0
  • فیلترها

مشخصات ، قیمت ، فروش ، بررسی و خرید لوازم جانبی کامپیوتر

هنگامی که سیستم مورد نظر خود را خریداری می کنید، باید برای استفاده کامل و بهینه از آن بتوانید در خرید لوازم جانبی نیز موارد مختلفی مد نظر قرار دهید. لوازم جانبی کامپیوتر از مهم‌ترین ابزارها برای بهره گیری کامل از یک سیستم محسوب می‌شوند. امروزه طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی کامپیوتر با کاربردهای مختلف به بازار عرضه می شوند. همان گونه که می دانید هر کامپیوتر از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل می شود. بخش سخت افزاری شامل قطعات اصلی که درون کیس قرار می‌ گیرند خواهد بود. این بخش متشکل از هارد، گرافیک، سی پی یو، رم و سایر قطعات بوده و قدرت سیستم شما را مشخص خواهد کرد. در طرف مقابل، خرید لوازم جانبی کامپیوتر به عنوان وسایل کمکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این ابزار فرعی مانند اسپیکر، موس، کیبورد و برخی وسایل دیگر شما را یاری می کند تا بتوانید از قابلیت های سیستم به بهترین شکل بهره بگیرید. امروزه طیف وسیعی از لوازم جانبی کامپیوتر تحت برندهای مختلف و با استانداردهای گوناگون تولید می شوند. در واقع اگر در خرید لوازم جانبی کامپیوتر نتوانید انتخابی مناسب داشته باشید، هر اندازه از یک کامپیوتر و سیستم قدرتمند و گیمینگ بهره مند باشید، از کارایی مناسبی نمی توانید برخوردار شوید. با توجه به این مورد، سعی کنید با بررسی تمام شرایط، در خرید لوازم جانبی کامپیوتر، انتخابی مناسب داشته باشید.

انواع لوازم جانبی کامپیوتر کدامند؟

لوازم جانبی کامپیوتر را به بخش های مختلف می توان تقسیم نمود. با توجه به اینکه هر کدام از قطعات و سخت افزارهای سیستم، کارایی مخصوص به خود را دارند، لوازم جانبی در دسته های مختلفی قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال، لوازم جانبی کامپیوتر می توانند از جمله لوازم ورودی و یا لوازم جانبی خروجی باشند. برخی دیگر از این لوازم بدون اتصال بوده و تجربه کاربری را برای شما لذت بخش تر خواهند کرد. به عنوان مثال پایه هایی که در زیر مانیتور قرار می دهید یا  موس پد از جمله این لوازم عنوان میشوند.

اهمیت استفاده از لوازم جانبی کامپیوتر

برخی از لوازم جانبی که بر روی کامپیوتر مورد استفاده قرار می دهید، از جمله لوازم حیاتی و مهم هستند. بدون تردید شما بدون استفاده از موس و کیبورد، بخش زیادی از قابلیت های کامپیوتر را نمی توانید مورد استفاده قرار دهید. شاید یدک کشیدن نام لوازم جانبی بر روی این قطعات موجب شود بسیاری از کاربران برای خرید آنها اهمیت بالایی به خرج ندهند. با این حال باید بدانید که در خرید کیبورد کامپیوتر و خرید موس باید به همان اندازه که برای سخت افزارهای کاربردی حساسیت به خرج می دهید، برای این وسایل نیز دقت کافی داشته باشید. تصور کنید که شما از یک سیستم گیمینگ بهره میگیرید. حال به دنبال انجام بازی با استفاده از موس و کیبورد هستید. به هیچ عنوان بدون خرید موس گیمینگ و خرید یک کیبورد کارآمد نمی توانید لذت کافی در انجام بازی ببرید.

خرید موس برای سیستم گیمینگ و کیبورد برای سیستم های حرفه‌ای این امکان را به شما می‌دهد که در سریعترین زمان و به راحتی بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنید. علاوه بر این، با استفاده از کیبورد تمام داده‌های مورد نیاز را در درون کامپیوتر در سریعترین زمان ثبت خواهید کرد. اگر شما یک ویراستار هستید و یا به دنبال نویسندگی با استفاده از سیستم خود بوده اید، باید از اهمیت کیبورد آگاه باشید.

