پربازدیدترین مطالب

آموزش

چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنیم؟

پنج شنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱

چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنیم؟

چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنیم؟ 

از لوازمی که همواره در معرض میکروب ها و جرم قرار دارند و ما به صورت گسترده از آن ها استفاده می‌ کنیم لپ تاپ و کیبورد کامپیوتر به شمار می روند. طبق گزارشی که وال ‌استریت ‌ژورنال ارائه داده، بسیاری از ناخوشی ها و بیماری ها می توانند از کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ به افراد انتقال داده شوند. بد نیست بدانید که در ادامه این گزارش آمده که تمیز کردن لپ تاپ و کیبورد کامپیوتر می ‌تواند به افزایش عمر و عملکرد کامپیوتر و لپ تاپ کمک فراوان کند. به همین علت امروزه افراد به دنبال راهکارهایی برای تمیز کردن لپ تاپ هستند.

بیشتر بخوانید : چگونه لپ تاپ را ویروس کشی کنیم؟

مراکز کنترل بیماری ها و مراکز پزشکی نیز همواره تاکید می‌ کنند که با توجه به اینکه کیبورد، موس و بخش‌ های مختلف لپ تاپ و کامپیوترها در دسترس افراد مختلف قرار دارند، باید با راهکارهای مختلفی اقدام به تمیز کردن آن ها نمایید. علاوه بر این توصیه می‌ شود که در کنار موس و کیبورد با استفاده از راهکارهایی، صفحه نمایش دستگاه خود را نیز تمیز کرده تا شفافیت و کاربرد بهتری بتوانید از آن دریافت کنید. با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم که چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن کیبورد

بدون تردید در کنار موس، یکی از مهمترین بخش های لپ تاپ که باید تمیز شود، کیبورد به شمار می رود. برای تمیز کردن کیبورد می توانید مراحل زیر را طی کرده تا علاوه بر براق نمودن کیبورد در انتقال میکروب و جرم ها به دست خود جلوگیری نمایید.

در ابتدا سعی کنید لپ تاپ خود را خاموش کرده و باتری آن را نیز بیرون بیاورید.

حال دستگاه را باز کرده تا بتوانید بخش ‌های مختلف آن، مانند کیبورد را تمیز کنید.

با باز کردن لپ ‌تاپ می توانید آشغال های موجود در لا به لای دکمه ها را به بیرون انتقال دهید.

اگر احساس می‌ کنید که در لا به لای صفحه‌کلید ذرات آشغال گیر کرده اند، می توانید با استفاده از اسپری هوا به خوبی آن ها را خارج نمایید.

لپ تاپ را بر روی یک سطح صاف و هموار قرار داده و با یک برس کوچک جاروبرقی، دکمه ‌های آن را به ‌خوبی جارو بکشید.

کمی الکل بر روی دکمه ها اسپری کرده و با یک حوله نمدار نیز می ‌توانید بخش ‌های مختلف آن را آغشته به الکل نمایید. سعی کنید به بهترین شکل، بین کلیدهای صفحه کلید را تمیز نمایید. دقت کنید که حوله یا دستمال مورد استفاده توسط شما نمدار بوده و با خیس بودن ممکن است مشکلاتی برای ثبت کلید ایجاد نماید.

در کنار استفاده از الکل، امروزه محلول های پاک کننده دستگاه های دیجیتالی نیز می توانند به شما کمک کنند تا کیبورد لپ تاپ خود را به بهترین شکل مورد شستشو قرار دهید. این محلول در فروشگاه های محصولات کامپیوتری در بازار ارائه می شوند.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

در کنار اینکه باید صفحه کلید لپ تاپ را همواره تمیز کنید و میکروب ها و جرم های آن را با استفاده از محلول های شستشو رفع کنید، می توانید صفحه نمایش را نیز مورد تمیزکاری قرار دهید.

سعی کنید با کمک گرفتن از یک اسپری هوا، برای جدا کردن و کندن اجسام ریز که به صفحه نمایش چسبیده‌اند اقدام نمایید.

اسپری کردن محلول و مخلوط آب و کمی سرکه سفید بر روی صفحه نمایش با استفاده از یک دستمال تمیز و نرم به بهترین شکل می تواند این بخش را برای شما تمیز کند.

در کنار صفحه نمایش می توانید سطح خارجی لپ تاپ را نیز با کمک گرفتن از دستمال های میکروفایبر پاک کرده و هیچگونه پرزی بر روی لپ تاپ باقی نگذارید. این دستمال ها را نیز می توانید از فروشگاه های لوازم کامپیوتری خریداری نمایید.

سعی کنید قبل از اقدام به تمیز کردن و شستشوی بخش های مختلف لپ تاپ، دفترچه راهنما را مطالعه کرده تا بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

نحوه تمیز کردن و شستشوی موس

علاوه بر اینکه کیبورد کامپیوتر به عنوان یکی از حساس ترین بخش های کامپیوتر و لپ تاپ باید مورد شستشو و تمیز کاری قرار گیرند، موس نیز به عنوان یکی از کاربردی ترین قطعات باید همواره با بالاترین سطح پاکیزگی مورد استفاده قرار گیرد. به هیچ عنوان در فرآیند پاک کردن کامپیوتر و لپ تاپ، تمیز کردن موس را فراموش نکنید. معمولاً موس را نسبت به سایر تجهیزات می توان راحت تر تمیز کرد. برای تمیز کردن موس می توانید با کمک گرفتن از محلول آب و سرکه سفید به راحتی اقدام نمایید.

محلول تهیه شده که از آن برای تمیز کردن صفحه نمایش و کیبورد بهره ‌برده اید را بر روی سطح موس بکشید. قبل از تمیز کردن موس نیز به مانند سایر بخش های لپ تاپ و کامپیوتر حتماً این قطعه را نیز خاموش کنید. سعی کنید دستمال مرطوب را به سمت پایین از طرف بالا بکشید.

بعد از چند بار انجام این حرکت به خوبی می توانید موس را براق و تمیز در اختیار داشته باشید. این کار موجب می ‌شود که از بسیاری از آلودگی ها و بیماری ها خود را در امان نگه دارید.

چرا تمیز کردن لپ تاپ مهم است؟

همانگونه که می ‌دانید لپ تاپ و کامپیوترها از جمله وسایلی به شمار می‌ روند که بسیاری از افراد می ‌توانند از آن ها استفاده کنند. با توجه به حساسیت بسیار بالایی که استفاده از این تجهیزات دارند، سعی کنید همواره آن ها را تمیز کرده تا از انتقال بیماری و میکروب ها به خوبی بتوانید جلوگیری کنید. فراموش نکنید راهکارهای ارائه شده را باید با دقت بالا انجام دهید. چنانچه از مقدار زیادی محلول آب و سرکه استفاده کنید، ممکن است مشکلاتی را برای لپ تاپ خود ایجاد نمایید. سعی کنید حوله یا دستمال را به بهترین شکل در حالت نمدار استفاده کرده تا بتوانید کیفیت کار خود را در این زمینه افزایش دهید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.