار کردن ارتباط با بانک X می توانید اطلاعات مواد را در اختیار آن ها قرار دهید. بی شک شما بدون اعتنا به مضامین این پیام ها، آن ها را حذف خواهید کرد. با این حال تصور کنید که به جای دریافت پیام های اسپم در ایمیل، تماس تلفنی دریافت می کنید که در سمت دیگر یکی از مخاطبان مورد اعتماد شما قرار دارد. بدون تردید این فرد می تواند شما را ترغیب کند تا روی به پاسخ دادن به ایمیل های دریافت شده بیاورید. به همین دلیل در معرض هک شدن قرار خواهید گرفت.

رقابت غیر قانونی

بررسی معایب کلی دیپ فیک به ما نکات جالب توجه دیگری نیز نشان می‌دهد. یکی دیگر از معایب ارائه این تکنولوژی، ایجاد رقابت غیر قانونی و فریب دادن سرمایه‌ گذاران و سهامداران خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است که یک نفر با استفاده از این تکنولوژی خود را به عنوان مدیرعامل یک کمپانی بزرگ جا بزند. وی در این جایگاه مهم با ارائه اطلاعات دروغین و با استفاده از تماس‌های تلفنی، گزارش های مالی را در اختیار دیگران قرار می دهد. با استفاده از این ایده و با فریب خوردن سرمایه‌ گذاران ممکن است سهام خود را با قیمتی کاملا دور از قیمت واقعی به فروش برسانند. به همین علت این تکنیک بدخواهانه ممکن است برای تخریب رقبای صنعت نیز به کار گرفته شود.

معایب دیپ فیک برای سیاست

همانگونه که عنوان کردیم، صحبت از دیپ فیک نخستین بار در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به میان آمد. با توجه به اینکه سیاستمداران به عنوان مهمترین اهداف در فناوری Deep Fake شناخته می شوند، ممکن است قربانی ویدیوهای ساختگی شوند. افراد زیادی به دنبال این هستند که در زمینه انتخابات با ارائه ویدیوهای ساختگی اعتبار نامزدها را زیر سوال ببرند.

کمک به صنعت سینما

اگر به شکل صحیح فناوری دیپ فیک استفاده شود، می‌توان مزایای متعددی را از آن مشاهده نمود. بد نیست بدانید که امروزه استودیوهای فیلمسازی دیزنی به خوبی فعالیت خود را بر روی جلوه های بصری دیپ فیک انجام می‌دهند. با استفاده از این تکنیک قادر هستند زمان و هزینه لازم برای ایجاد شخصیت های خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. جالب است بدانید که در ساخت فیلم جنگ ستارگان نیز از جلوه‌های بصری مختلفی با استفاده از این فناوری کمک گرفته اند.

در کنار این مورد برای ساخت فیلم های فانتزی و علمی تخیلی که از جمله فیلم های سینمایی محبوب هستند می توان به منظور ایجاد تغییرات در چهره بازیگران، از فناوری مورد نظر کمک گرفت.

در واقع صحبت از دیپ فیک که می شود هنر به عنوان زمینه فعالیت کاربردی آن در ذهن تداعی خواهد شد. در حوزه هنر برای جان بخشیدن به تصاویر پرتره می توان از این تکنولوژی کمک گرفت. علاوه بر این می توان برای صحبت کردن این تصاویر نیز روی قابلیت‌های جعل عمیق حساب ویژه‌ای باز کرد. جالب است بدانید که پژوهشگرانی در کشور روسیه با استفاده از این فناوری توانسته اند تابلوی مشهور مونالیزا داوینچی را به صحبت درآورند. در موزه هنری سالوادور دالی نیز از این فناوری کمک گرفته شده و تصاویر را با استفاده از آن به صحبت کردن در آورده اند. ایده ای که جالب موجب شده استقبال فراوانی از این موزه هنری صورت پذیرد.

بهترین نرم افزارهای دیپ فیک

برای اینکه بتوانید از قابلیت های تکنولوژی دیپ فیک بهره مند شوید، می توانید از نرم افزارهای مختلفی کمک بگیرید. علاوه بر اینکه نرم افزارهای سیستم عامل ویندوز در این زمینه طراحی شده اند، با پیشرفتی که در زمینه تولید اپلیکیشن های گوشی های هوشمند وجود آمده است، می‌توانید از این بستر نیز استفاده کنید. جالب است بدانید که سایت های مختلفی نیز به صورت رایگان امکان بهره‌گیری از این فناوری را برای کاربران مهیا کرده اند.

