پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

با لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G۱۵ بیشتر آشنا شوید

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷

با لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G۱۵ بیشتر آشنا شوید

شرکت ایسوس به عنوان یکی از موفق ترین برندها در زمینه تولید تجهیزات کامپیوتری و سخت افزار شناخته می شود. این برند در چند سال اخیر توانسته است به بازار محصولات گیمینگ نیز ورود کند. در میان انواع لپ تاپ های ارائه شده توسط ایسوس بخشی از آنها که با نام سری Rog به بازار عرضه می‌شوند توانسته اند محبوبیت زیادی در میان کاربران به خصوص گیمرها برای خود کسب کنند. این برند همواره تلاش کرده است که این سری از محصولات خود را با بهترین امکانات و در رده های قیمتی مختلف برای کاربران روانه بازار نماید. شاید در میان انواع محصولات پرقدرت و لپ تاپ های گیمینگ ایسوس که امروزه وارد بازار شده‌اند، برخی از آنها با برچسب های قیمتی نجومی و سخت‌افزار دیوانه کننده توانسته‌اند نگاه ها را به خود خیره کنند. در عین حال دستگاه هایی که با عنوان سری Strix G به بازار عرضه شده اند کمتر به چشم خواهند آمد. با این وجود ایسوس امسال توانسته است به لطف عملکرد شگفت انگیز جدیدترین محصول خود در این سری از لپ تاپ ها نگاه کاربران را به خود جلب کرده و میان رده Strix را به خوبی با عملکردی شگفت‌ انگیز به بازار عرضه نماید.

لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 با چندین عضو با پردازنده ها، کارت گرافیک ها و همچنین قدرت مختلف روانه بازار می‌شوند. با این حال بررسی ارزشمندترین و جذاب ترین گزینه در میان آنها ما را به Strix G513QM خواهد رساند. این محصول از سری لپ تاپ های ایسوس سری Rog Strix G15 با قدرت پردازشی بسیار بالا و کارت گرافیک بی نظیر قادر است که حجم زیادی از نیازهای کاربران را در خرید یک لپ تاپ گیمینگ برطرف نماید. بررسی مشخصات و ویژگی های لپ تاپ های ایسوس سری Rog Strix G15 بیانگر این است که با خرید این محصولات میان‌رده به خوبی می توانید هر آنچه که نیاز دارید را از آن دریافت کنید.

طراحی و بدنه لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ ایسوس Rog Strix G15 بیندازیم، متوجه می‌شویم که لوگوی براق ROG، استفاده از نورپردازی رنگارنگ و تضاد رنگی بدنه به خوبی می توانند نگاه گیمرها را به خود جلب کنند. تقریبا تمام گیمرهای حرفه ای و خوره های بازی نظری مشابه هم در خصوص لپ تاپ های ایسوس سری Rog Strix G15 دارند.

ایسوس لپ تاپ Rog Strix G15 را با گزینه های رنگی مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند بسته به سلیقه ای که دارد نوع لپ تاپ را انتخاب کرده و یک محصول بی نظیر و خارق العاده از برند ایسوس خریداری نماید. قاب پشتی نمایشگر را که مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم ایسوس برای ساخت Rog Strix G15 از فلز کمک گرفته است. در حالی که بدنه بخش زیادی از لپ تاپ های ارائه شده توسط ایسوس و برندهای دیگر پلاستیک هستند ولی به همراه لولاهای این لپ تاپ بی نظیر از فلز طراحی و ساخته شده و حالتی خاص به این محصول داده اند.

باقی بدنه لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 را که مشاهده می کنید متوجه خواهیم شد که ایسوس از پلاستیک استفاده کرده است. جالب است بدانید که ایسوس هدف خود از این کار را جلوگیری از انتقال حرارت به دست کاربران عنوان کرده است. برخلاف لپ تاپ هایی که در بازار موجود هستند، نوع طراحی و ساخت لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 به شکلی است که لولاهای آن بر روی لبه بدنه متصل نیستند. این طراحی خاص موجب شده که ایسوس از یک نوار مشبک کمک گرفته و لولاها را مقداری بالاتر نصب کند. این لپ تاپ گیمینگ به خوبی قادر است که هوای خنک را از طریق این شبکه دریافت کرده و با توجه به دریچه های موجود، هوای گرمی که در لبه‌های کناری و پشت ایجاد می شوند را به بیرون هدایت کند.

