پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دستۀ جدید PS۵ معرفی شد

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

دستۀ جدید PS۵ معرفی شد

دستۀ جدید  PS5 معرفی شد

سونی به تازگی از دستۀ بازی کنسول پلی استیشن 5 خود رونمایی کرده است.

 

فروش کنسول های بازی

 

فروش اقساطی کنسول های بازی

 

 

نام این دسته Dual Sense است که از دسته های سابق کنسول های سونی به نام DualShock اقتباس شده است. سخت افزار جدید بازی سونی در دو طرح مختلف ارائه شده است. البته نمی دانیم در رنگ هایی به غیر از سیاه یا سفید عرضه شده است یا خیر.

سونی گفته است دستۀ جدید تجربۀ کاربری مناسبی از لحاظ حس تماس با دکمه ها، اهرم ها و صدای بازی ایجاد می کند. سونی افزون بر بازخورد haptic، ماشه های مناسب و کاربرپسندی را به دکمه های شمارۀ 2 راست و چپ اضافه کرده است که ادعا می کند در بازی های جنگی و شوتر اول شخص به نوعی حالت هیجان به گیمر القا می کند.

همچنین تغییراتی مطابق با اصول ارگونومیک در این دسته اعمال شده؛ سونی معتقد است DualSense کوچکتر از آن است که در ظاهر به نظر می رسد. دستگیره ها تغییر کرده اند، همچنان که زاویۀ اهرم ها هم عوض شده اند. از تصویر مشخص است که دستۀ DualSense بر خلاف مدل DualShock4 که با کابل میکرو USB شارژ می شد، به کمک سیم USB نوع C توان خود را تامین می کند.

دکمۀ Share در DualShock4 جایش را به دکمۀ Create داده است. البته ویژگی های Sharing به طور کلی حذف نمی شوند و اضافه کردن آنها به تاریخ دیگری موکول خواهند شد.

علاوه بر این، دستۀ جدید PS5 دارای یک ردیف میکروفون داخلی خواهد بود به طوری که می توانید بدون نیاز به داشتن هدست مخصوص بازی در میانۀ بازی صحبت کنید. گفتنی است دستۀ DualShock4 دارای بلندگوی داخلی بود که در بازی هایی که جلوۀ ویژۀ صدا داشتند کاربرد پیدا می کرد ولی هرگز برای صحبت کردن گیمر نبود. سونی هنوز هم برای صحبت های طولانی کاربران استفاده از هدست را توصیه می کند.

نوار دیودی نور که در کنار دوربین می توان از آن برای ردیابی مکان دسته در برخی بازی ها مورد استفاده قرار داد اکنون به جای آنکه همچون نسخه های قبلی DualSense در بالای دسته قرار داشته باشد، دورتادور تاچ پد را فراگرفته است. در عمل، نوار نور DualShock4 بیشتر برای ایجاد جلوه های نورپردازی در برخی بازی های PS4 مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین اینکه سونی از آن چطور می خواهد در PS5 استفاده کند مشخص نیست.

سونی چند ویژگی از جمله تاچ پد DualShock4 اضافه کرد که در ابتدای کار در بازی های تک نفره مورد استفاده قرار می گرفت. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا سونی و همتایانش از ویژگی هایی که همراه با DualSense معرفی شد با بسامد بالاتر استفاده خواهد کرد یا خیر.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.