معرفی انواع لوازم جانبی کامپیوتر

آشنایی با انواع لوازم جانبی کامپیوتر و کاربردهای هر کدام میتواند شما را یاری کند تا در خرید آنها بتوانید به خوبی عمل نمایید. مدل های مختلفی از انواع لوازم جانبی کامپیوتر می توانید برای سیستم های خود انتخاب کنید. برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر با کیفیت و قیمت مناسب، سعی کنید محصول مورد نظر را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

موس

بدون تردید بخش زیادی از فعالیت هایی که بر روی کامپیوتر انجام می دهید، با استفاده از موس صورت خواهند گرفت. نوع موس که از لوازم جانبی ورودی کامپیوتر شناخته می شود، برای افرادی که در تولید محتوای ویدیویی فعالیت می‌کنند یا گیمر حرفه ای هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه مدل های مختلفی از موس ها را می توانید در بازار مشاهده کنید. بخشی از موس هایی که در بازار به فروش رسانده می شوند، با مدل های معمولی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. در عین حال پیشرفت در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر موجب شده که برای خرید موس بتوانید از گزینه‌های بیسیم با قدرت بسیار بالا نیز بهره بگیرید.

در گذشته از یک گوی برای جهت یابی درون موس استفاده می شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمام موس ها از لیزر و نور بهره می‌گیرند. کیفیت بسیار بالای موس گیمینگ به گونه‌ای است که با کوچکترین حرکت شما حساسیت خود را نشان داده و می تواند اطلاعات مورد نیاز را به پردازشگر منتقل کند.

برای خرید موس نیز باید از نکات مختلفی پیروی کنید. به عنوان مثال اگر از یک سیستم گیمینگ در منزل بهره می برید، باید با خرید موس گیمینگ، تجربه ای لذت بخش برای خود فراهم کنید. مدل های مختلفی از موس گیمینگ امروزه در بازار عرضه می شوند. برندهایی مانند تسکو، لاجیتک و گرین، مدل های مختلفی از موس را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این بین، برای خرید موس مخصوص بازی سعی کنید گزینه ای انتخاب نمایید که از قدرت بسیار بالایی برخوردار باشد. کمپانی تسکو در زمینه فروش موس گیمینگ به گونه‌ای محصولات خود را ارائه می دهد که با طراحی ارگونومیک، از قابلیت های بی نظیری برخوردار هستند.

کیبورد

بدون تردید در هنگام مواجهه با نام لوازم جانبی کامپیوتر، نخستین قطعاتی که در ذهن شما مرور می شوند، موس و کیبورد خواهند بود. در واقع موس و کیبورد به عنوان دوقلوهای جدانشدنی از یک سیستم همواره مورد توجه قرار می‌گیرند. به مانند خرید موس، برای خرید کیبورد کامپیوتر نیز باید شرایط مختلفی را در نظر داشته باشید. کاربر می تواند با استفاده از صفحه کلید، تمام اطلاعات مورد نیاز را به سی پی یو منتقل کند. با توجه به فناوری‌های جدیدی که امروزه مشاهده می شود، بر روی کیبوردها می توانید قابلیت های مختلفی مشاهده نمایید. به عنوان مثال برای یک سیستم گیمینگ علاوه بر خرید موس مخصوص بازی باید یک کیبورد با قدرت بالا نیز انتخاب نمایید. طراحی ارگونومیک صفحه کلید به شما این امکان را می دهد که برای انجام بازی بتوانید به راحتی عمل کنید.

آگاهی از انواع کیبورد موجود در بازار نیز به شما این امکان را می‌دهد که برای خرید محصولی با قدرت و کیفیت بالا بتوانید به راحتی اقدام نمایید. به‌ عنوان‌ مثال، کیبورد بی سیم از جمله محصولات موجود در بازار بوده که در چند سال اخیر توانسته طرفداران زیادی به خود جذب کند. در عین حال کیبوردهای مخصوص بازی نیز از قابلیت های مختلفی بهره می‌گیرند. برندهای مختلف برای طراحی و ساخت کیبورد به گونه ای عمل می کنند که کاربر بتواند برای خرید این محصولات، متناسب با نیاز خود گزینه ای کاربردی را انتخاب نمایند.

خرید کیبورد مخصوص بازی گرین و یا ترکیب کیبورد و موس مخصوص بازی برای افرادی که به صورت حرفه ای از سیستم های گیمینگ بهره می برند  اهمیت بالایی دارد. بررسی قیمت کیبورد نیز نشان می‌دهد که طیف گسترده‌ای از محصولات را در رده های قیمتی مختلف می‌توانید انتخاب و خریداری کنید.