مطالب جذاب و خواندنی : خفن ترین لپ تاپ های ایسوس 

ایسوس برای ساخت لپ تاپ سری Rog Strix G15 به گونه ای عمل کرده است که به هیچ عنوان حس و حال خرید کالای بی کیفیت و ارزان قیمت به کاربر القا نمی شود. با بررسی وزن لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه میشویم که این لپ تاپ دارای وزن ۲.۳ کیلوگرمی است. با وجود این که وزن آن به اندازه اولترابوک های موجود در بازار سبک نیست ولی نمایشگر بزرگ و قدرت پردازشی فوق العاده آن به خوبی شما را یاری خواهد کرد که از سنگینی وزن لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 چشم‌ پوشی کنید.

ساخت لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 به گونه ای صورت گرفته است که کاربر می تواند قابلیت های متنوعی را از آن مشاهده نماید. در لبه سمت چپ دستگاه درگاه های USB 3 را با پهنای باند شگفت انگیز ۵ گیگابایت بر ثانیه مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این یک جک ۳.۵ میلیمتری نیز در این قسمت از دستگاه قرار دارد. با بررسی درگاه های به کار رفته بر روی این لپ‌ تاپ متوجه می‌شویم که یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type C با پهنای باند ۱۰ گیگابایت بر ثانیه و یک درگاه شبکه به همراه درگاه ورودی برق نیز نصب شده اند.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15

با باز کردن در لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می شوید که یک طراحی خارق العاده بر روی آن مدنظر قرار گرفته است. این لپ تاپ با حاشیه های بسیار باریک کناری و ترک پد بسیار بزرگ، یک طراحی خاص را با خود به همراه خواهد داشت. صفحه نمایش مات لپ تاپ ایسوس Rog Strix G15 و همچنین نوشته های ریز Rog در گوشه‌ای از پایه می توانند به بهترین شکل خودنمایی کنند.

علاوه بر این هنگام باز کردن در لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می‌شوید که کیبورد آن با نورپردازی RGB همراه است. تایوانی‌ها توانسته اند که در ساخت این محصول قدرتمند خود ابعاد محصول را ۷ درصد کاهش داده و یک لپ تاپ با حاشیه بسیار باریک و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۵ درصدی را روانه بازار کنند.

استحکام بی نظیر لولاهای نصب شده به منظور اتصال صفحه نمایش به کیبورد شما را یاری خواهد کرد که هنگام تکان خوردن لپ تاپ بر روی پا، هیچگونه تغییر زاویه ای از نمایشگر مشاهده نشود. علاوه بر این در ساخت لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می‌شوید که کاربر می تواند با یک دست، روی به باز کردن لپ تاپ بیاورد.

ایسوس، لپ تاپ سری Rog Strix G15 را در نسخه های مختلف و با دو پنل 15.6 اینچی QHD و FULL HD روانه بازار کرده است. این پنل با قدرت و کیفیت بی نظیر از نوع IPS انتخاب شده و کاربر با خرید لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می‌شود یک صفحه نمایش با زمان پاسخگویی ۳ میلی‌ثانیه بر روی آن قرار دارد. نمونه ای که ایسوس با عنوان QHD روانه بازار کرده است، فضای وسیع را می تواند به بهترین شکل پوشش دهد.

این لپ تاپ از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی بهره مند شده و قدرت بی نظیر را از خود نشان خواهد داد. در طرف مقابل نمونه Full HD که ایسوس برای سری لپ تاپ Rog Strix G15 در نظر گرفته است دارای نرخ نوسازی 300 هرتز بوده و به‌ خوبی می‌تواند فضای رنگی sRGB را به کامل ترین شکل پوشش دهند.

