پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

معرفی کامل کارت گرافیک ۳۰۹۰ Ti | تحولی جدید در کارت گرافیک

جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۲

معرفی کامل کارت گرافیک ۳۰۹۰ Ti | تحولی جدید در کارت گرافیک

معرفی کامل کارت گرافیک 3090 Ti | تحولی جدید در کارت گرافیک

رونمایی انویدیا از کارت گرافیک غول پیکر GeForce RTX 3090 Ti در جریان رویداد CES 2022 نشان داد این برند مجدداً یک محصول فوق العاده روانه‌ بازار خواهد کرد. نوع ساخت کارت گرافیک 3090 Ti به گونه ‌ای است که به لحاظ ظاهری شباهت خاصی به نسخه قبلی یعنی کارت گرافیک RTX 3090 دارد. در عین حال انویدیا محصولی قدرتمندتر به لحاظ مشخصات فنی در بازار عرضه خواهد کرد. استفاده از تراشه مدرن GA102 بر روی کارت گرافیک 3090 Ti یک محصول کاربردی برای کاربران به عمل آورده است. از لحاظ حافظه ویدیویی این کارت گرافیک از حافظه ۲۴ گیگابایتی و از نوع GDDR6X بهره می برد. شرایطی که دقیقاً مشابه کارت نسخه قبلی بر روی آن قرار گرفته است. پیش از این انویدیا عنوان کرده بود که این محصول قدرتمند خود را در ژانویه ۲۰۲۲ به طور رسمی به بازار عرضه خواهد کرد. با این حال برخی از مشکلات به وجود آمده به لحاظ سخت افزاری، رونمایی و عرضه رسمی آن را چند ماه به عقب انداخت. به نظر می‌رسد انویدیا سعی کرده در این چند ماه برای برطرف کردن مشکل مرتبط با پایداری حافظه، تغییراتی بر روی کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti ایجاد کند. با این حال گزارش ‌های دریافتی نشان می‌دهد کارت گرافیک 3090 Ti به خوبی تقویت شده و محصولی فوق العاده برای کاربران خواهد بود.

بیشر بخوانید : معرفی بهترین کارت گرافیک ارزان گیمینگ 

زمان عرضه کارت گرافیک 3090 Ti

همانگونه که عنوان کردیم انویدیا هدف گذاری خود از عرضه کارت گرافیک 3090 Ti را در ژانویه ۲۰۲۲ قرار داده بود. با این حال مشکلات به وجود آمده این روند را با تأخیر مواجه کرد. طبق گفته های مدیران این شرکت، در ۲۹ مارس ۲۰۲۲ مصادف با فروردین ماه سال ۱۴۰۱ این کارت گرافیک به صورت رسمی در بازار عرضه می‌شود. فراموش نکنید که با توجه به روند توزیع سخت افزارهای مختلف در بازار جهانی، ممکن است این تاریخ چند روزی جابجایی داشته باشد.

مشخصات کامل کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti

افشای اطلاعات کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti نشان داد که این محصول با مشخصات فنی بی نظیر در بازار ارائه خواهد شد.

بررسی مشخصات فنی کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti نشان از یک محصول با ۸۴ پردازنده جریانی خواهد داد. این کارت گرافیک از سیلیکون GA102_350 بهره گرفته که با استفاده از ۲۴ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6X و همچنین بهره گیری از 10752 هسته کودا، عملکرد بی‌ نظیری ارائه خواهد داد. استفاده از سرعت ۲۱ گیگابایتی بر ثانیه و همچنین فرکانس پایه 1560 هرتزی در کنار فرکانس بوست 1860 هرتزی، ارتقای عملکرد نسبت به نسخه پیشین را به خوبی نمایش می دهد. کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti که رکورد جدیدی در کارت های گرافیک گیمینگ به لحاظ پهنای باند در اختیار گیمرها قرار می دهد با توان مصرفی ۴۵۰ وات مجهز شده است. این کارت گرافیک که از سریع ترین پردازنده گرافیکی برای گیمرها تولید شده، بر اساس پروژه‌ای که انویدیا برای ساخت این کارت گرافیکی کرده است، فناوری ۸ نانومتری سامسونگ به همراه ۲۸ میلیارد ترانزیستور، یک ابر سخت افزار را به کاربران معرفی خواهد کرد.