دسته بازی

برخی از لوازم جانبی کامپیوتر برای طیف خاصی از کاربران اهمیت دارند. به عنوان مثال، خرید دسته بازی و گیم پد از جمله لوازم جانبی گیمینگ برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند اهمیت بالایی خواهد داشت. امروزه دسته های بازی یا گیم پد را نیز به شکل های مختلف می توانید خریداری کنید. برای خرید دسته بازی نکات مختلفی را باید بررسی کرده تا یک محصول قدرتمند برای انجام بازی و تجربه لذت بخش بتوانید در اختیار داشته باشید. مدل های مختلفی از دسته های بازی به صورت بی‌سیم و باسیم و به شکل تکی و دوتایی به بازار عرضه می شوند. هنگام خرید گیم پد سعی کنید علاوه بر قیمت محصول، طراحی ارگونومیک را نیز در نظر داشته باشید. نوع اتصال و برند سازنده دسته بازی از دیگر مواردی به شمار می روند که در خرید آن باید دقت نمایید.

فن سی پی یو

بخش زیادی از قطعاتی که درون کیس کامپیوتر قرار می گیرند، هنگام فعالیت متناسب با توانی که دارند  گرما تولید خواهند کرد. با توجه به اینکه برای جلوگیری از آسیب رساندن به قطعات درون کیس نیاز است که دما را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید  استفاده از فن به شما کمک می‌کند که به این خواسته دست پیدا کنید. یکی دیگر از قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر که درون سیستم قرار می‌گیرد، فن سی پی یو است. مدل های مختلفی از فن سی پی یو امروزه به بازار عرضه می‌شوند. نصب فن درون کیس و بر روی سی پی یو این امکان را می دهد که بتوانید گردش هوای درون سیستم را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. شرایطی که موجب میشود عمر قطعات مختلف مانند کارت گرافیک، پردازنده و رم را به خوبی افزایش داده و از خرابی آن ها جلوگیری کنید. فراموش نکنید معمولاً از فن بر روی پردازنده استفاده می کنند. برای خرید فن سی پی یو دقت داشته باشید که ابعاد محصول و کارایی آن چگونه است. به عنوان مثال فن های خنک کننده ای که برند گیم دیاس تولید می کند، با قدرت فوق العاده و با بهره گیری از جدیدترین استانداردها در بازار عرضه می شوند. در زمینه تولید و فروش فن سی پی یو، گیم دیاس به خوبی توانسته در مقایسه با برندهای دیگر، فعالیت خود را انجام دهد. علاوه بر این فن، پردازنده سیلور استون نیز از جمله گزینه های با کیفیت موجود در بازار شناخته می شود.

هدفون

لوازم جانبی کامپیوتر تنوع بالایی دارند. تجهیزات دیگری که به عنوان لوازم خروجی صدا می توانند به صورت انفرادی مورد استفاده قرار گیرند با نام هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون به بازار عرضه می شوند. با وجود اینکه هدست و هدفون بیشتر در زمینه فروش لوازم جانبی کامپیوتر کاربرد دارند ولی برای خرید این بخش از لوازم جانبی می‌توانید از هندزفری و ایرفون نیز بهره بگیرید. بیشتر افرادی که در زمینه گیمینگ فعالیت می کنند، برای خرید هدست و هدفون موارد مختلفی را در نظر خواهند گرفت. چندین مدل از هدفون و هدست برای استفاده بر روی سیستم کامپیوتر می توانند خریداری شوند. خرید هدفون گیمینگ به گیمرها کمک می کند که تجربه ای لذت بخش از انجام بازی‌های آنلاین بتوانند برای خود فراهم نمایند. مدل های مختلفی از هدفون توسط برندهای گوناگون به بازار عرضه می شوند. بررسی انواع هدفون نکات مختلفی را به شما نمایان می کند. به عنوان مثال هدفون بی سیم از جمله محبوب ترین گزینه های موجود در بازار بوده که برای گیمرها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. هدفون کامپیوتر با سیم نیز از جمله محصولات پرفروش در این زمینه شناخته می شود. جالب است بدانید برخی از هدفون هایی که در بازار عرضه می شوند با بهره مندی از میکروفون به کاربر این امکان را می‌دهند که برای ارسال صدا در هنگام بازی نیز بتوانند اقدام نمایند.