تراکم پیکسلی ۱۴۱ پیکسل بر اینچ در صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی این دستگاه نشان می‌دهد که کاربر می‌تواند با مشاهده تصاویر، رضایت کافی را داشته باشد. این صفحه نمایش فوق العاده قدرتمند با پنل ۸ بیتی توسط شرکت شارپ تولید شده و به بهترین شکل بر روی لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 می‌تواند عملکرد سطح بالای خود را نشان دهد.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ بخریم یا کامپوتر 

اسپیکر لپ تاپ ایسوس Rog Strix G15

با بررسی قابلیت ها و ویژگی های لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می‌شویم که این برند برای اسپیکر و بلندگوهای آن نیز تلاش کرده است نیازهای کاربران را به بهترین شکل مدنظر قرار دهد. این لپ تاپ از دو اسپیکر ۴ واتی پشتیبانی خواهد کرد. با بررسی نوع ساخت این محصول متوجه می‌شویم که ایسوس فناوری Smart Amp را برای ساخت آنها در نظر داشته تا بتواند صدایی شفاف را از خود بروز دهد. در قسمت پایین لپ تاپ می توانیم اسپیکرهای قدرتمند را مشاهده کرده که در ناحیه استراحت دست قرار دارند. عملکرد مناسب اسپیکر لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 را هنگامی مشاهده خواهید کرد که فرکانس های مختلف به بهترین شرکت تفکیک می شوند.

تایوانی‌ها در رونمایی از لپ تاپ ایسوس Rog Strix G15 بیان کردند که اسپیکرهای نصب شده قادر هستند حدود ۲.۸ برابر حجم صدا را افزایش دهند. علاوه بر این قدرت بیس این اسپیکرها سه برابر بیشتر بوده و گستره دینامیتی فوق‌ العاده وسیع‌ تری را نیز از خود نشان خواهند داد. جالب است بدانید که این اسپیکر بدون آنکه پردازنده گرافیکی را تحت فشار قرار دهد به خوبی می تواند نویز را از صداهای ارسالی و دریافتی حذف کرده و صدایی شفاف برای کاربران بروز دهد.

حجم صدای خروجی لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 برای گوش دادن به موسیقی در فضاهایی با ابعاد ۵۰ و ۶۰ متر می تواند کافی باشد. با این حال توصیه می کنیم اگر به دنبال انجام بازی‌ های سنگین هستید، با توجه به اینکه فن ها با سرعت و قدرت بالا در حال چرخش هستند، روی به استفاده از هدفون بیاورید. در این میان جالب است بدانید که ایسوس تمام شرایط را در نظر داشته و کاربر هنگام استفاده از هدفون می تواند قابلیت پخش صدای مجازی فراگیر را مشاهده کرده که با فناوری Dolby Atmos بر روی آن قرار گرفته است.

مطلب خواندنی : حضور پر رنگ ایسوس در بازار لپ تاپ 

صفحه کلید و ترک پد لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15

با بررسی بخش های مختلف لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می‌شویم که در هر شرایطی و برای هر بخشی، ایسوس تلاش کرده است بالاترین سطح کیفی را مدنظر قرار دهد. لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 با بهره مندی از کیبورد جزیره‌ای می تواند یک طراحی خارق العاده را به شما نشان دهد. این صفحه کلید با کلیدهای مجزا برای کنترل مدیا بر روی لپ تاپ نصب شده است. کلیدهای جهت نیز به فرم T وارونه و با سایز بسیار بزرگ بر روی لپ تاپ قرار دارند. اگر بخواهیم به بررسی مهمترین ویژگی های کیبورد لپ تاپ گیمینگ ایسوس سری Rog Strix G15 بپردازیم، می توانیم استفاده از رنگ‌های سفید کلیدهای پرکاربرد را برای انجام هر چه بهتر بازی ها بیان کنیم. کلیدهای WASD برای گیمرها به منظور فراخوانی نرم افزار از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

این کلیدها در این لپ‌تاپ کاملا متمایز شده و کاربر به خوبی می تواند در هنگام انجام بازی ها، روی به تشخیص آسان آن ها بیاورد. محصول ارائه شده توسط ایسوس در بخش ترک پد نیز طراحی خارق‌ العاده‌ای خواهد داشت. این لپ تاپ گیمینگ، با ترک پد بزرگ و وسیع با ابعاد 13×7.8 میلیمتری طراحی شده که با بررسی آن متوجه می شویم نسبت به نسل گذشته مساحت این ترک پد افزایش ۸۵ درصدی را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