نرم افزار دیپ فیک لب DeepFake Lab

اگر بخواهیم به معرفی بهترین نرم افزار دیپ فیک برای سیستم عامل ویندوز بپردازیم، بدون تردید می توانیم از این نرم افزار کاربردی به عنوان یکی از گزینه های مهم نام ببریم. نرم افزار دیپ فیک لب از نرم افزارهای کاربردی سیستم عامل ویندوز بوده که به صورت منبع باز طراحی شده است. با استفاده از این نرم افزار قادر هستید که روی به تولید ویدیوهای دیپ فیک بیاورید. اگر از جمله افرادی به شمار می روید که قصد دارید چهره های دیگران را روی ویدیوهای مختلف قرار دهید، پیشنهاد ما به شما این است که روی به نصب نرم افزار DeepFake Lab بیاورید. با دانلود نرم افزار DeepFake Lab قادر هستید که یک اپلیکیشن قدرتمند برای انجام کارهای گرافیکی در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید که برای ساخت ویدیوهای دیپ فیک با استفاده از این نرم‌ افزار باید یک کارت گرافیک قدرتمند نیز خریداری کنید.

نرم افزار ZAO

اگر بخواهیم به معرفی یکی از جدیدترین نرم افزارهای ساخت Deep Fake اشاره کنیم، بدون تردید ZAO را نام خواهیم برد. این نرم افزار قدرتمند محصول یک شرکت چینی بوده که در سریعترین زمان توانسته است محبوبیت بالایی کسب کند. سهولت در استفاده از جمله مهمترین ویژگی ها و مزایای نرم افزار دیپ فیک زائو عنوان می شود. علاوه بر این کاربر قادر است که به سرعت فایل های مورد نیاز خود را آماده کند. کار با این برنامه بسیار ساده بوده و کاربران می‌توانند از میان فیلترهای مختلف گزینه مورد نظر را انتخاب کنند. پس از آن می توانید تصویر مورد نظر را به راحتی در آن جایگذاری کنید.

نرم افزار اسپیک پیک SpeakPic

یکی دیگر از محبوب ترین نرم افزارهای موجود برای سیستم عامل های ویندوز، نرم افزار SpeakPic است. با وجود این که اکثر برنامه های موجود در اپل استور و فروشگاه گوگل پلی برای سیستم عامل های تلفن همراه طراحی شده اند ولی این نرم افزار را می توانید بر روی ویندوزها نیز نصب کنید. به همین علت امروزه بسیاری از کاربرانی که با استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر شخصی قصد تولید ویدیو دیپ فیک را دارند، روی به دانلود آن می آورند. علاوه بر این به راحتی با استفاده از این اپلیکیشن می توانید هر متنی را ضبط یا تایپ کنید و آن را بر روی ویدیو قرار دهید.

معرفی بهترین سایت های دیپ فیک

اگر به دنبال طراحی ویدیوهای مختلف با استفاده از فناوری جعل عمیق هستید، می توانید از وب سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند نیز کمک بگیرید. همانگونه که به عنوان کردیم، علاوه بر اپلیکیشن های موجود در کامپیوتر و گوشی های هوشمند با استفاده از وب سایت های مختلف به صورت آنلاین می توانید روی به تولید این ویدیو ها بیاورید. برخی از محبوب ترین و بهترین سایت ها برای فعالیت در این زمینه گزینه های زیر هستند.

سایت AvengeThem

اگر از جمله علاقه مندان به فیلم های مارول هستید و قصد دارید بر اساس محتوای این فیلم، روی به تولید ویدیوهای دیپ فیک بیاورید، توصیه ما به شما این است که سراغ سایت AvengeThem بروید. این وب‌ سایت شما را یاری می کند تا به سرعت بتوانید از میان چندین گزینه مورد نظر که از فیلم مارول برداشت شده اند، روی به تولید گیف های واقع گرایانه بیاورید. کاربر قادر است نتیجه نهایی را بسیار دلچسب و مناسب مشاهده کند.

سایت MachineTube

یک دیگر از وب سایت هایی که خدمات خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آن ها کمک می‌کند که روی به تولید ویدیوهای جعل عمیق بیاورند، سایت MachineTube است. این وب سایت از سیستم های ابری کمک نخواهد گرفت. در واقع کاربر برای انجام این فرآیند می‌تواند از دستگاه های خود استفاده کرده تا پردازش مورد نظر را با بهره گیری از سخت افزارهای موجود انجام دهد. به همین دلیل کاربر برای فعالیت در این وب سایت باید حداقل از کارت گرافیک مناسب و ۲ گیگابایت رم بر روی سیستم خود بهره ببرد. علاوه بر این نیاز به نسل جدیدی از سیستم ها می خواهید داشت. با این حال با توجه به کیفیت بسیار بالای این وب سایت، نتیجه نهایی کاملا مورد رضایت کاربران است. در این بین باید بدانید که تمام فعالیت هایی که بر روی این سایت انجام می دهید به صورت رایگان هستند.