توان پردازشی فوق العاده و همچنین استفاده از ظرفیت ۲۴ گیگابایتی در کنار پهنای باند 1018 گیگابایت بر ثانیه، تمام شرایط مورد نیاز کاربران حرفه‌ای را در این کارت گرافیک فراهم کرده است. ‏انویدیا برای تولید و عرضه کارت گرافیک 3090 Ti سعی کرده به لحاظ پهنای BUS مانند نسخه پیشین عمل کرده و این قابلیت را با مقدار ۳۸۴ بیت بر روی محصول خود قرار داده است.

چنانچه قصد خرید کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti را دارید توصیه ما به شما استفاده از یک پاور با حداقل توان ۱۰۰۰ وات است. کارت گرافیک 3090 Ti از یک عدد کانکتور ۱۲ پین برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند.

با توجه به نیاز کاربران و گیمرها، برای ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti، درگاه خروجی hdmi قرار داده شده است. در کنار این مورد می توانید دو DisplayPort را برای اتصال تجهیزات مشاهده کنید.

اگر بخواهیم به معرفی سایر مشخصات فنی کارت گرافیک 3090 Ti بپردازیم، استفاده از رابط اتصال PCI Express 5.0 و همچنین بهره گیری از نسخه 12.2 برای Direct X را می توانیم عنوان نماییم.

بیشتر بخوانید : بهترین کارت گرافیک برای گیمرها

مقایسه کارت گرافیک 3090 با کارت گرافیک 3090 Ti

هنگامی که سخت افزارهای قدرتمند به بازار عرضه می‌شوند، کاربران به دنبال مقایسه آن با نسخه های پیشین هستند.

با این شرایط بررسی و مقایسه کارت گرافیک 3090 Ti با کارت گرافیک ۳۰۹۰ نشان می‌دهد این محصول یک گزینه فوق ‌العاده برای شما خواهد بود. به لحاظ تعداد هسته، کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti با 10752 کودا عملکرد بهتری نسبت به نسخه پیشین با 10496 هسته کودا خواهد داشت. در زمینه فرکانس پایه و فرکانس بوست نیز به ترتیب این رقم از 1395 مگاهرتزی به ۱۵۶۰ مگاهرتز و 1695 مگاهرتزی به 1860 مگاهرتز ارتقا داده شده است. توان پردازشی نیز از ۳۵.۶ ترافلاپس به ۴۰ ترافلاپس افزایش پیدا کرده که کاربر بتوند عملکرد بهتری از این سخت افزار مشاهده کند. به لحاظ ظرفیت حافظه، هر دو کارت گرافیک با ۲۴ گیگابایت، عملکردی مشابه خواهند داشت. علاوه بر این پهنای BUS برای هر دو کارت ۳۸۴ بیت است. در عین حال پهنای باند حافظه نیز با تغییرات اندکی همراه شده است. این پهنا از 935.8 گیگابایت بر ثانیه به ۱۰۱۸ گیگابایت بر ثانیه افزایش داشته است. توان مصرفی کارت گرافیک 3090 برابر ۳۵۰ وات بوده که در نسخه جدیدتر و در 3090 Ti به ۴۵۰ واحد افزایش می یابد. با وجود اینکه برای تامین انرژی کارت گرافیک ۳۰۹۰ از دو عدد کانکتور ۸ پین استفاده می شود ولی برای این نسخه از کارت های گرافیک یک کانکتور ۱۲ پین تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: خرید بهترین کارت گرافیک

قیمت و خرید کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti

با توجه به تبلیغات گسترده ای که برای رونمایی از کارت گرافیک 3090 Ti صورت گرفته است، بسیاری از کاربران به دنبال خرید این محصول هستند. با این حال هنوز به طور قطعی نمی‌توان قیمت کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti را اعلام کرد. در عین حال برخی از وب سایت ها بیان کرده اند که در مقایسه با مشخصات و ویژگی های فوق العاده به کار رفته در این کارت گرافیک، قیمت آن می تواند برای کاربران حرفه ای مناسب باشد. برای خرید کارت گرافیک 3090 Ti سعی کنید با بررسی شرایط لازم، از یک مرجع معتبر خرید خود را انجام دهید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.