در بافت ترک پد لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می‌شویم که پوشش شیشه‌ای سطح آن می‌تواند تجربه ای لذت بخش را برای اجرای ژست های حرکتی و حرکت انگشت در اختیار کاربر قرار دهد. این پوشش، حرکت انگشت را بسیار نرم تر کرده و کاربر به راحتی می‌تواند از ترک پد استفاده نماید. استفاده از بالاترین فناوری برای ساخت این بخش از لپ تاپ نیز نشان می‌دهد که تمام حرکات و ژست‌های حرکتی ویندوز توسط آن ها قابل پشتیبانی هستند.

سخت افزار لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15

همانگونه که عنوان کردیم ایسوس با ساخت سری Rog Strix G15، آن را در پیکربندی‌ های مختلفی به بازار عرضه می کند. با بررسی پردازنده های به کار رفته بر روی این سری از لپ تاپ های ایسوس متوجه میشویم که این برند توانسته است چند محصول با قدرت فوق العاده در اختیار کاربر قرار دهد. پردازنده Ryzen 7 4800H که بر روی این لپ تاپ قرار دارند از قدرت پردازشی مناسبی بهره مند هستند. در طرف مقابل ایسوس برای ارائه این محصول گیمینگ خود از شرکت AMD یک پردازنده قدرتمند از نوع Ryzen 9 5900HX انتخاب کرده و قدرت پردازشی فوق‌ العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

برای انتخاب کارت گرافیک به منظور مجهز کردن لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15، این برند به سراغ Nvidia رفته و توانسته است در این زمینه نیز به بهترین شکل عمل کند. کارت گرافیک قرار گرفته شده بر روی لپ تاپ ایسوس سری Rog Srtix G15 نیز از مدل های RTX 3050 ،RTX 3060 و RTX 3070 انتخاب شده که با پردازنده به کار رفته بر روی آن بالاترین کیفیت و عملکرد را از خود نشان خواهند داد. ایسوس برای بخش رم نیز از مدل‌ های مختلفی استفاده کرده است. لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 در دو مدل ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. نوع رم DDR4_3200 که برای این لپ‌ تاپ انتخاب شده است به بهترین شکل کاربران را برای اجرای سنگین ترین بازی ها یاری خواهد کرد.

اگر بخواهیم به سراغ سایر سخت افزار لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 برویم با حافظه ۱ ترابایتی آن مواجه خواهیم شد. ایسوس یک حافظه یک ترابایتی با عملکرد شگفت انگیز از نوع SSD NVMe PCIe 3.0 انتخاب کرده است. در هر حال اگر بخواهید لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 را به لحاظ سخت افزاری مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که عملکرد بسیار ایده آلی برای اجرای بازی ها از خود به نمایش خواهد گذاشت. بنابراین با وجود این قابلیت ها استقبال فراوانی توسط گیمرها از خرید این محصول صورت گرفته است.

با بررسی لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه می‌شویم که این برند برای بهینه سازی و تغییر نوع عملکرد پردازنده از نرم افزار Armoury Crate کمک گرفته و در سناریوهای مختلف می تواند کاربران را پشتیبانی کند. این نرم افزار به خوبی می تواند برای سیستم مدیریت ویندوز و مصرف انرژی یکی را انتخاب کرده و کاربر را یاری خواهد کرد برای افزایش عمر باتری و به منظور اجرای عملکرد بهتر، گرافیک انویدیا را از مدار خارج نماید.

در حالت Unplogged و با پروفایل انرژی توربو متوجه می‌شویم که این سری از لپ تاپ های ایسوس با فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتز از گرافیک مجزای خود به صورت پایدار و با دمای ۷۰ درجه سلسیوس استفاده می کند. بنابراین کاربر می‌تواند با جدا کردن لپ تاپ از برق به شکل قابل توجهی تا ۳۰ درصد فرکانس آن را کاهش دهد. ایسوس سری Rog Strix G15 در اجرای بازی ها عملکرد بی نظیری به واسطه این قابلیت از خود نشان خواهد داد. این لپ تاپ با بالاترین تنظیمات گرافیکی بسیاری از بازی ها را با نرخ فریم سه رقمی اجرا می کند.