بهترین نرم افزارهای اندروید دیپ فیک

بدون تردید گوشی‌ های هوشمند امروزه به عنوان عضو جدایی ناپذیر از زندگی افراد شناخته می شوند. به همین علت توسعه دهندگان نرم افزارها همواره تلاش بر آن دارند که انواع اپلیکیشن های خود را بر روی گوشی های هوشمند اندروید و ios نیز ارائه دهند. اگر بخواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای اندروید دیپ فیک بپردازیم، چندین گزینه کاربردی پیش روی ما قرار دارند. این اپلیکیشن ها با کاربری آسان شما را یاری می کنند تا بتوانید روی به تولید ویدیوهای خلاقانه بیاوریم.

نرم افزار FaceApp

اگر بخواهیم در میان انواع نرم افزارهای گوشی های اندرویدی یکی را به عنوان بهترین گزینه برای Deep Fake معرفی کنیم، چندین گزینه پیش روی ما قرار دارند. با این حال اپلیکیشن فیس اپ از جمله بهترین نرم افزارهایی که می تواند کیفیت بالای خود را نشان دهد. امروزه صدها میلیون نفر در جهان با استفاده از گوگل پلی، روی به دانلود این نرم افزار آورده‌اند. فراموش نکنید که نرم افزار FaceApp به واسطه بهره مندی از فیلترهای هوش مصنوعی شما را یاری می کند که چندین افکت و ابزار مختلف را بتوانید برای تولید محتوای مد نظر خود به کار ببرید. این اپلیکیشن شامل ویرایشگر ویدیو و عکس نیز است. کاربر قادر است با امکان تغییر استایل مو، تغییر رنگ مو، تغییر افکت ها و همچنین کنترل دما، روی به تولید ویدیوهای مورد نظر در بیاورد. علاوه بر این با ویرایشگر ویدیو نیز قادر هستید که فیلتر مورد نظر خود را به فیلم ها اضافه کنید.

نرم افزار Reface

در میان بهترین نرم افزارهای دیپ فیک اندروید، یکی از گزینه ها به واسطه کیفیت بالا و سهولت در استفاده همواره مورد توجه کاربران قرار گرفته است. کاربر با بهره گیری از تکنیک های فتوشاپ قادر است که صورت خود را به جای اشخاص دیگر بگذارد. با این حال نرم افزار Reaface به راحتی این کار را انجام می دهد. خروجی تصاویر و گیف های این اپلیکیشن به قدری نزدیک به واقعیت هستند که کار را برای تشخیص جعلی بودن آن دشوار می کند. این اپلیکیشن با تعداد بالای دانلود در گوگل پلی و اپ استورها توانسته است امتیاز زیادی نیز توسط کاربران کند. کاربر قادر است که به راحتی چهره خود را با شخصیت های سینما و افراد مشهور دیگر جابجا نماید. علاوه بر این در این نرم افزار قادر هستید که به صورت زنده تغییر چهره را انجام دهید. پس از آن با به اشتراک گذاشتن ویدیوها در شبکه های اجتماعی می توانید بازخورد مناسبی دریافت کنید.

نرم افزار فیک اپ FakeApp

یکی دیگر از نرم افزارهایی که کاربران قادر هستند علاوه بر گوشی های هوشمند اندروید بر روی سیستم عامل ویندوز یا مک نیز نصب کنند، نرم افزار فیک اپ FakeApp است. این نرم افزار با کیفیت و کارایی بسیار بالا می توانند کاربران را یاری کند تا برای تولید ویدیوهای مختلف اقدام نمایند. با استفاده از این نرم افزار قادر هستید به راحتی چهره خود را با افراد دیگر در ویدیوها جایگزین کنید.

نرم افزار FaceSwap

با دانلود نرم افزار FaceSwap قادر هستید به صورت رایگان از قابلیت های آن بهره ببرید. این نرم افزار رابط کاربری ساده ای داشته و به کاربران کمک می کند تا بتوانند در تصاویر خود، روی به تعویض چهره ها بیاورند. کاربر می تواند برای بهره گیری از قابلیت های این اپلیکیشن با اضافه کردن تصاویر از گالری در دستگاه اقدام نماید. علاوه بر می توانیم از دوربین گوشی‌ های هوشمند نیز کمک گرفته و با ثبت تصاویر جدید از آن ها به منظور ساخت دیپ فیک کمک بگیریم. پس از مشاهده خروجی می توانید با اشتراک گذاشتن آن ها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، بازخورد کاربران را مشاهده نمایید.