گوش دادن به موسیقی و انجام فعالیت های سرگرم کننده با استفاده از هدفون جذابیت بالایی برای کاربران دارد. امروزه هدفون ها را میتوانید در ظرفیت های مختلف و مدل های گوناگون خریداری کنید. بسته به سلیقه کاربر و نیازی که دارید، برای خرید هدفون می توان اقدام نمود.

در قیمت هدفون برای کامپیوتر موارد مختلفی مد نظر قرار می گیرند. به عنوان مثال، نوع برند سازنده، کیفیت هدفون، ظرفیت محصول و همچنین نوع طراحی از جمله مواردی به شمار می‌روند که در قیمت آن اثرگذاری خود را نشان می دهند.

برای خرید انواع هدفون تسکو، هدفون بی سیم سامسونگ و هدفون های ارائه شده توسط برندهای دیگر می توانید متناسب با نیاز خود عمل کنید.

اسپیکر دسکتاپ

یکی دیگر از لوازم جانبی کامپیوتر که در دسته لوازم جانبی صوتی قرار می گیرد، اسپیکر یا بلندگوی کامپیوتر است. کاربر می‌تواند برای پخش صدای بلند و با کیفیت، روی به خرید اسپیکر بیاورد. امروزه اسپیکرها را در مدل های گوناگون و با سایزهای مختلف می توانید خریداری کنید. نکات مختلفی در خرید اسپیکر دسکتاپ باید مد نظر قرار گیرند. با توجه به اینکه اسپیکرها با تعداد بلندگوهای مختلف در بازار عرضه می شوند، باید در خرید این محصول این نکته را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اسپیکر دوگانه ارائه شده توسط تسکو از کیفیت بالایی برخوردار است. در این بین برندهای دیگر برای فروش اسپیکر شرایطی در نظر گرفته اند که کاربر بتواند از اسپیکر چند گانه بهره ببرد. علاوه بر این، برای خرید این بخش از لوازم جانبی کامپیوتر، توان صوتی نیز باید در نظر گرفته شود. امروزه اسپیکرها با قدرت بالا برای سیستم های گیمینگ و یا با قدرت مناسب برای سیستم های معمولی در بازار عرضه می شوند. در نظر گرفتن سایز اسپیکر نیز به شما کمک می کند که برای خرید این بخش از لوازم جانبی کامپیوتر بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید.

کاربر قادر است که با استفاده از کابل AUX، اسپیکر خریداری شده را به کارت صدا متصل کند. برخی از اسپیکرها نیز به عنوان محصولات پیشرفته از قابلیت بلوتوث برخوردار هستند. برای خرید اسپیکر کامپیوتر می توانید از محصولات ارائه شده توسط برندهای مختلف بهره بگیرید. اسپیکر بلوتوثی قابل حمل از جمله محصولات پرفروش در این زمینه شناخته می‌شود. شما قادر هستید که این اسپیکر را بر روی لپ تاپ و سیستم های مختلف قرار دهید. کاربران حرفه‌ای و گیمرها به دنبال بهترین اسپیکر کامپیوتر هستند. تجربه بازی با دریافت صدای جذاب با قدرت و کیفیت بالا می تواند لذت بخش تر باشد. برای اطلاع از قیمت اسپیکر دسکتاپ و خرید این محصولات می توانید چندین گزینه موجود در فروشگاه ما را بررسی نمایید. برخی از اسپیکرهای بلوتوثی از طراحی خاص و جالب توجهی بهره می گیرند.

خرید کیبورد مخصوص بازی بیسیم از برند معتبر، جذابیت های انجام بازی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. فراموش نکنید که امروزه با فروش کیبورد با سیم مخصوص بازی نیز فروشگاه های مختلف کمک می کنند تا بتوانید به صورت حرفه ای از تجربه گیم، برخوردار شوید.