مطالب جذاب : بهترین لپ تاپ های ایسوس 

باتری لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15

ایسوس برای ساخت این لپ‌ تاپ خود از یک باتری ۴ سلولی استفاده کرده است. انرژی مورد نیاز لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 با استفاده از باتری حجیم ۹۰ ساعتی تامین خواهد شد. این برند هنگام رونمایی از لپ تاپ گیمینگ خود ادعا کرده است که باتری نصب شده بر روی آن تا ۱۲ ساعت قادر است که روی به پخش ویدئو بیاورد. این لپ تاپ گیمینگ با شارژر ۲۴۰ واتی به بهترین شکل در بخش باتری و شارژ دهی عملکرد خود را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در حالت عادی کاربر می تواند تا ۲۴ ساعت و برای انجام کارهای روزمره، روی به استفاده از این لپ تاپ بیاورد. برای شارژ کامل دستگاه از صفر تا صد درصد تقریباً باید مدت زمان ۸۰ دقیقه ای را منتظر بمانید.

مزایا و معایب لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15

با توجه به مواردی که عنوان کردیم، می توانیم مزایا و معایبی را برای لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 متوجه شویم. خرید لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید از یک محصول بی نظیر با انواع درگاه ها و اتصالات بهره مند شوید. علاوه بر این شارژدهی بی نظیر این لپ‌ تاپ از دیگر مزایای خرید آن می‌توانند عنوان شوند. استفاده از ترک پد با ابعاد وسیع و کیفیت بالا از دیگر مزایای خرید لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 خواهند بود. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Ryzen 9 شده و عملکرد پردازشی شگفت انگیزی را از خود نشان خواهد داد.

علاوه بر این موارد، اجرای روان سنگین ترین بازی ها را می توانیم یکی دیگر از مزایای خرید لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 عنوان کنیم. صفحه نمایش به کار رفته بر روی این محصول با پوشش کامل sRGB، هر آنچه کاربران نیاز داشته باشند را در اختیار آن ها قرار می‌دهد. اگر بخواهیم به معایب لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 برویم با گزینه های محدودی مواجه خواهیم شد. بدون تردید قرار ندادن وب کم به عنوان یکی از بزرگترین معایب این سری از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس می‌تواند در نظر گرفته شود. علاوه بر این ایسوس در ساخت لپ تاپ سری Rog Strix G15 کج سلیقگی به خرج داده و از درگاه کارت حافظه SD استفاده نکرده است. 

بیشتر بدانید : سوالات متداول در زمینه لپ تاپ

قیمت لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15

ایسوس به عنوان یکی از برندهای فعال در زمینه فروش لپ تاپ گیمینگ محصولات خود را با عملکرد فوق العاده به بازار عرضه می‌کند. قیمت لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 نیز با توجه به عملکرد آن بسیار مناسب انتخاب شده است. این لپ تاپ با توجه به تنوع در حافظه رم، گرافیک و حافظه ذخیره سازی با قیمت های مختلفی روانه بازار می شود. برای کسب اطلاع از قیمت روز لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 می توانید با مراجعه به سایت فروشگاهی آترامارت نیاز خود را برطرف کنید.

خرید لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15، نقد و اقساط

اگر از علاقه مندان به خرید لپ تاپ گیمینگ هستید و قصد خرید محصولی با کیفیت و قدرت عملکرد بالا را دارید، می توانید روی به خرید لپ تاپ ایسوس سری Rog Strix G15 بیاورید. با توجه به افزایش قیمت لپ تاپ و لوازم دیجیتال، بخش زیادی از کاربران به دنبال خرید اقساطی این محصول هستند. فروشگاه اینترنتی آترامارت این شرایط را در نظر گرفته و با فراهم آوردن شرایط خرید اقساطی لپ تاپ ایسوس Rog Strix G15 خدماتی جامع را برای شما مدنظر قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.