راه حل تشخیص دیپ فیک چیست؟

توسعه دهندگان نرم افزارها و فعالان در حوزه فناوری با استفاده از هوش مصنوعی می توانند روی به تشخیص دیپ فیک بیاورند. استفاده از هوش مصنوعی و به کارگیری الگوریتم ها شما را یاری می کند تا بتوانید با بررسی دقیق داده های واقعی آن ها را از داده های جعل عمیق جدا کنید. علاوه بر این از بلاکچین نیز می توان کمک گرفت و روی به تشخیص تصویر جعل عمیق آورد.

دیپ فیک تا چه اندازه خطرناک است؟

بدون تردید فناوری دیپ فیک به عنوان یکی از خطرناک‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی شناخته می‌شود. این تکنیک مجرمانه غالبا برای کلاهبرداری و بدنام کردن افراد مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به سختی تشخیص ویدیوهای واقعی از جعلی که با استفاده از دیپ فیک طراحی شده اند، تمام افراد در خطر کلاهبرداری قرار می گیرند. این فناوری ممکن است به شهرت و آبروی افراد صدمات بزرگی وارد کند. علاوه بر این برای سیاستمداران نیز همواره به عنوان یک تهدید بزرگ از آن سخن خواهند گرفت. بنابراین با تحت تاثیر قرار دادن جامعه ممکن است ابهامات و آسیب های زیادی را دنبال خود داشته باشد. افراد تأثیرگذار، ستارگان و رهبرها به عنوان گزینه هایی که نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند ممکن است مورد حمله با استفاده از این فناوری قرار گیرند.

دیپ فیک چگونه ساخته می شود؟

برای ساخت ویدیوهای دیپ فیک چندین راهکار پیش روی کاربران قرار دارد. با این حال تمام این راه ها را با تغذیه کردن از یادگیری ماشین طی کنید. واقع‌ گرایانه ترین ویدیوهایی که تاکنون بر اساس این فناوری مشاهده کرده اید، با استفاده از حجم عظیمی از داده های صوتی، ویدیویی و تصویری ساخت شده اند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید اپلیکیشن‌های مختلف از گوشی های هوشمند نیز برای ساخت کلیپ فیک می توان کمک گرفت. احتمالا بخش زیادی از کاربران گمان می کنند که برای ساخت ویدیوهای دیپ فیک نیاز به تجربه و تخصص بالایی در استفاده از نرم افزار ها دارند. با این حال باید بدانید که چنین کاری بدون داشتن مهارت های زیاد و تبحر خاصی نیز امکان پذیر است.

سوالات متداول

دیپ فیک یا فناوری جعل عمیق چیست؟

فناوری جعل عمیق به معنای ساخت ویدیوهای مختلف و جایگزین کردن صورت اشخاص با شخصیت های دیگر است.

چرا دیپ فیک می تواند خطرناک باشد؟

با توجه به اینکه از ویدیوهای تولید شده توسط دیپ فیک به منظور کلاهبرداری استفاده می کنند، این فناوری خطراتی برای سیاستمداران و افراد مشهور خواهد داشت.

استفاده از فناوری دیپ فیک چه مزایایی دارد؟

در مقابل معایب استفاده از این فناوری با بهره گیری از آن می توان برای تولید فیلم های مختلف استفاده کرد. علاوه بر این با استفاده از این فناوری می توان هزینه های کمپین های تبلیغاتی را به‌ خوبی کاهش داد.

بهترین نرم افزارهای دیپ فیک برای گوشی‌ های هوشمند کدامند؟

چند نرم افزار در این زمینه می توانند مورد استفاده قرار گیرند. با این حال نرم افزار Redface از جمله گزینه‌ های کاربردی شناخته می شود.

جمع بندی

آشنایی شما با خطرات و ویژگی های فناوری دیپ فیک می تواند کمک کند تا برای شناسایی ویدیوهای جعلی بتوانید اقدام نمایید. بدون تردید با پیشرفت شگفت انگیزی که در این زمینه مشاهده می کنیم، در آینده تشخیص ویدیوهای جعلی از ویدیوهای واقعی کاری دشوار خواهد شد. این فناوری علاوه بر خطراتی که دارد، می تواند در هنر و صنعت سینما مزایای متعددی در پی داشته باشد. در آینده ای نه چندان دور با گسترش این فناوری عملا تشخیص دروغ از واقعیت غیر ممکن خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.