وب کم

قبل از پیدایش گوشی‌های هوشمند، وب کم به عنوان یکی از مهمترین لوازم جانبی کامپیوتر شناخته می‌شد. این بخش از لوازم جانبی تصویری کامپیوتر به کاربر کمک می‌کند که برای ایجاد ارتباط تصویری بتواند از قابلیت های سیستم بهره بگیرد. علاوه بر این، امروزه برای انجام ویدئو کنفرانس ها و شرکت در کلاس های آنلاین می توانید از یک وب کم با کیفیت بالا بهره بگیرید. مدل های مختلفی از وب کم با طراحی خاص در بازار عرضه می‌شوند. برای ضبط فیلم گیمینگ و ضبط فیلم از کاربر این بخش از لوازم جانبی می‌توانند با کیفیت بسیار بالا پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.

داک استیشن

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عدم بهره مندی از پورت های مختلف محسوب می‌شود. داک استیشن به عنوان یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به خوبی توانسته این مشکل را برطرف کند. کاربر می‌تواند برای اتصال تجهیزات مختلف، انواع پورت های صوتی، تصویری و دیتا را در اختیار داشته باشد. داک استیشن به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به صورت همزمان از پورت های مختلف بهره بگیرید. خرید داک استیشن قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. گیمرها و کاربران حرفه‌ای با خرید این جز از لوازم جانبی کامپیوتر می توانند تجهیزات مورد نیاز خود را به سیستم نصب کنند.

سایر لوازم جانبی کامپیوتر

همانگونه که عنوان کردیم بخشی از لوازم جانبی کامپیوتر به عنوان لوازم ضروری باید خریداری شوند. در عین حال برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر می توانید محصولات دیگری به منظور افزایش بهره وری از سیستم در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، امروزه توسعه دهندگان سخت‌افزارها و لوازم جانبی شرایطی فراهم کرده‌اند که کاربر بتواند از تجهیزات بی نظیری برای تجربه ای لذت بخش بهره بگیرد. عینک های سه بعدی، پد زیر موس و انواع هاب از لوازم موجود در این زمینه عنوان می شوند. لوازم جانبی دیگر به شما کمک می‌کنند تا کیفیت و کارایی سیستم را به شکل قابل توجهی بتوانید افزایش دهید.

از جمله لوازم جانبی پرفروش کامپیوتر می توان به هارد اکسترنال اشاره نمود. امروزه برندهای مختلف به منظور افزایش ظرفیت حافظه ذخیره سازی برای کاربر، انواع هارد اکسترنال را در بازار عرضه می کنند. هاردهای اکسترنال، فلش های قدرتمند بوده که قابلیت ذخیره سازی داده ها تا هزاران گیگابایت را با خود به همراه دارند. خرید هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال وسترن دیجیتال از جمله مواردی به شمار می رود که امروزه به شکل گسترده مد نظر کاربران قرار گرفته است. با توجه به قیمت هارد اکسترنال، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای ذخیره سازی داده های خود، روی به خرید آنها بیاورند. فروش انواع بلوتوث کامپیوتر نیز امروزه در فروشگاه های مختلف صورت می پذیرد.

قیمت لوازم جانبی کامپیوتر

همانگونه که می دانید، در ارائه قیمت لوازم جانبی کامپیوتر موارد مختلفی تاثیر گذار هستند. از برند تولید کننده گرفته تا نوع طراحی و تکنولوژی به کار رفته در ساخت محصول از جمله مواردی به شمار می‌روند که در قیمت لوازم جانبی کامپیوتر، تاثیر خود را نشان میدهند. برای اطلاع از قیمت لوازم جانبی کامپیوتر می توانید طیف گسترده‌ای از محصولات ارائه شده در بازار را در فروشگاه اینترنتی آترامارت بررسی کرده و متناسب با نیاز خود، روی به خرید آنها بیاورید.

خرید لوازم جانبی کامپیوتر با قیمت مناسب

تنوع بسیار بالایی که در زمینه فروش لوازم جانبی کامپیوتر به وجود آمده، ممکن است کاربران را برای خرید محصولی کاربردی سردرگم کند. با توجه به نیاز خود، انواع لوازم جانبی کامپیوتر را می توانید در بازار خریداری کنید. مراکز فروش لوازم جانبی کامپیوتر با بررسی شرایط، مدل های مختلفی از کیبورد، موس، اسپیکر، گیم پد و سایر لوازم جانبی را در اختیار شما قرار می دهند. اگر قصد خرید لوازم جانبی کامپیوتر را دارید و به دنبال خریدی به صرفه هستید، فروشگاه اینترنتی آترامارت شما را یاری خواهد کرد تا انتخابی مناسب داشته باشید.